Anoniem2 Geplaatst: 9 augustus 2009 Delen Geplaatst: 9 augustus 2009 Hier staat een pc met 5 gebruikersaccounts. Van de 2 ouders zijn dat administrator-accounts en van de 3 kinderen zijn dat gewone gebruikersaccounts. De pc werkt met Vista home premium.\n \nHet vreemde is nu dat de kinderen wel toegang tot internet hebben, maar de ouders niet. Tot zover ik kan bekijken zijn alle instellingen goed. De provider is Ziggo, via een router (niet draadloos). Ik heb al een systeemherstel gedaan naar twee maand geleden. \nOnder in het systeemvak knippert het pictogram van het netwerk, deze geeft aan dat er wel verbinding is. Maar als de browser dan geopend wordt, wordt er geen internetpagina weergegeven. Als ik via het account van 1 van de kinderen een internetpagina wil openen dan is dat geen enkel probleem.\n \nIk weet even niet meer waar ik nu nog kan checken hoe dit probleem opgelost moet worden. Kan iemand me hier door sluisen? \n \nVast bedankt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2009 Ja, die detectie hebben we ook doorlopen. Er wordt dan aangegeven dat er een probleem is geconstateerd en dat er contact opgenomen moet worden met de systeembeheerder. \n \nTja, dan houdt het op!\n \nIk heb ook al bedacht dat ik misschien die 2 ouder accounts moet verwijderen, en dan 2 nieuwe accounts aanmaken voor de ouders. Heeft dat nog verdere consequenties? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2009 probeer in het accountdat niet werkt internet te starten en ga dan naar extra-internet opties-tabblad geavanceerd- en onderin opnieuw instellen-ok , sluit internet en start internet opnieuw. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2009 @boodhaa:\nHebben we ook gedaan, heeft geen effect. Nog steeds geen toegang. \n \n\'t Is toch eigenlijk volkomen onlogisch wat er hier aan de hand is: 5 accounts, 3 met internet en 2 zonder....\nAls ik de instellingen tussen alle accounts vergelijk met elkaar, dan zijn die overal hetzelfde....\n \nIk zie volgens mij ergens iets over het hoofd, maar wat?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2009 Kun je de verbindings details eens posten van zowel een gewoon account, als een admin account? (dus IP adres en standaardgateway). Deze kun je achterhalen door in de commandprompt \"ipconfig\" te typen.\n\nWelke virusscanner heb je? Of firewall software eventueel? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2009 Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je bepaalde ad-ware, spyware of een vorm van een virus hebt, welke wel op de accounts van de ouders aktief is, maar niet op de overige accounts..... Doe eens een complete scan met een goed antivirus programma en een goed antispyware programma zoals Malwarebytes. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen