Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Ik heb drie SATA II harde schijven:\r\n\r\n- 160 gb met 8 mb cache\r\n- 320 gb met 16 mb cache\r\n- 1 tb met 32 mb cache\r\n\r\nWat is nou de beste manier om je pc te installeren, op welke schijf Vista en op welke schijf games, en op welke schijf mijn data?\r\n\r\nIk dacht slim te zijn door de 1 tb op te delen in twee partities, één voor Vista en de rest voor data. Pc werd alleen maar trager hierdoor.\r\n\r\nIk denk nu aan Vista, programma\'s en games op een partitie van de 320 gb en alle data op de 1 tb en de 160 gb. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Lijkt me een goed voorstel. Je data op een fysiek andere schijf dan de Windows-schijf is sowieso een goed idee als je die mogelijkheid hebt. De Windowsschijf wordt namelijk veel intensiever gebruikt en kan daardoor eerder stuk gaan. Met de data op een andere schijf loop je minder risico om die onverhoopt kwijt te raken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Die 1TB is wel de snelste, dus in dat opzicht wel aan te bevelen voor windows en software. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Aan de andere kant krijg je die TB nooit vol met Windows en Software alleen, dus dan ga je \'m toch partitioneren. Als op die andere partitie dan ook dingen staan die je vaak nodig hebt, ben je die snelheidswinst weer kwijt...\r\nIs een beetje een situatie van ieder nadeel hep se foordeel... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Het is een idee om op een andere schijf als waar Windows op staat een speciale partitie te maken ( b.v. 5 GB) om daar het wisselbestand (swapfile) met vaste grootte van Windows op te plaatsen.\nAls je hem dan nóg iets groter maakt (b.v. 10 GB), kan je de TEMP variabele (TEMP map) ook daar plaatsen.\n\nDat soort ideeën zijn te verwezenlijken met dat soort ruimten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Ik doe Windows op de 320 gb die is ook best snel. En is handiger met formatteren, als dat een keer moet. Hoef ik niet zoveel over te zetten naar een andere schijf. Misschien probeer ik dat met die TEMP map ook nog ff. Bedankt voor het meedenken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen