Anoniem2 Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 hallo, mijn zwager heeft een pc met win XP erop.\r\n\r\nnu wilde hij hem opstarten maar er komt een blauw scherm.\r\nals hij in het bios wil gaan met F1 dan doet de computer dat niet.\r\ntevens wil de boot knop ook niet.\r\nhij heeft ook nog een mogelijkheid met F 10 om een recovery van het systeem te doen.\r\nmaar dan zegt de pc dat er een belangrijk bestand uit de map windows/ system 32/\r\nontbreekt of beschadigd is.\r\nwelk bestand weet ik niet precies (iets met kernel.dll of zo)\r\nhoe kan ik die pc nu weer draaiende krijgen als ik niet eens in het bios kan??\r\nhij reageerd gewoon nergens op.\r\nkan het moederbord zomaar van het een op het andere moment tijdens het aanzetten van de pc kapot gaan??\r\ngisteren was er nog niets aan de hand.\r\n\r\ngrt flip Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 Start de pc wel op? Maakt hij daarbij geluid/piepjes? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 jah moederboord kan stuk gaan dat was een keer bij mij gebeurt\r\nmaar als moederboord kapot is kan je de pc niet opstarte us dat is de probleem niet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 Veilige modus, F8-toets, doet ie ook niet? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 [QUOTE=Joman;479553]Veilige modus, F8-toets, doet ie ook niet?[/QUOTE]\r\n\r\nzal eens proberen.\r\ndank u voor de reacties.\r\ngrt flip Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2009 Een moederbord kan zeker stuk gaan, maar ervaring leert dat dat zeldzaam is.\n\nAls je een blauw scherm krijgt, dan ben je al aangekomen bij Windows, en is je moederbord OK. Je Windows krijgt vervolgens problemen, en geeft een error (blauw scherm).\nDat je niet in je BIOS kunt komen is vreemd, weet je zeker dat dit met F1 moet? Vaak is DEL de knop om de BIOS te starten. F1 wil nog wel eens een splash-screen weghalen. Probeer het ook eens met de TAB, de F2 of de F10 toets.\n\nAls ik zou moeten gokken wat je probleem is, dan zou ik zeggen dat je partitietabel corrupt is, en daardoor je schijf niet meer (normaal) te lezen is door de PC.\nDit is op verschillende manieren op te lossen:\n1. Gebruik de originele windows CD, ga naar de recovery console en voer check disk uit. ([url]http://support.microsoft.com/kb/314058[/url])\n2. Hang je hardeschijf in een andere PC, en voer schijfcontrolle uit.\n3. Download een bootable cd/dvd (bijvoorbeeld Bart PE) en laat die schijfcontrolle doen.\n\nHet hangt een beetje van de staat van je schijf af, of het lukt.\n\nDeze problemen komen vaak door het uitdrukken van de PC, ipv netjes afsluiten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2009 [quote]hij heeft ook nog een mogelijkheid met F 10 om een recovery van het systeem te doen.[/quote]Daar moet je voorzichtig mee zijn,de PC wordt dan naar de staat van aankoop terugezet,met gevolg van data verlies.\n\nOnlangs gelezen dat iemand [U]ook[/U] de bestanden op een 2e partitie kwijt raakte!\n\nExtra uitleg CHKDSK.\n[URL]http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/chkdsk.mspx?mfr=true[/URL]\n\nVanwege de recovery mogelijkheid op deze PC,verwacht ik niet dat er een originele XP installatie cd is meegeleverd.\n\n Eventueel kun je hier een losse herstelconsole ophalen.\n\n[URL]http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso[/URL] \n[quote]maar dan zegt de pc dat er een belangrijk bestand uit de map windows/ system 32/\nontbreekt of beschadigd is.\nwelk bestand weet ik niet precies (iets met kernel.dll of zo)[/quote]Het is toch wel nuttig,de juiste bestandsnaam door te geven,dan kan daar indien nodig ook actie op worden ondernomen ;)\n\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2009 Virus????? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Een belangrijk bestand in c:\\windows\\system32 \r\nAls alleen dat kernel.dll een klapper heeft gehad (heeft virusscanner een virus opgeruimd?) is hier nog wat info [url]http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/a/kernel32dll.htm[/url]\r\nMisschien ook gewoon te kopiëren (m.b.v. Bart PE schijf) vanuit c:\\windows\\servicepackfiles\\ of zou die ook corrupt zijn?\r\nDownloaden mogelijk [url]http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?kernel[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Als hij al een fout melding geeft van system32 dan zit het zeker in windows.\r\nVerder , als je hulp van microsoft wil zul je eerst moeten nagaan of jou zwager een legale versie heeft , anders zullen ze deze gaan valideren en dan heb je een groter probleem. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 [QUOTE=krythera;480225]Als hij al een fout melding geeft van system32 dan zit het zeker in windows.\r\nVerder , als je hulp van microsoft wil zul je eerst moeten nagaan of jou zwager een legale versie heeft , anders zullen ze deze gaan valideren en dan heb je een groter probleem.[/QUOTE]\r\n\r\ndat is een legale versie, hij heeft hem zo in de winkel gekocht maar er zit inderdaad geen originele xp cd bij.\r\nwaarom ze dat niet doen is me niet duidelijk.\r\nhij is ff met vakantie nu dus het ligt even stil.\r\n\r\ntoch bedankt voor jullie reacties.\r\n\r\ngrt flip Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2009 Lees dan mijn post nr.6 eens terug en haal die herstel console op,dan kun je t.z.t. die CHKDSK uitvoeren.\n\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 Hallo,\r\nIk lees jullie discussie met grote belangstelling. Mijn windows pc heeft dus een oem versie van windows xp erop, de laatste tijd ratelt de pc enorm als ik aan het werk ben. Ook valt regelmatig de pc uit. Een verse installatie heb ik al eens geprobeerd, is enorm veel werk en bracht niet de gewenste oplossing. Eigenlijk denk ik een nieuwe harde schijf in te bouwen, met daarop dan windows xp. Alleen, tja, oem versie is ingebouwd, is het mogelijk om iets hiervan op een cd te zetten? Ik zag dat er een herstelconsole als iso stond, meer daar heb ik vast niet genoeg aan. En dan, iso bestanden op cd branden, is dat makkelijk? Haha, ik ben soms heel handig met de pc, en sommige dingen snap ik moeilijk.\r\nGraag zou ik hierbij enige ondersteuning krijgen.\r\nGroet van Marit. ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 Hoi Marit,\n\nJe stelt een vraag in het topic van flipjetiel en dat is niet de bedoeling.\n\nHet topic wordt er erg onoverzichtelijk door,temeer dat jouw vraag niet zomaar is te beantwoorden en verder krijgen forumleden email notificaties waar zij misschien niet op zitten te wachten ;)\n\nOpen een eigen topic en dan zullen we zeker reageren.\n\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2009 Sorry mensen, ik zal een nieuw topic maken ... vanavond! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen