Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 hallo,\r\n\r\nals ik met grabit dingen van usenet download heb ik een downloadsnelheid van de rond de 700/800 kb per seconden, maar als ik een speedtest doe op internet geeft ie aan dat ik een downloadsnelheid van 2.6 mb ps moet hebben hoe kan dat ? \r\n\r\nAlvast Bedankt !! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 [QUOTE=dd-ennis;480879]hallo,\r\n\r\nals ik met grabit dingen van usenet download heb ik een downloadsnelheid van de rond de 700/800 kb per seconden, maar als ik een speedtest doe op internet geeft ie aan dat ik een downloadsnelheid van 2.6 mb ps moet hebben hoe kan dat ? \r\n\r\nAlvast Bedankt !![/QUOTE]\r\n\r\nEn dit is toch wel acceptabel voor Grabit qua download snelheid. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 ja het is wel acceptabel alleen als ik op een 1 of andere manier toch aan die 2.6 zou kunnen komen gaat het downloaden van een film wel aanzienlijk korter duren.\n\nToch blijf ik het raar vinden, het lijkt net of de verbinding wordt afgeknepen ofsow Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 [QUOTE=dd-ennis;480895]ja het is wel acceptabel alleen als ik op een 1 of andere manier toch aan die 2.6 zou kunnen komen gaat het downloaden van een film wel aanzienlijk korter duren.\r\n\r\nToch blijf ik het raar vinden, het lijkt net of de verbinding wordt afgeknepen ofsow[/QUOTE]\r\n\r\nWat Dutch Online zegt is het enige goeie antwoord. Je kan wel proberen via Utorrent te gaan downloaden, je kan dan op meerdere verschillende sites dezelfde file opzoeken en zo meer van meer peers/seeds tegelijk downloaden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 [QUOTE=dd-ennis;480879]hallo,\r\n\r\nals ik met grabit dingen van usenet download heb ik een downloadsnelheid van de rond de 700/800 kb per seconden, maar als ik een speedtest doe op internet geeft ie aan dat ik een downloadsnelheid van 2.6 mb ps moet hebben hoe kan dat ? \r\n\r\nAlvast Bedankt !![/QUOTE]\r\n\r\nVan welke server download je met Grabbit en hoeveel connecties heb je open staan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 ik heb een 20Mbit lijn, en krijg op t moment 32KB via torrents :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 [QUOTE=qpc;480914]Van welke server download je met Grabbit en hoeveel connecties heb je open staan?[/QUOTE]\r\n\r\nik download van eweka, maar waar kan ik zien hoeveel connecties ik open heb staan ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 [QUOTE=dd-ennis;480946]ik download van eweka, maar waar kan ik zien hoeveel connecties ik open heb staan ?[/QUOTE]\r\n\r\nDat kan je normaal gesproken bij de serverinstellingen van jouw programma opgeven.\r\nWaar dat bij Grabbit zit, dat weet ik niet precies.\r\nBij Eweka is het zo dat ze de snelheid per lijntje \'cappen\' om accountsharing tegen te gaan. Ik denk daarom dat jij bij jouw server gegevens van Grabbit maar 1 verbinding hebt staan in plaats van 4 of 8.\r\nVerder raad ik je ook aan eens om te kijken naar een ander programma, van Grabbit is het bekend dat deze vaak veel problemen met verbindingen geeft. Lees het forum van oa Eweka er maar eens op na. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 [QUOTE=qpc;480986]Dat kan je normaal gesproken bij de serverinstellingen van jouw programma opgeven.\r\nWaar dat bij Grabbit zit, dat weet ik niet precies.\r\nBij Eweka is het zo dat ze de snelheid per lijntje \'cappen\' om accountsharing tegen te gaan. Ik denk daarom dat jij bij jouw server gegevens van Grabbit maar 1 verbinding hebt staan in plaats van 4 of 8.\r\nVerder raad ik je ook aan eens om te kijken naar een ander programma, van Grabbit is het bekend dat deze vaak veel problemen met verbindingen geeft. Lees het forum van oa Eweka er maar eens op na.[/QUOTE]\r\n\r\nik heb nu 8 verbindingen open staan alleen de snelheid blijft hetzelfde Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 [QUOTE=dd-ennis;481195]ik heb nu 8 verbindingen open staan alleen de snelheid blijft hetzelfde[/QUOTE]\r\n\r\nProbeer eens een ander programma, bijvoorbeeld Newsleecher. Een evaluatie-versie is verkrijgbaar op [url]www.newsleecher.com[/url]\r\n\r\nBij welke provider zit je trouwens? Toch niet toevallig bij UPC? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 [quote=qpc;481198]Probeer eens een ander programma, bijvoorbeeld Newsleecher. Een evaluatie-versie is verkrijgbaar op [URL=\"http://www.newsleecher.com\"]www.newsleecher.com[/URL]\n\nBij welke provider zit je trouwens? Toch niet toevallig bij UPC?[/quote]\nUPC gaat zowaar stoppen met knijpen\n[URL]http://tweakers.net/nieuws/61760/upc-wijzigt-netwerkinstellingen-na-klachten-over-traagheid.html[/URL]\n\nEn BREIN wil het juist gaan doen\n[URL]http://tweakers.net/nieuws/61861/brein-wil-internetverbinding-downloaders-afknijpen.html[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 [QUOTE=Anacho;481290]UPC gaat zowaar stoppen met knijpen\r\n[URL]http://tweakers.net/nieuws/61760/upc-wijzigt-netwerkinstellingen-na-klachten-over-traagheid.html[/URL]\r\n\r\nEn BREIN wil het juist gaan doen\r\n[URL]http://tweakers.net/nieuws/61861/brein-wil-internetverbinding-downloaders-afknijpen.html[/URL][/QUOTE]\r\n\r\nJa dat weet ik, maar zolang UPC nog steeds knijpt kan dat nog de oorzaak zijn.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik betaal voor een 20 MB downloadsnelheid en ontvang maximaal 2 MB maar doorgaans nog minder dan 1 MB. Volgens mijn provider (Online) is de werkelijke maximale downloadsnelheid afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Volgens mijn eigen meting en die van de provider (Online) komt er op mijn modem 13 MB binnen maar kennelijk verdampt daarna dus bijna alles. \r\n\r\nSleutelen aan veiligheidsinstellingen helpt niet. Ik heb Windows XP pro als besturingssysteem en heb een vaste lijn van modem naar pc die op twee meter van het PTT hoofdaansluitkastje zit.\r\nOok ik houd me voor goede raad aanbevolen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 [QUOTE=Harinak;481298]Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik betaal voor een 20 MB downloadsnelheid en ontvang maximaal 2 MB maar doorgaans nog minder dan 1 MB. Volgens mijn provider (Online) is de werkelijke maximale downloadsnelheid afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Volgens mijn eigen meting en die van de provider (Online) komt er op mijn modem 13 MB binnen maar kennelijk verdampt daarna dus bijna alles. \r\n\r\nSleutelen aan veiligheidsinstellingen helpt niet. Ik heb Windows XP pro als besturingssysteem en heb een vaste lijn van modem naar pc die op twee meter van het PTT hoofdaansluitkastje zit.\r\nOok ik houd me voor goede raad aanbevolen.[/QUOTE]\r\n\r\nIk kan je voldoende advies geven over waar je het probleem zou kunnen zoeken, maar maak eerst even zelf een nieuw topic aan in plaats van wat je nu doet, namelijk een nieuwe vraag stellen in iemand anders zijn/haar topic. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2009 nee ik heb geen upc dus daar kan het niet aan liggen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2009 Alhoewel dit een oud topic is, vind ik het wel OK om te reageren.\n\nDe snelheid die je vaak ziet bij een speedtest van je internet is in Mb, en niet MB. MEGAbit en MEGAbytes. Het verschil hierin is heel groot. Ik heb geen zin om het uit te leggen, dat duurt te lang.\n\nOok kan het zijn dat het (de uitkomst van de test) wel in MB is, en dat de server van usenet helaas niet sneller gaat dat 600-800kb/s, daar kun jij niks aan doen.\n\nOok kan het zijn dat je verbinding gewoon niet meer geeft. Ik kan volgens die belachelijke tests met 3megabyte per seconde downloaden, maar mijn max is maar 500kb/s. Dit komt doordat ik geen glasvezel heb, maar koper. Daar zit gewoon een limiet aan.\n\nKhoop dat ik van enige hulp ben geweest. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 [quote]Het verschil hierin is heel groot. Ik heb geen zin om het uit te leggen, dat duurt te lang.[/quote]\r\nLoL, hoezo lang? 1 byte is 8 bits. Heel officieel genomen is 1 megabyte dus 8 megabit en zou je de snelheidsresultaten door 8 moeten delen.\r\nBeter is het om de resultaten door 9 of 10 te delen om je megabytes of kilobytes te berekenen, doordat er ook nog storingen en verlies op de kabel zit etc.\r\n\r\nToch effe in 2 regels uitgelegd.:)\r\n\r\nAan koper zit overigens zeker geen limiet van 500 kbyte/sec. \r\nOverigens kloppen die testsites ook niet echt goed en zeker met hogere snelheden kun je beter gaan testen bij speedtest.net dan bij speedtest.nl om maar eens iets te noemen.\r\nHet beste zie je nog wat je echt hebt als je lekker stabiel met volle snelheid van usenet (news) filmbestanden download. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 [QUOTE=BlackTiger;482663]LoL, hoezo lang? 1 byte is 8 bits. Heel officieel genomen is 1 megabyte dus 8 megabit en zou je de snelheidsresultaten door 8 moeten delen.\r\nBeter is het om de resultaten door 9 of 10 te delen om je megabytes of kilobytes te berekenen, doordat er ook nog storingen en verlies op de kabel zit etc.\r\n\r\nToch effe in 2 regels uitgelegd.:)\r\n[/QUOTE]\r\n\r\n\r\ndas toch zeker 2 teveel voor mij xD\r\n\r\nIk zat eraan te denken om ook erbij te vertellen dat geadverteerd word in mbit. En voorbeelden te gaan noemen etc.\r\n\r\nachja, het was laat (slap excuus xD) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 okee bedankt voor jullie reacties!!!!:D\r\n jammer dat er niet meer in zit :( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 [QUOTE=dd-ennis;482953]okee bedankt voor jullie reacties!!!!:D\r\n jammer dat er niet meer in zit :([/QUOTE]\r\n\r\nHoezo????? heb je al een andere newsreader geprobeert? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen