Ga naar inhoud

Sites met een nieuw IP-adres worden niet weergegeven?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo dames en heren,\n\nAfgelopen weekend ging mijn favoriete gitaarforum ([url]www.offsetguitars.com[/url]) een weekendje eruit voor een update en hij zou maandag weer online zijn. Verslaafd als ik ben, ben ik zondagavond gaan checken of het niet nog stiekem terug was gekomen. Helaas, ik kreeg het bericht:\n\nHi!\nEverything is pretty much ready to go but there\'s some problems with the search functionality. Hopefully it will be sorted out soon and we can get the site back online sometime Monday evening (that\'s PST for those outside of the US).\n\nEn dus, dinsdagmiddag ben ik weer gaan kijken. Weer dit bericht. Woensdag: hetzelfde, en nu krijg ik het nog steeds, op alle drie de computers hier in huis. Ik heb heel kortstondig contact kunnen hebben met de mods&admins op mijn werk (waar de site het wel doet), maar mijn bazin geeft me al rare blikken als ik al richting interrnet-computer kijk, dus daar kan ik niet uren op zitten en het heeft dus nog geen baat gehad.\n\nWat ik al heb geprobeerd:\n- ik begon met de cache te legen\n- als tweede heb ik elk deeltje geschiedenis wat ik maar had staan in IE verwijderd\n- toen heb ik Firefox maar eens geinstalleerd: geen resultaat\n- vandaag kwam ik erachter hoe ik het :c/windows/system32/drivers/etc/hosts - bestand moest bewerken zodat mijn computer het nieuwe IP-adres herkent: geen resultaat\n- als laatste heb ik maar mijn modem gereset: weer niks\n\nEn nu heb ik zware afkickverschijnselen, zweten, bibberen, koude rillingen, etc, etc. Weet iemand hier misschien hoe ik terug op Offset kan?\n\nAlvast heel erg bedankt!\n\nJop
Link naar reactie
Zou een DNS probleem kunnen zijn, hetzij in je computer hetzij bij je provider. In het laatste geval kun je vrij weinig doen dan wachten totdat de provider z\'n DNS ververst.\r\n\r\nAls het in je computer zit zou het commando (dus uitvoeren in het opdrachtprompt) [I]ipconfig /flushdns[/I] iets uit kunnen halen....\r\n\r\nProbeer ook eens [url]http://www.offsetguitars.com/forums/[/url] direct te bezoeken, misschien dat dat wel werkt.
Link naar reactie
Bedankt voor het snelle antwoord!\n\nOver de DNS: dit had ook al geprobeerd: weer niks. Weet je misschien hoe vaak een provider de DNS ververst? Ik heb Tele2-internet, misschien is dat belangrijke informatie.\n\nAlle variaties op offsetguitars.com/forums/, osg.com/forums/index geven weer hetzelfde bericht, ook als ik direct naar een individueel topic, profiel etc wil gaan. \n\nJop
Link naar reactie
Bedankt voor de suggestie, maar zelfs na 20 keer Ctrl+F5 blijft hij gewoon \'Hi\' zeggen.\n\nIk heb er verder niet zo veel verstand van, maar ik begin toch te denken dat het aan de DNS van Tele2 ligt. Vooral omdat alle drie de computers hier die melding krijgen.\n\nWel rustig zo, een weekje zonder GAS (= gear acquisition syndrome).
Link naar reactie
Probeer dit eens[B]:[/B]\n\nOpen een opdrachtprompt en gebruik\n[code]nslookup\nIs -d offsetguitars[B].[/B]com[/code]\nDat zou een refresh moeten forceren (verzoek aan de DNS server), maar hoe ver die opdracht reikt weet ik nog niet. :)\n\n( ! gebruik alleen kleine letters, anders werkt de opdracht niet )\n([B] LS[/B] zijn de eerste letters van de opdracht, geen IS )\n( nslookup /? geeft je info over de opdrachten)\n( type \"exit\" om die opdracht na gebruik af te sluiten)\n\nJe zou met die opdracht (met een andere optie) ook de DNS server moeten kunnen veranderen, maar dat kan ik niet goed checken als het bij mij werkt.\n\nWel hierna een pagina laden met (Ctrl+) F5 zodat er niet een browser cache wordt aangesproken.
Link naar reactie
[B]75.126.153.218[/B]\r\nDit IP geeft mijn systeem op als ik de opdracht \r\n[code]PING offsetguitars.com[/code]\r\ngeef. Dat is dus omgezet [I]van naam naar IP[/I] met DNS servers onderweg.\r\n\r\n(Ik krijg wel geen antwoord op die ping, maar de weg wordt wel gevonden ;) )\r\n\r\nIk las dat het soms meer dan een week kan duren voordat onderweg alle DNS servers hun cache een keer ververst hebben, dus misschien is het zoals FooBar eerder schreef... geduld hebben :rolleyes:
Link naar reactie
Ik weet niet of je nog zin hebt verder te experimenteren, maar ik heb het in ieder geval wel even gedaan omdat ik iets meer over die [B]nslookup[/B] opdracht wilde weten.\n\nDat ik schreef dat je er mee de cache kan vernieuwen bleek foute info. :rolleyes:\nJe ziet, je moet niet alles geloven wat je op Internet leest :p .\nDe opdracht zoals boven gegeven\n[code]nslookup\nls -d offsetguitars.com\n[/code]\nwerkt niet.... vergeet het maar.\n\nBasis info: DNS servers ( DNS = Domain Name System) worden overal gebruikt om een makkelijk te onthouden naam van een site om te zetten in een (moeilijker te onthouden) IP adres. \nInternet werkt met IP adressen.\n\n[I]Welke [/I]DNS server jouw PC gebruikt kan je met de opdracht IPCONFIG /ALL achterhalen. Dan zie je of dat binnen je netwerk is (lokaal, b.v. in je MODEM[B]/[/B]Router, of bij je provider, wanneer er geen DNS server binnen jouw netwerk te vinden is)\n\nZo heb ik, zoals velen, in de router een DNS server actief, en wanneer ik (in een opdrachtprompt) in de interactieve mode van nslookup (dus eerst d.m.v. de opdracht[B] nslookup[/B] de prompt ( > ) van het programma starten) het volgende type[B]:[/B]\n[code]offsetguitars.com[/code]\ndan krijg ik als antwoord:\n\n[COLOR=\"Indigo\"]Server: UnKnown\nAddress: 192.168.0.254\n\nNon-authoritative answer:\nName: offsetguitars.com\nAddress: 75.126.153.218[/COLOR]\n\nDat antwoord komt dus van de DNS server in gebruik, en aan het IP van de server (192.168.0.254) zie ik dat het de router is (hetzelfde als mijn standaard Gateway)\n\nTweede stap:\nIk heb van mijn provider via internet even opgezocht (via Google, moet niet moeilijk zijn) wat het IP van [I]hun[/I] DNS server is, en dat is 195.241.77.55. (Ze hebben er waarschijnlijk meer dan één, maar dit is er één van)\n\nDan kan ik [I]die[/I] DNS server vragen welk IP het bij de naam offsetguitars.com retourneert. :), en wel als volgt[B]:[/B]\n\n[code]offsetguitars.com 195.241.77.55[/code]\nDat laatste IP is dus het IP van de DNS server van mijn provider.\nHet antwoord dat ik krijg is[B]:[/B]\n\n[COLOR=\"Indigo\"]Server: [195.241.77.55]\nAddress: 195.241.77.55\n\nNon-authoritative answer:\nName: offsetguitars.com\nAddress: [B]75.126.153.218[/B][/COLOR]\n\nZo zie ik dus dat de DNS server van mijn provider het juiste IP retourneert.\n\nNu wist ik dat al, want ik kan die site bereiken, maar bij jou zou het uitsluitsel geven of je provider stug aan het oude IP vasthoudt 8-|\nIk weet alleen niet waar de door jou PC gebruikte DNS server zich bevind, want je zegt een MODEM te hebben, maar niet of die DNS voor je verzorgt.\nIPCONFIG /ALL kan je dat dus vertellen.
Link naar reactie
Als volgende stap dacht ik plots hier aan:\n\nonder de eigenschappen van je TCP/IP protocol (bij \"[I]Netwerkverbindingen[/I]\") staat als het goed is de mogelijkheid om een andere DNS server op te geven.... Als je die van mijn provider nu eens tijdelijk gebruikt ?\nOf b.v. die van KPN ? Die heeft als IP 145.7.191.35\n\nHet lukt mij in ieder geval wel om [I]beide[/I] DNS servers te gebruiken en het juiste IP van offsetguitars.com te verkrijgen met het programma nslookup.
Link naar reactie
Ik heb als test bij mijn eigen netwerkkaart en de eigenschappen voor het TCP/IP protocol \"[COLOR=\"Navy\"][I]als DNS server gebruiken[/I][/COLOR]\" van \"[COLOR=\"Navy\"][I]auto[/I][/COLOR]\" gezet naar[B]:[/B]\n\n\"[COLOR=\"Navy\"][I]De volgende DNS Server-adressen gebruiken[/I]\":\n[I]Voorkeur: 145.7.191.35[/I][/COLOR] ( = de KPN DNS Server = dns[B].[/B]kpn[B].[/B]com)\n[COLOR=\"Navy\"][I]Alternative: 195.241.77.55[/I][/COLOR] ( = de Tiscali DNS Server = ns3[B].[/B]tiscali[B].[/B]nl)\n\nEn dat werkt... Ik kan surfen. Zelfs een herstart was niet nodig.\n\nEn met IPCONFIG /ALL zie ik als DNS server die van KPN, i.p.v. het router IP zoals eerst :)\n\nEn zo zou jij volgens mij simpel (en tijdelijk) van een andere DNS server het juiste IP kunnen gaan halen.... ;)
Link naar reactie
Tof, ik had niet gedacht dat er nog voor me gekeken zou worden! :)\n\nZullen we bij de eerste stap beginnen? Als eerste, bij IPCONFIG /ALL, krijg ik heel snel dat zwarte venstertje, daar gebeurt heel snel iets met tekst, maar na twee á drie seconden sluit het zichzelf weer. Bij nslookup gebeurt gelukkig wel iets dat ik kan volgen, daar krijg ik:\n\n> offsetguitars.com\nserver: UnKnown\nadress: 192.168.1.1\n\nnon-authoritative answer:\nname: offsetguitars.com\nadress: 74.52.106.18\n\nDaar komt 192.168.1.1 overeen met mijn standaard Gateway, dus mijn modem/router heeft ook een eigen DNS-server?\n\n\nStap 2:\nVolgens [url]http://www.netcon.nl/overzicht-nederlands-dns-servers.html[/url] is een van de IP-adressen van de DNS-server(s) van Tele2: 62.58.50.4. Dit krijg ik uit:\n> offsetguitars 62.58.50.4\nServer: [62.58.50.4]\nAdress: 62.58.50.4\n\nDNS request timed out\n timeout was 2 seconds\nDNS request timed out\n timeout was 2 seconds\n*** request to 62.58.50.4 timed out\n \n\nEdit: Als ik het IP-adres van de DNS server die jij gebruikt invoer, dus:\noffsetguitars.com 195.241.77.55\nkrijg ik het goede IP adres!\n[einde edit]\n\nMisschien handig om te weten: ik gebruik dat modem dat standaard bij een Tele2 telefonie+internetpakket zit. Daar zit één computer op aangesloten met een kabeltje (een heel ouwe Packard Bell desktop die er ongeveer een uur over doet om op te starten). Via een draadloze netwerkkaart in mijn EeePc maak ik verbinding (beveiligd met wachtwoord, natuurlijk). En mijn ouders doen dat ook met hun laptop; een Packard Bell Easynote. Het is een beetje jammer dat er geen onbeveiligde netwerken in de buurt zijn, anders kon ik daar wel even op gaan om te proberen.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;479745]Als volgende stap dacht ik plots hier aan:\n\nonder de eigenschappen van je TCP/IP protocol (bij \"[I]Netwerkverbindingen[/I]\") staat als het goed is de mogelijkheid om een andere DNS server op te geven.... Als je die van mijn provider nu eens tijdelijk gebruikt ?\nOf b.v. die van KPN ? Die heeft als IP 145.7.191.35\n\nHet lukt mij in ieder geval wel om [I]beide[/I] DNS servers te gebruiken en het juiste IP van offsetguitars.com te verkrijgen met het programma nslookup.[/QUOTE]\n\nJe bent een HELD! Hij doet het weer! 10.000.000.000.000.000 maal bedankt!\n:):):):)
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;479929]de ipconfig /all moet je oproepen via een dos box\r\n\r\nstart -- uitvoeren -- cmd [enter]\r\n\r\nterug naar windows via exit [enter][/QUOTE]\r\nInderdaad, als je die opdracht in je tekstveld van \"[I]Uitvoeren[/I]\" invoert, dan sluit het venster direct na uitvoeren, en kan je het resultaat niet zien.\r\n\r\nDaarom eerst een \"vast\" venster openen ( z.g. [I]opdrachtprompt[/I] ) met \"CMD\" of de juiste snelkoppeling \"[I]Opdrachtprompt[/I]\" in je Start-menu.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...