Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Hallo allemaal,\r\n\r\nIk ben op het werk bezig met wat formuliertjes maken. Deze formulieren staan op een soort intranet site en openen daardoor in Internet Explorer, maar dat terzijde.\r\n\r\nWat ik graag wil is dat deze formulieren automatisch in een bepaalde map op het netwerk worden opgeslagen. Het zijn namelijk klachtenformulieren. Deze moeten in een speciale klachtenmap worden opgeslagen op onze gedeelde server. We hebben nog wel eens dat iemand ze verkeerd opslaat en dat ze kwijtraken... Je moet toch even de goeie map opzoeken enzo en dat is voor veel mensen teveel handelingen schijnbaar.\r\n\r\nDus is het mogelijk om ergens in word een scriptje in te voegen waardoor het opslaan direct in de goede map gebeurt? \r\n\r\nEventueel kan het ook in de site gezet worden, helaas heeft er niemand veel verstand van HTML of Java(script)\r\n\r\nAlvast bedankt:) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 je kunt in Word opgeven waar documenten standaard moeten worden opgeslagen.\n\nExtra, opties, tabblad bestandslocaties.\n\nHiermee worden alle! bestanden op die plek opgeslagen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2009 Ok, bedankt alvast Obelix ik ga even kijken hoe dat in de praktijk gaat uitpakken\r\n\r\n*edit* Het is een mogelijkheid, maar omdat deze instellingen maar voor 1 werkstation gelden is het niet te doen voor het hele bedrijf. :( Toch bedankt :)\r\n\r\nHet zou echt in het document zelf moeten zitten..weet iemand of dit uberhaubt mogelijk is? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2009 Volgens mij is het dan, helaas, niet mogelijk; het programma bepaalt (in \"overleg\" met de gebruiker) waar iets opgeslagen moet worden. In een document zou ik niet weten hoe/waar dit in te stellen. Enige wat ik nog kan bedenken is een macro, maar of/hoe dat in Word werkt, weet ik niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2009 Maak in het formulier een knop. Door tijdens het plaatsen (in de ontwerpmodus) hierop te klikken opent de Microsoft Visual Basic (VBA) editor en krijg je 2 regels tekst te zien, b.v. \n==============================\nPrivate Sub CommandButton1_Click()\n\nEnd Sub\n==============================\nTussen deze 2 regels zet je \nOPSLAANFORMULIER\n==============================\n(dit is de naam van de macro hieronder)\n\nIn de linkerkant van het scherm van de VBA editor zie je ergens de naam van je bestand staan, maar als Project (naam van je bestand).\n\nSelecteer deze naam en klik in de menubalk op Invoegen, Module.\n\nOnder je project hangt nu een mapje Modules, als je dit opent zie je Module 1\nKopieer de onderstaande macro hier naar toe.\n\nLET OP\nJe moet hierin nog 2 zaken invoeren:\nbij === DirOpslaan = \"\" ==\nhet hele pad waar de formulieren moeten worden opgeslagen tussen de \"\"\nbij === Documents(\"\").Close wdDoNotSaveChanges ===\nde naam van het document tussen de \"\"\n\n=================================================================\nOption Explicit\n\nPublic Function OPSLAANFORMULIER()\nDim DirOpslaan As String\nOn Error GoTo foutje\n\'hieronder het hele pad waar de formulieren moeten worden opgeslagen tussen de \"\"\nDirOpslaan = \"\"\n\n\'opslaan en sluiten\nChangeFileOpenDirectory DirOpslaan\nWith Dialogs(wdDialogFileSaveAs)\n .Name = \"\"\n .Show\nEnd With\nExit Function\n\n\'als het systeem een fout tegenkomt,\n\'dan wordt het document gesloten en niet opgeslagen\n\'de gebruiker krijgt daar een melding van\nfoutje:\nIf Err = 4198 Then MsgBox \"het document is niet opgeslagen\"\n\'hieronder de naam van het document invoeren\nDocuments(\"formulier.doc\").Close wdDoNotSaveChanges\nEnd Function\n=================================================================\n\nDit zou het moeten doen.\nAls het je niet lukt, stuur dan even het bestand op en geef de naam van het bestand en het pad waar het bestand opgeslagen moet worden.\n\nSucces. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2011 Ik kwam dit topic tegen toen ik mijn eigen nick zat te googlen. Hoewel de noodzaak voor een oplossing even geen prioriteit meer heeft wilde ik je toch even bedanken xceland. Ik heb het scriptje opgeslagen en ga het even testen als ik tijd over heb. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen