Ga naar inhoud
  • 0

maandelijks scannen-web scannen

Anoniem2

Vraag

hallo, \r\nheb een vraag over de instellingen van mijn virusscanner: mij lijkt het dubbelop om te scannen bij opstarten, webscannen, en eens in de zoveel tijd mijn pc te scannen. maar standaard stond avast zo ingesteld, en daar wordt het systeem ook niet sneller op natuurlijk. mij lijkt ook dat als je internet gebruikt voor het bekijken van sites als deze, en mailtjes stuurt zonder attachments, dat het dan een ander verhaal is dan als je programma\'s als lime whire (of hoe schrijf je dat) gebruikt. ik heb er niet veel verstand van, maar misschien heeft iemand een advies, thanx\r\nGroeten,\r\nLE
Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Als je zeker weet dat je nooit perongeluk op kwaadaardige links klikt (die staan ook soms als spam op deze site!), dan is het webscannen inderdaad niet zo zinvol. Echter dat weet je nooit zeker, dus als je beschermd wilt blijven dan zou ik dat lekker aan laten staan.\r\n\r\nScannen bij opstarten slaat hoogstwaarschijnlijk op het scannen van het bootrecord. Is zo gebeurd, want groot is het bootrecord niet.\r\n\r\nEn dan een keer per week de hele pc scannen voor zaken die op een of andere manier toch zijn binnen geglipt op een moment dat de virusscan niet in staat was een virus te herkennen (een te nieuw virus bijvoorbeeld waarvoor de scanner nog niet geupdate was).\r\n\r\nAl met al zou ik het lekker laten staan allemaal. Je hebt die virusscanner niet voor niets neem ik aan. Laat \'m dan ook z\'n werk doen; anders kun je \'m netzogoed gelijk de deur uit doen.\r\nAls je pc langzaam wordt heb je twee opties: of je pc sneller maken of een virusscanner nemen die niet zo vertraagt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...