Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2009 Delen Geplaatst: 10 augustus 2009 Hey,\r\n\r\nMijn naam is Maarten en ik wil graag het IP adres achterhalen van iemand die bezig is met oplichting via [url]www.kapaza.be[/url] en 2dehands.be. \r\nHij stuurt mails met een yahoo account, en ik wilde weten hoe ik daarvan het IP adres kon vinden. \r\nIk heb al op verschillende sites gezocht, maar nergens staat een duidelijke uitleg.\r\nKunnen jullie me helpen?\r\n\r\nMvg,\r\nMaarten Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2009 [url]http://www.mijn-ip.net/ip_adres_achterhalen.asp[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2009 kan ook anders je gaat naar het bericht dan klik je op het pijltje naast beantwoorden en dan druk je op origineel weergeven \ndan plak je het in [url]http://whatismyipaddress.com/staticpages/index.php/trace-email-source-IP-address[/url] en wat groen is is het ip Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2009 [QUOTE=cx1213;479909]kan ook anders je gaat naar het bericht dan klik je op het pijltje naast beantwoorden en dan druk je op origineel weergeven \r\ndan plak je het in [url]http://whatismyipaddress.com/staticpages/index.php/trace-email-source-IP-address[/url] en wat groen is is het ip[/QUOTE]\r\n\r\npijltje naast beantwoorden???\r\nverder wel aardige tip al werkt het niet met alle verzend accounts Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2009 [QUOTE=Aladin;479982]pijltje naast beantwoorden???[/QUOTE]\r\nJa, rechtsboven in het berichtvlak. Niet het beantwoorden boven of onderaan de conversatie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 ahh online natuurlijk.\n\nSource:\n\nNo IP address identified.\n\nWhois:\n\nNo IP address identified.\n\n\nZal niet werken in gmail zo te zien. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 [QUOTE=Aladin;480099]Zal niet werken in gmail zo te zien.[/QUOTE]\r\n\r\nDan kan het altijd nog handmatig. Zo lastig is het het immers niet. Altijd het laatste ip-adres uit de header, tenzij dat een lokaal ip adres is (dan eentje naar boven opschuiven).\r\n\r\nOverigens werkt het hier wel met een willekeurige header uit een willekeurig bericht in Gmail. Heb je wel alleen de header en niet toevallig het hele bericht naar die site gekopieerd? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 het werkt wel maar je moet alleen de header doen in die link niet het hele bericht Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2009 Vergeet het maar. Met Gmail en hotmail kun je zo mailtjes versturen dat het juiste ip adres niet in de header terecht komt.\nBijv. als je je mail gewoon via de webmail doet.\n \nEen testje vanaf mijn eigen Gmail account wijst dat op die genoemde link hier ook uit. Als resultaat van het plaatsen van de headers komt daar netjes:\n[SIZE=2][B][COLOR=#ff0000]\"Error: This line does not appear to be a valid e-mail header field.\"[/COLOR][/B][/SIZE]\n[B][SIZE=2][/SIZE][/B] \n[SIZE=2][COLOR=black]Het is niet netjes en niet volgens de RFC, maarja het is niet anders.[/COLOR][/SIZE] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen