Anoniem2 Geplaatst: 12 augustus 2009 Delen Geplaatst: 12 augustus 2009 Hi, \r\n\r\nSinds enige tijd ben ik in bezit van een laptop en nu wil ik daarop de filmpjes zetten van m\'n camera (DV)met een kabel(USB) zoals ik deed en nog doe op de PC,maar dan kom je van een koude kermis thuis want dat gaat en past niet zoals het was,men praat over fire-wire aansluiting???Is er misschien een truc hiervoor want in de winkels zijn de insteekkaarten zoals ik er een zou moeten hebben (met een hoek eruit)niet verkrijgbaar.Wat kan ik doen evt.??? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2009 Firewire is niet USB!\n\nOm video van een DV camera over te zetten wordt in het algemeen Firewire gebruikt. Lijkt op USB, maar is niet hetzelfde. Kijk allereerst of je laptop een firewire aansluiting heeft. De firewireaansluitingen op laptops zijn meestal kleiner dan de desktop-variant, dus misschien heb je voldoende aan een andere kabel.\n\nAls je dat niet hebt, is een insteekkaart een optie; die zijn er dus wel. Uiteraard moet je laptop dan een gleuf hebben om die in te doen. Er zijn op het moment 3 typen insteekkaarten gangbaar, dus belangrijk is om na te gaan welke je moet hebben. Laptop meenemen naar de winkel en daar informeren is verstandig als je niet zeker bent. Hier is een lijstje met mogelijke kaarten en prijzen: [url]http://tweakers.net/pricewatch/cat/274?keyword=&priceMin=0&priceMax=&land=&scoreMin=0&scoreMax=5&g286=1&f286=500&f286=501&f287=934&f287=1652&f287=933&x=18&y=5[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2009 Hi, bedankt zover en ikn heb al op de site gekeken.Bij de laptop kan ik er een schuifje (afdekplaatje ) uitnemen en daarin zou dan de expreskaart moeten komen ,bij mij is in de afdekplaat een hoek uit en dat zal dan bij de insteekkaart ook wel zijn vermoed ik??Bedankt zover. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2009 Als je een plaat met een hoek uit hebt moet er inderdaad een expresscard in.\r\n\r\nExpresscard insteekkaarten bestaan in twee formaten: één net zo groot als je afdekplaatje met die hoek eruit. Eentje die smaller is; net zo breed als het uitstekende stuk van het plaatje. De aansluiting is verder hetzelfde, dus ook die gaat gewoon passen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen