Ga naar inhoud

Formatteren doen or not?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

zoals de titel het al zegt, Dames En Heren...\r\n\r\nik heb nu Vista draaien, en dat gaat niet altijd even lekker als je niet alle programma\'s snel kan opstarten, ermee werken en etc...\r\ndus wil ik nu een windows xp versie weer installeren ( die welke ik meekreeg met mijn pc )\r\nmaar zoals sommigen van jullie al weten, ben ik bestanden verloren op mijn PC, best wel belangrijke bestanden ook nog...\r\n\r\nnou is mijn vraag... als ik mijjn pc nu ga formatteren, en xp erop wilt installeren,m is de kans dan redelijk veel verhoogd dat ik mijn verloren bestanden niet meer kan vinden?\r\n\r\nen ja, ik bne er wel bereid om, het door een professioneel bedrijf te laten doen...\r\n\r\n\r\n\r\nGr...
Link naar reactie
Iedere seconde(!) dat je je pc gebruikt verklein je de kans om bestanden terug te halen... Snelformatteren kan op zich niet heel veel kwaad [0], maar het herinstalleren van Windows zeker wel omdat dan de bestanden die je kwijt bent met grote kans worden overscheven. En dan is het einde verhaal.\r\n\r\n\r\nAls je de bestanden nog terug wil, dan de computer (lees: de fysieke schijf waar de bestanden op hebben gestaan) niet meer gebruiken. \r\n\r\n\r\n[0] Bij snelformatteren worden alleen de verwijzigen naar bestanden weggehaald, iets wat bij de bestanden die kwijt zijn al het geval is.
Link naar reactie
Nee, ik weet het niet., [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=58038[/url] deze soms?\r\n\r\nJe hebt daar al geformateerd om OSX erop te zetten of bedoel je wat anders met leegmaken.\r\nOverigens zal een professioneel bedrijf er ook nog weinig aan kunnen doen en de kosten zijn behoorlijk hoog.\r\n\r\nAl gekeken met TestDisk of je de partitietabel van die partitie nog kunt terughalen en de eventuele \"raw\" bestanden?\r\nEn indien die overscheven zijn is er niets meer.\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk[/url]\r\n\r\nOverigens haal je met een snelformat alleen die partitietabel weg, verder niets.\r\n\r\nEn voor de rest is het ook een rare vraag, formateren betekent sowieso alles kwijt en als je het andere topic zo leest praten we over een andere partitie, snap er dus de balle niet van wat je nu allemaal bedoeld, gedaan hebt en wil.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
hmmm, thanks for alle info guys!\n\nmaar het probleem is, wat Foobar zegt, dat je die pc niet moet gebruiken nee, en met mij is het nu, ik gebruik hem volop, elke dag, ik heb hem 3 keer zelfs gedefragmenteerd omdat ik dat te snel vond gaan ( verdacht snel, vaandaar :D ), dus is het nog de moeite waard of niet?\n\npersoonlijk, denk ik niet... maar ik weet niet wat jullie zeggen... ik zou het ook niet erg vindne hoor om mijn pc her te installeren naar XP, teveel problemen hier in vista, althans, mijn pc is sloom... ( 2 GB ram erin, heeft wel geholpen, maar niet zo zeer hoor... en ik heb een socket 478 , dus core 2 duo, nee hoor )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...