Ga naar inhoud

Computer start helemaal niet meer op

Aanbevolen berichten

Als ik de power in druk, gaan de fan’s aan, lichtjes branden enz. Maar het beeld scherm blijft zwart. Geen boot menu of bios piepjes, niks. Het beeldscherm gaat wel “aan” (blauw lichtje) maar na een tijdje gaat tie weer “uit” (oranje/geel).\r\nEen hele tijd geleden sputterde de computer ook al tegen, maar toen was geheugen kapot (toen wel bios piepjes, deze 2 geheugen kaartjes had ik omgewisseld (elk in een ander slot > dus geen nieuwe) En m’n computer had er weer vrede mee. Dit ging een maand of 2 goed. Tot vandaag. (zie boven aan)\r\nDus ik naar m’n beste vriend Google > moederbord kapot (?) \r\nOf heeft tie weer ruzie met het geheugen? Of allebei? \r\nMocht het zo zijn dat het geheugen is, hoe kan je zien welke van de 2 (allebei 512 uit m’n hoofd) dood is? \r\n\r\nGroetjes\r\n(pi)
Link naar reactie
[QUOTE=Qwertis;480711]Als ik de power in druk, gaan de fan’s aan, lichtjes branden enz. Maar het beeld scherm blijft zwart. Geen boot menu of bios piepjes, niks. Het beeldscherm gaat wel “aan” (blauw lichtje) maar na een tijdje gaat tie weer “uit” (oranje/geel).\r\nEen hele tijd geleden sputterde de computer ook al tegen, maar toen was geheugen kapot (toen wel bios piepjes, deze 2 geheugen kaartjes had ik omgewisseld (elk in een ander slot > dus geen nieuwe) En m’n computer had er weer vrede mee. Dit ging een maand of 2 goed. Tot vandaag. (zie boven aan)\r\nDus ik naar m’n beste vriend Google > moederbord kapot (?) \r\nOf heeft tie weer ruzie met het geheugen? Of allebei? \r\nMocht het zo zijn dat het geheugen is, hoe kan je zien welke van de 2 (allebei 512 uit m’n hoofd) dood is? \r\n\r\nGroetjes\r\n(pi)[/QUOTE]\r\n\r\nHaal de videokaart er eens uit en start dan opnieuw op. Als het goed is moet je dan weer piepsignalen horen. Zo ja, dan kan de videokaart defect zijn, zo nee, plaats de videokaart terug en haal 1 voor 1 de geheugensims er uit. Piept ie dan wel, dan ligt het aan het geheugen (of aan het moederbord), piept ie dan niet, dan kan het aan het moederbord liggen.\r\nVoor lle zekerheid even alle USB-apparaten en overige kaarten uit de pc halen voordat je het als hierboven gaat testen.
Link naar reactie
Allereerst bedank voor de moeite. Ondanks dat bijna iedereen zei dat het waarschijnlijk het moederbord was, die ik er overigens bijna had uit gesloopt. Bleek het toch m’n videokaart te zijn. (want zonder doet tie het wel). Nu heb ik een nieuwe vraag, welke video kaart moet ik kiezen? Omdat die vraag niet bij dit topic past, graag reageren op het volgende aders;\r\n\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=481141#post481141[/url]\r\nBedankt!\r\n\r\nPs. Nog even over m’n geheugen, Ik heb “mentest” ([url]http://www.memtest.org/[/url]) gedaan, 0 errors. (ondanks de bios piepjes van een maand of wat geleden)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...