Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2009 Delen Geplaatst: 16 maart 2009 Hallo,\r\n\r\nMisschien kan dit handig zijn voor mensen die nog problemen hebben met de driver voor de Orbicam op Acer Laptop voor windows xp:\r\n\r\nHier een volledige nieuwe install gedaan van het systeem, dus niet de recovery. Met de Bison en Logitech driver die te vinden is op de Acer site kreeg ik ook het beestje absoluut niet in gang. Bij apparaatbeheer bleef zelfs de camera met een uitroepteken staan dat de software niet of niet goed was geïnstalleerd.\r\n\r\nMaar ..... wat ik wel reeds had geïnstalleerd waren de security progs: antispyware en antivirus. Windows firewall stond niet aan omdat ik iets apart gebruik daarvoor.\r\n\r\nToen heb ik geprobeerd om de security progs volledig uit te zetten terwijl ik de driver voor de Orbicam installeerde. Systeem opnieuw opstarten en voila de camera werkte en geen uitroepteken meer in apparaatbeheer.\r\n\r\nDus, antispyware, antivirus en wellicht ook windows firewall afzetten voordat je de driver voor de Orbicam installeert. Nadien werkt de camera gewoon verder bij terug inschakelen van de security progs. Ik gebruikte de driver van Logitech die op de site van Acer staat.\r\n\r\nEen probleem dat zich nog wel voordoet bij het inschakelen van de camera is de volgende melding: \"camera wordt door een andere toepassing gebruikt\". Maar door \"opnieuw verbinden\" aan te klikken werkt hij wel.\r\n\r\nIk vermoed eigenlijk dat de driver van Bison ook zou moeten werken op deze manier.\r\n\r\nHopelijk kan deze oplossing voor andere mensen ook werken (security progs afzetten).\r\n\r\nEdit: Nog vergeten te melden: wanneer je de driver van Logitech installeert, staat het er zelfs in kleine lettertjes onderaan bij dat alle antispyware en antivirus progs moeten uitgeschakeld zijn. Eerst had ik dit natuurlijk niet gelezen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 Het stukje software (& driver natuurlijk) dat je wilt downloaden moet wel voor het goede besturingssysteem zijn, anders kun je conflicten krijgen zoals jij bijvoorbeeld hebt.\r\nIk had zelf ook een probleem met mijn webcam van mijn Acer Aspire 7520.\r\nDeze wou ook niet starten, ik kreeg dezelfde melding als jij ook kreeg.\r\nAls je je specificaties even hier post, kunnen we je verder helpen\r\n\r\nMet vr. Groet,\r\n\r\nThomas Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 De laptop is een Acer Aspire 9423WSMI. Ik heb op de site van Acer al de drivers gehaald onder de serie Aspire 9420 en voor besturingssysteem Win XP professional, wat er dan ook op de laptop staat. Er waren twee keuzes van driver, een Bison en Logitech. Beiden kon ik niet installeren met security progs aan. Bison leek enkel de gebruikssoftware te zijn en bij Logitech stond erbij dat het beide was, dus ook de driver. Daarom de keuze om de Logitech te nemen. De Bison uiteindelijk dan niet meer geprobeerd.\r\n\r\n\r\nDe Orbicam start nu dus inderdaad op met een conflict, maar kan onmiddellijk opnieuw gestart worden zonder conflict.\r\n\r\nHet is de laptop van mijn dochter en moest opgeschoond worden voor het nieuwe schooljaar. Ik weet eigenlijk niet in hoeverre die Orbicam wordt gebruikt, want hoofdzakelijk gebruikt zij een desktop pc. Maar moest het conflict kunnen opgelost worden zoveel te beter hé. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen