Anoniem2 Geplaatst: 13 augustus 2009 Delen Geplaatst: 13 augustus 2009 hallo\r\nwie kan mij helpen\r\nik heb windows xp opnieuw geinstalleerd\r\nmaar nu heb ik geen geluid meer op m,n pc\r\nbij apparaatbeheer staat high definition audio bus het gele uitroeptekentje\r\nwat kan ik daar mee doen?\r\n\r\ngroeten huub;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2009 Hallo Huub,\n\nDat uitroepteken geeft aan dat de drivers (stuurprogramma) niet of niet geheel juist zijn geinstalleerd. Waarschijnlijk zijn nu vanuit XP setup wat standaard drivers geinstalleerd en voldoen die dus niet. Je hebt wellicht destijds bij je pc een cd gekregen met de drivers daarop, als je die installeerd zal het wel weer werken. Anders even kijken bij de fabrikant op de website voor de laatste drivers. Meestal gaat het om AC97 High Definition drivers.\n\nSucces, Theo Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2009 De chipsetdriver eerst installeren is ook aan te bevelen.\r\nOver welk merk en type moederbord of merk pc praten we hier?\r\n\r\nOverigens is het een AC\'97 audiocodecchip OF een HD codecchip, de laatste kun je door bepaalde handelingen in de bios en met de front kabel wel op de AC\'97 modus laten werken maar andersom niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2009 het gaat hier om een asus moederboard Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2009 [QUOTE=Lange Pier;480492]De chipsetdriver eerst installeren is ook aan te bevelen.\r\nOver welk merk en [COLOR=\"Red\"][B]type [/B][/COLOR]moederbord of merk pc praten we hier?\r\n\r\nOverigens is het een AC\'97 audiocodecchip OF een HD codecchip, de laatste kun je door bepaalde handelingen in de bios en met de front kabel wel op de AC\'97 modus laten werken maar andersom niet.[/QUOTE]\r\n\r\n:| Ben afgekeurd voor helderziende. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen