Anoniem2 Geplaatst: 12 augustus 2009 Delen Geplaatst: 12 augustus 2009 ik wil mij email mappen eens leeg gaan maken en dan opslaan op een externe harde schijf. en nu wwet ik wel hoe ik ene backup moet maken maar dan zijn ze niet één twe drie leesbaar ik zo ze gewoon graag als tekst bestaand of als ............. weg schrijven \r\nwie weet er een truckje voor het gaat om niet om 10 stuke meer hondert tallen \r\n\r\nik hoor het graag \r\n\r\nhans Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2009 Je kunt gewoon de .dbx bestanden naar je externe schijf verplaatsen. Voor bekijken is wel software beschikbaar, bijvoorbeeld: [url]http://www.snapfiles.com/get/dbxviewer.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2009 [QUOTE=hansalmere;480355] \r\nwie weet er een truckje voor het gaat om niet om 10 stuke meer hondert tallen \r\n[/QUOTE]\r\nVanaf 1998 ga ik (bijna) dagelijks de ontvangen mails kopieren naar een map \"email\" met sub-mappen bv. \'Jan\', \'Piet\', \'Klaas\' enz.. Deze staan op een andere schijf. Een mail vanuit Outlook sleep ik naar de betreffende sub-map en daar archiveer ik de mail als volgt 0813-1214 ... (dan volgt de tekst van het onderwerp). 0813= 13-08, 1214= 12:14, tijdstip van aanmaak mail.\r\nDit is een dagelijkse klus, ik moet de mails bewaren omdat ik er regelmatig op terug moet komen. Het is bewerkelijk, \'k ben echter nooit een mail kwijt!\r\nMisschien een idee?\r\nSucces er mee;). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2009 [QUOTE]Vanaf 1998 ga ik (bijna) dagelijks de ontvangen mails kopieren naar een map \"email\" met sub-mappen bv. \'Jan\', \'Piet\', \'Klaas\' enz..[/QUOTE]\nIs het echt kopiëren of [U]verplaats[/U] je de berichten?\n\nGreertz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 Het is misschien veel werk, maar je kan gewoon elk mailtje die je wilt bewaren openen en dan bij \'bestand\' kiezen voor \'opslaan\'. Ze worden dan individueel opgeslagen als een EML bestand en zijn dan altijd per stuk op te vragen en te lezen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 [QUOTE=Wanderer;480675]Is het echt kopiëren of [U]verplaats[/U] je de berichten?\r\n\r\nGreertz[/QUOTE]\r\n\r\nIk werk via Windows Verkenner: 2 schermen (dmv 2x openen) naast elkaar. In het ene scherm Outlook, in het andere de map/sub-mappen waarin de berichten worden opgeslagen. Vanuit het Outlook-scherm sleep ik een mailtje naar het andere scherm. In het andere scherm ga ik de naam van het mailtje wijzigen als beschreven (r-muisklik).\r\nDaarna het mailtje in het Outlook-scherm verwijderen en dat is alles.\r\n\r\nVeel werk? Misschien wel, het werkt echter bij mij goed!\r\n\r\nNB: het maakt niet uit m.i. of dit kopieren is of verplaatsen is... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 [QUOTE=Justinus;480947]Ik werk via Windows Verkenner: 2 schermen (dmv 2x openen) naast elkaar. [/QUOTE]\n\n2x Verkenner?? :s Door het slepen kopieer je het mailtje vanuit Outlook naar de verkenner; waar is die 2e verkenner dan voor nodig? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 [quote]NB: het maakt niet uit m.i. of dit kopieren is of verplaatsen is... [/quote]\nIk beweer ook niet dat het iets uitmaakt,ik probeer met m\'n vraag er achter te komen wat je nu precies doet ;)\n \nOp het moment dat je \"sleept\" kopieer je,maar vanaf het moment dat je de berichten in Outlook scherm verwijderd,heb je de berichten [U]verplaatst[/U] .\n \nAangezien je er geen gewag van maakt,of je van die map,waar de berichten heen gebracht zijn,nog een backup maakt,ga ik er vanuit dat er sinds 1998 alles in een map cq bestand staat en dat lijkt mij geen veilige situatie ;)\n \nVerder heb ik het idee dat jij Outlook gebruikt, vanwege dit draadje,\n \n[URL]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=39418[/URL]\n \nterwijl hansalmere het over Outlook Express heeft,klopt dit?\n \nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 [QUOTE=Wanderer;480967]Ik beweer ook niet dat het iets uitmaakt,ik probeer met m\'n vraag er achter te komen wat je nu precies doet ;)\r\n \r\nOp het moment dat je \"sleept\" kopieer je,maar vanaf het moment dat je de berichten in Outlook scherm verwijderd,heb je de berichten [U]verplaatst[/U] .\r\n \r\nAangezien je er geen gewag van maakt,of je van die map,waar de berichten heen gebracht zijn,nog een backup maakt,ga ik er vanuit dat er sinds 1998 alles in een map cq bestand staat en dat lijkt mij geen veilige situatie ;)\r\n \r\nVerder heb ik het idee dat jij Outlook gebruikt, vanwege dit draadje,\r\n \r\n[URL]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=39418[/URL]\r\n \r\nterwijl hansalmere het over Outlook Express heeft,klopt dit?\r\n \r\nGreetz[/QUOTE]\r\n\r\nOp zich maakt dat niet uit hoor. Bij beide programma\'s is het mogelijk om een mailtje buiten het venster (in de verkenner of naar het bureablad) te slepen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2009 Aan allen,\nHelaas maakte ik een \'domme\' fout. Ik beschreef het kopieren en/of slepen van bestanden van de ene map naar een andere map e.d. \nVoor Outlook (en vroeger O.E.) is slechts 1x Verkenner nodig!! Het 2e scherm is in mijn geval Outlook (verkleind). \nDe verdere beschrijving is correct.\n\nIk heb per jaar een map met sub-mappen; backuppen gaat naar een externe h.d. Uiteraard ga ik alleen datgene backuppen wat nodig is... \nQPC heeft gelijk met ´Bij beide programma\'s.....te slepen.` Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 [quote]QPC heeft gelijk met ´Bij beide programma\'s.....te slepen.`[/quote]\nDat dacht ik al wel,maar omdat ik momenteel Outlook er niet op heb staan,kon ik niet controleren of in Outlook,de berichten na het verslepen in .eml bestanden veranderen,zoals in Outlook Express het geval is.\n \nDat laatste brengt mij bij het punt,dat Justinus de info over datum en tijd van binnenkomst,handmatig weer moet invoeren,terwijl die info er al standaard in staat in Outlook Express.\n \nDat is in 11 jaar toch een hoop werk,wat wellicht in de toekomst kan worden voorkomen ;)\n \nEen programma als Handy Backup i.c.m. MiTeC Mail Viewer,waar couch_potato naar verwees,kan een hoop werk voorkomen en wellicht de boel ook nog overzichtelijker houden.\n \nMaak b.v. eens per mnd een gedateerde map aan,waar Handy Backup alle .dbx bestanden in zet en bekijk die wanneer nodig met MiTeC Mail Viewer. \nVoor je de berichten verplaatst,kun je in Outlook er nog van alles aan toevoegen,indien gewenst \n \n[URL]http://www.handybackup.nl/php-paginas/index.php?hoofdgroep=Content&template_pad=template1&sw=1024[/URL]\n \n[URL]http://www.handybackup.net/download.shtml[/URL]\n \n[URL]http://www.snapfiles.com/screenshots/dbxviewer.htm[/URL]\n \nMisschien zijn er nog andere programma\'s als Handy Backup en wellicht ook freeware?\n \nGreetz Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen