Ga naar inhoud

contact formulier script?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\n\r\nop dit moment ben ik bezig met het maken van een website voor mijn fotografiewerk in dreamweaver, en wil op de contactpagina een contactformulier met zo\'n 10 velden maken waar gasten een offerte kunnen aanvragen.\r\n\r\nNou heb ik al eerder voor een andere site geprobeert een contactformulier te maken, maar als ik dat deed kreeg je als gast bij het verzenden een melding dat het niet veiligwas en allemaal problemen.\r\nKortom, dat werkte niet.\r\n\r\nHad dit niet te maken met server-based en customer-based ofzo?\r\n\r\nHeeft iemand een één of ander customizable script waarmee ik wel een goed formulier kan maken?\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Bedankt!\r\n\r\nOok heb ik even op [url]http://www.xentrik.net/php/email.php[/url] gekeken en prober nu het formulier te maken.\r\n\r\nHet formulier zelf heb ik nu:\r\n\r\n[HTML]\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n
Naam: 
Email: 
Bedrijf:(mits het om een reportage gaat)
Type:\r\n  
Locatie: (Bij portret fotoshoots: vul hier in waar u de shoot graag zou willen hebben,
\r\n Bij reportages: locatie van de reportage)
Geschatte duur:(mits het om een raportage gaat)
Aantal personen: (mits het om een fotoshoot gaat)
Aantal foto\'s: (mits het om een fotoshoot gaat)

\r\nBeschrijf hier aub uw wensen:

[/HTML]\r\n\r\nMaar nu dus nog het php stukje...\r\n\r\nDat verhaal wat er staat op die site, moet ik dat maken op een aparte pagina? \r\nEn hoe ziet de volledige code er dan uit als die code in een php pagina is geplaatst?\r\n\r\nOok heb ik in mijn formulier de keuze voor een reportage of een fotoshoot, en daarnaast een aantal velden die alleen van toepassing zijn voor een fotoshoot, en een aantal velden die alleen van toepassing zijn bij een raportage.\r\n\r\nIs er een manier om ervoor te zorgen dat voor mensen die \'reportage\' geselecteerd hebben, alle velden die van toepassing zijn voor een raportage verplicht zijn, en het omgekeerde voor als \'fotoshoot\' geselecteerd is?\r\n\r\nAlvast hartelijk bedankt!
Link naar reactie
Het php gedeelte komt inderdaad op een aparte pagina genaamd formmail.php. Overigens is jouw formulier nog niet af: de form-tags ontbreken nog.\r\n\r\nWat betreft de twee keuzes: je kunt dynamisch de weergegeven velden laten afhangen van die keuze met behulp van javascript, maar dat wordt wellicht een beetje ingewikkeld. Zie eerst het formulier maar eens werkend te krijgen.\r\n\r\nJe kunt wel php gebruiken om te controleren of de juiste velden zijn ingevuld, afhankelijk van wat er geselecteerd is.\r\n\r\nNog een tutorial: [url]http://webbuilding.jaspervries.nl/?tab=tutorials&pag=php&sub=php_1a[/url]
Link naar reactie
Oke, nu heb ik geprobeerd de php code te maken, maar ik heb geen idee of ik de codes goed gemaakt heb.\r\nAls voorbeeld had ik dus die site [url]http://www.xentrik.net/php/email.php[/url] gebruikt.\r\n\r\nm\'n formulier op de pagina contact/index.html ziet er nu zo uit:\r\n\r\n[HTML]\r\n

\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n
Naam: 
Email: 
Locatie: (Bij fotoshoots: vul in waar u de shoot graag zou willen hebben,

\r\n

\r\n [/HTML]\r\n\r\nEn zo ziet contact/formmail.php er nu uit.\r\n\r\n[PHP]\\n\";\r\n$subject = \"$radio\"; \r\n$message = \"$naam\"; $email\"; $bedrijf\"; $radio\"; $locatie\"; $duur\"; $aantalpersonen\"; $aantalfotos\"; $wensen\"; \r\n\r\nmail (\"$naam\", $email\", $bedrijf\", $radio\", $locatie\", $duur\", $aantalpersonen\", $aantalfotos\", $wensen\");\r\nprint (\"Thank you $naam, your email has been sent.\");\r\n\r\n} \r\n?>[/PHP]\r\n\r\nIs deze code al volledig zo of moet er nog meer op deze pagina komen?\r\nEn klop de code eigenlijk? Want ik heb gewoon een \'$\' in die code voor elke veldnaam gezet omdat ik dat zag bij het voorbeeld, maar heb natuurlijk geen idee of hij zo klopt.\r\n\r\nBedankt!
Link naar reactie
[QUOTE=WVD;479374]En klop de code eigenlijk? Want ik heb gewoon een \'$\' in die code voor elke veldnaam gezet omdat ik dat zag bij het voorbeeld, maar heb natuurlijk geen idee of hij zo klopt.[/QUOTE]\r\nDat klopt zolang REGISTER_GLOBALS is ingeschakeld in php.ini. Da\'s niet altijd het geval, en kun je bij een gedeelde hostingomgeving niet altijd zelf wijzigen.\r\n\r\nAls het niet werkt heb je in plaats van $veldnaam de variabele $_POST[\'veldnaam\'] nodig.\r\n\r\n\r\n[QUOTE]maar ik heb geen idee of ik de codes goed gemaakt heb.\r\n[/QUOTE]Werkt \'t? Zo ja, dan niets meer aan veranderen. Neem wel nog even de specificatie van mail() door; want dit gaat niet werken: [I]mail (\"$naam\", $email\", $bedrijf\", $radio\", $locatie\", $duur\", $aantalpersonen\", $aantalfotos\", $wensen\");[/I]\r\n\r\nDat voldoet namelijk niet aan [I]bool [B]mail [/B]( string $to , string $subject , string $message [, string $additional_headers [, string $additional_parameters ]] )[/I].
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;479402] Neem wel nog even de specificatie van mail() door; want dit gaat niet werken: [I]mail (\"$naam\", $email\", $bedrijf\", $radio\", $locatie\", $duur\", $aantalpersonen\", $aantalfotos\", $wensen\");[/I]\r\n\r\nDat voldoet namelijk niet aan [I]bool [B]mail [/B]( string $to , string $subject , string $message [, string $additional_headers [, string $additional_parameters ]] )[/I].[/QUOTE]\r\n\r\nMaar hoe zou deze lijn er uit komen te zien met de gegeven parameters uit de code?\r\nHeb namelijk geen idee wat ik nu met de lijn aan moet :(.\r\n\r\nAlweer bedankt, wvd
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb nu eindelijk mn site online gegooid ([url]www.boyanphotography.nl[/url]), maar nu geeft hij aan als ik een formuler laat verzenden: \r\nParse error: syntax error, unexpected \'\"\' in D:\\www\\boyanphotography.nl\\www\\contact\\formmail.php on line 24\r\n\r\nEn dit was de php code:\r\n\r\n\\n\";\r\n$subject = \"$radio\"; \r\n$message = \"$naam\"; $email\"; $bedrijf\"; $radio\"; $locatie\"; $duur\"; $aantalpersonen\"; $aantalfotos\"; $wensen\"; \r\n\r\nmail($youremail, $subject, $message, $headers);\r\nprint (\"Dank u wel $naam, u ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie!\");\r\n\r\n} \r\n?>\r\n\r\nWat voor een fout staat er in regel 24 (= $message = \"$naam\"; $email\"; $bedrijf\"; $radio\"; $locatie\"; $duur\"; $aantalpersonen\"; )?\r\n\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
[QUOTE=WVD;482670]nu geeft hij aan als ik een formuler laat verzenden: \r\nParse error: syntax error, unexpected \'\"\' in D:\\www\\boyanphotography.nl\\www\\contact\\formmail.php on line 24\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nJe roept het script op een verkeerde manier aan; er lijkt verwezen te worden naar de d-schijf en dat gaat online niet werken.\r\nAls ik in je broncode kijkt, lijkt het overigens wel goed te staan :s
Link naar reactie
Misschien een Windows host waar het pad er zo uit ziet... Als het script verkeerd wordt aangeroepen krijg je eerder een 404 fout dan een parse error. De parse error geeft aan dat het script toch echt wel door de PHP parser heen wordt gehaald.\n\nDe fout zit hier:\n$message = \"$naam\"; $email\"; $bedrijf\"; $radio\"; $locatie\"; $duur\"; $aantalpersonen\"; \n\nDat slaat natuurlijk nergens op. Als je dat over meerdere regels verspreid krijg je onderstaand, waarbij iedere regel afzonderlijk uit te voeren moet zijn:\n$message = \"$naam\";\n$email\"; $bedrijf\";\n$radio\"; $locatie\";\n$duur\"; $aantalpersonen\"; \n\nDie eerste regel gaat dan wel goed, maar de drie regels erna zijn geen correcte php code. Als je strings aan elkaar wilt knopen heb je een punt nodig; geen quote en puntkomma:\n\n$message = $naam.\"; \".$email.\"; \".$bedrijf.\"; \".$radio.\"; \".$locatie.\"; \".$duur.\"; \".$aantalpersonen\n\n\n\nProbeer voor een meer zinvol bericht:\n\n$message = \"Naam: $naam\nEmail: $email\n\nBedrijf: $bedrijf\nRadio: $radio\nLocatie: $locatie\nDuur: $duur\nAantal personen: $aantalpersonen\nAantal foto\'s: $aantalfotos\n\nWensen: $wensen\";
Link naar reactie
Lol heb nu wat minder creatief gedaan, en de code aangepast naar jullie tips.\r\n\r\nDit is nu mn HTML: \r\n\r\n[HTML]
\r\n

\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n
Naam: 
Email: 
Locatie: (Bij fotoshoots: vul in waar u de shoot graag zou willen hebben,

\r\n

\r\n
[/HTML]\r\n\r\nen mn formmail.php:\r\n\r\n[PHP]\\n\";\r\n$subject = \"$radio\"; \r\n$message = \"Naam: $naam\r\nEmail: $email\r\n\r\nBedrijf: $bedrijf\r\nRadio: $radio\r\nLocatie: $locatie\r\nDuur: $duur\r\nAantal personen: $aantalpersonen\r\nAantal foto\'s: $aantalfotos\r\n\r\nWensen: $wensen\";\r\n\r\nmail($youremail, $subject, $message, $headers);\r\nprint (\"Dank u wel $naam, u ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie!\");\r\n\r\n} \r\n?>[/PHP]\r\n\r\nMaar de reden dat ik weer de codes post is omdat hij het helaas nog steeds niet doet, wat heb ik fout gedaan? Of zien we nog iets over het hoofd?\r\n\r\nWeer bedankt :D
Link naar reactie
[QUOTE=WVD;482824]\nEDIT: en wat bedoel je precies met IF-statement? (sorry, ik ben geen websitebouwer...)\n[/QUOTE]\nDat gaat om : if ($naam==\"\" || $email==\"\" || $radio==\"\" || $wensen==\"\")\n\nAls je zulke formulieren wilt gebruiken, is het wel handig om zelf iets meer kennis te vergaren. Daar ben je nu ook mee bezig ;-)\n\n\nHeb het lokaal getest en krijg als melding dat ik niet alle velden zou hebben ingevuld.\nIn jouw php bestand mist volgens mij nog het ophalen van de variabelen die verzonden worden vanuit het formulier. Is wat hierboven staat je hele formmail bestand of slechts een deel?
Link naar reactie
Nieuwe versie wel geupload? Ik zie namelijk niks geks meer...\r\n\r\n[QUOTE]In jouw php bestand mist volgens mij nog het ophalen van de variabelen die verzonden worden vanuit het formulier.[/QUOTE]\r\n\r\nAls REGISTER_GLOBALS is ingeschakeld op de server dan gebeurt het ophalen van de variabelen automatisch. Als dat niet het geval is dan mist er inderdaad nog wat in het script. Goed opgemerkt; was mij nog niet eens opgevallen.\r\n\r\nDa\'s één groot nadeel van de tutorials op xentrik.net: dat gaat uit van een ingeschakelde REGISTER_GLOBALS zonder daar ook maar iets over uit te leggen.\r\n\r\n[QUOTE]EDIT: en wat bedoel je precies met IF-statement? (sorry, ik ben geen websitebouwer...)\r\n[/QUOTE]\r\nMag ik mijn tutorialreeks spa... ehhh... warm aanbevelen? [url]http://webbuilding.jaspervries.nl/tutorials/[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=WVD;482847]Nee, dit was mn volledige formmail script..\n[/QUOTE]\n\nDan gaat het formulier niet werken. EDIT: zie net dat daar wel mogelijkheden voor zijn, maar dus niet altijd werkt\n\nMisschien dat je meer hebt aan de tuts van 1 van de mensen hier: [url]http://webbuilding.jaspervries.nl/?tab=tutorials&pag=php&sub=php_1a[/url] (ja, hoor..... adviseren we hetzelfde ;-) )\n\nZet onder de regel \n\n$youremail = \"mailadres\"; \n\nanders eens onderstaande regels:\n\n$naam=$_POST[\'naam\'];\n$email=$_POST[\'email\'];\n$radio=$_POST[\'radio\'];\n$wensen=$_POST[\'wensen\'];\n\nLaat even weten wat dat oplevert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...