Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 Hallo, Ik heb een nieuwe PC, maar elke keer als ik opstart dan krijg ik een scherm dat hij een RAID of zoiets wil maken, ofwel hij wil weten hoe ik de harde schijven wil gebruiken, alleen het programma dwingt me min of meer om de 2de schijf als schaduw van de 1ste te laten fungeren. Ik wil echter gewoon dat de 2 schijven individueel als data opslag gebruiken, en niet zoals de RAID laat uitblijken, de een een schaduw van de andere. Hoe moet ik dit aanpakken? Ik kan er op dit moment niet mee werken, dus dat is teleurstellend, wie helpt mij? :confused::sad: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 Merk en type PC?\r\nEn staat er geen OS op?\r\n\r\nIndien je geen gebruik wil maken van raid kun je de controller ervoor in de bios op SATA modus zetten of bij een 3e party controller deze of uitschakelen of ook op SATA mode setten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 [QUOTE=Lange Pier;480959]Merk en type PC?\r\nEn staat er geen OS op?\r\n\r\nIndien je geen gebruik wil maken van raid kun je de controller ervoor in de bios op SATA modus zetten of bij een 3e party controller deze of uitschakelen of ook op SATA mode setten.[/QUOTE]\r\n\r\nHoi, bios? Sata? 3e party controller nooit van gehoord, nu niet moedeloos worden, maar ik ben een absolute NoNo, op PC gebied, dus je zal iets meer moeten zeggen om me te lanceren. Thanks anyway :confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 Wordt wel moedeloos, merk en type PC en gebruikte OS? nog niets over gelezen.:cool: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 [QUOTE=Lange Pier;481362]Wordt wel moedeloos, merk en type PC en gebruikte OS? nog niets over gelezen.:cool:[/QUOTE]\r\nPackard Bell 7525 i-media\r\nVista SP1\r\n2x 1tb sata HD\r\n\r\n:) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 [url]http://support.packardbell.com/nl/item/?pn=PT.U120X.019&g=1400[/url]\r\n\r\nPak de manual er maar bij, er wordt niets aangeboden erover bij PB. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 [QUOTE=Lange Pier;481388][url]http://support.packardbell.com/nl/item/?pn=PT.U120X.019&g=1400[/url]\r\n\r\nPak de manual er maar bij, er wordt niets aangeboden erover bij PB.[/QUOTE]\r\n\r\nYea Sure, ik zou de vraag niet hebben gesteld als ik het in de manual had kunnen lezen, en nee op home page PB niets hierover te vinden, dus zijn we terug bij af :( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 Het is een nieuwe pc; de vraag al gesteld bij de verkoper? Hij heeft je die PB aangesmeerd.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 Duik de bios dan in en bekijk alle mogelijkheden.\r\nEn waar is het manual dan gebleven?\r\n\r\nEn je zult de mensen de kost moeten geven die vragen stellen zonder de manual te raadplegen.:o\r\n\r\nZal wel heeeel toevallig zijn dat een helper exact dezelfde PC heeft om de vraag te kunnen beantwoorden.\r\n\r\nOverigens is het een Packard Bell imedia X7525 , wat ook weer zoeken was.:-| Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 [QUOTE=Lange Pier;481429]Duik de bios dan in en bekijk alle mogelijkheden.\r\nEn waar is het manual dan gebleven?\r\n\r\nEn je zult de mensen de kost moeten geven die vragen stellen zonder de manual te raadplegen.:o\r\n\r\nZal wel heeeel toevallig zijn dat een helper exact dezelfde PC heeft om de vraag te kunnen beantwoorden.\r\n\r\nOverigens is het een Packard Bell imedia X7525 , wat ook weer zoeken was.:-|[/QUOTE]\r\n\r\nDe manual heb ik al doorgespit, niets over raid! En de leverancier is een dozenschuiver, dus niénte questione, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ik zal langs een lokale pc-leverancier gaan als niemand raad weet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 Kun je niet in Windows apparaatbeheer de RAID controler uitschakelen?\nOf komt die vraag al voordat Windows is gestart? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 Krijg je die melding VOORDAT Windows start, of IN Windows? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2009 [quote=qpc;481905]Krijg je die melding VOORDAT Windows start, of IN Windows?[/quote]\n\nHad ik die vraag niet al gesteld? :rolleyes: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2009 [QUOTE=Edmoor;482004]Had ik die vraag niet al gesteld? :rolleyes:[/QUOTE]\r\n\r\nOeps....... :-$ Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen