Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2009 Delen Geplaatst: 4 augustus 2009 Beste lezer(s),\r\n\r\nAls ik in Microsoft Outlook Office 2007 een binnengekomen e-mail bericht beantwoord of doorstuur, wordt in het veld ‘van’ automatisch een van mijn eigen e-mailadressen ingevuld. \r\n\r\nIk heb echter vier e-mailaccounts / adressen. \r\nNu kan ik natuurlijk wel op het pijltje drukken en het gewenste verzendadres aanduiden, maar hoe kan ik zelf een van die drie adressen als standaard instellen?\r\n\r\nStandaard bij een nieuw bericht stuurt bij ons info adres mee, dit is ook als standaard ingesteld en dit is dus goed. Maar hoe en waar kan ik instellen dat dit info adres ook standaard meegestuurd moet worden bij het beantwoorden en doorsturen van een e-mail bericht?\r\n\r\nHopende op een spoedige reacie.\r\n\r\nIedereen alvast hartelijk bedankt voor de tijd.\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nFrank Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2009 gewoon bij e-mail accounts dat adres op standaard zetten? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2009 [QUOTE=ulrichstern;478998]gewoon bij e-mail accounts dat adres op standaard zetten?[/QUOTE]\r\n\r\nJa, dat begrijp ik. Dit is al gedaan, dus dat is het probleem niet.\r\n\r\nEven een uitgebreide uitleg:\r\n\r\nWij hebben onze domeinnaam gehost bij [url]www.yourhosting.nl[/url]\r\nOns e-mail adres is bijv: [email]info@gegrootste.nl[/email], zoals geregistreerd bij yourhosting.\r\nOnze internetprovider is caiway.\r\nOns e-mail adres van onze internet provider is bijv: [email]degrootste@caiway.nl[/email]\r\n\r\ninfo@degrootste wordt via caiway in onze inbox bezorgd.\r\nBij Office Outlook 2003 was alles goed en werd er zowel bij nieuwe berichten als bij beantwoorde berichten ons info adres meegestuurd.\r\n\r\nMaar nu is het zo dat wij over zijn gestapt van Microsoft Office 2003 naar 2007. En geeft hij iedere keer bij het doorsturen of beantwoorden van berichten het caiway adres standaard mee.\r\n\r\nDit kunnen wij wel iedere keer veranderen als wij een bericht sturen in ons info adres, maar onze vraag is of wij bijvoorbeeld ergens een vinkje kunnen zetten dat er standaard ook bij het beantwoorden en doorsturen van een bericht ons info adres meegestuurd wordt.\r\n\r\nBij extra - accountinstellingen, staat ons info adres namelijk ingesteld als: standaard vanaf deze account verzenden.\r\n\r\nIk heb geen idee wat te doen! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2009 [QUOTE=Frank Bots;478995]Beste lezer(s),\r\n\r\nAls ik in Microsoft Outlook Office 2007 een binnengekomen e-mail bericht beantwoord of doorstuur, wordt in het veld ‘van’ automatisch een van mijn eigen e-mailadressen ingevuld. \r\n\r\nIk heb echter vier e-mailaccounts / adressen. \r\nNu kan ik natuurlijk wel op het pijltje drukken en het gewenste verzendadres aanduiden, maar hoe kan ik zelf een van die drie adressen als standaard instellen?\r\n\r\nStandaard bij een nieuw bericht stuurt bij ons info adres mee, dit is ook als standaard ingesteld en dit is dus goed. Maar hoe en waar kan ik instellen dat dit info adres ook standaard meegestuurd moet worden bij het beantwoorden en doorsturen van een e-mail bericht?\r\n\r\nHopende op een spoedige reacie.\r\n\r\nIedereen alvast hartelijk bedankt voor de tijd.\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nFrank[/QUOTE]\r\n\r\nDat gaat volgens mij niet.....\r\n\r\nDe hele bedoeling van het systeem is dat degene die de mail [B]doorstuurt [/B]of [B]beantwoord[/B] ook degene is aan wie het mailtje [B]gericht [/B]was.....\r\nDus logisch gezegd, als ik een mailtje stuur naar [email]jan@internet.nl[/email], verwacht ik ook dat ik een bericht van dezelfde persoon terug krijg en niet van [email]piet@internet.nl[/email].....\r\n\r\nDe enige (omslachtige) manier die ik kan verzinnen is om berichtregels te maken, waarin je aangeeft dat als een mailtje binnenkomt voor account B of C, deze doorgestuurt wordt naar account A (jouw hoofdaccount).\r\nZogauw je dan dat mailtje doorstuurt of beantwoord, zal daaar bij \'van\' account A genoemd worden.\r\n\r\nHeb je bij jouw provider niet de mogelijkheid om de mail die naar B en C gezonden wordt automatisch door te sturen naar A? Meestal is dat in de omgeving van de webmail of mail-instellingen bij de provider wel aan te passen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2009 [QUOTE=qpc;479019]Dat gaat volgens mij niet.....\r\n\r\nDe hele bedoeling van het systeem is dat degene die de mail [B]doorstuurt [/B]of [B]beantwoord[/B] ook degene is aan wie het mailtje [B]gericht [/B]was.....\r\nDus logisch gezegd, als ik een mailtje stuur naar [email]jan@internet.nl[/email], verwacht ik ook dat ik een bericht van dezelfde persoon terug krijg en niet van [email]piet@internet.nl[/email].....\r\n\r\nDe enige (omslachtige) manier die ik kan verzinnen is om berichtregels te maken, waarin je aangeeft dat als een mailtje binnenkomt voor account B of C, deze doorgestuurt wordt naar account A (jouw hoofdaccount).\r\nZogauw je dan dat mailtje doorstuurt of beantwoord, zal daaar bij \'van\' account A genoemd worden.\r\n\r\nHeb je bij jouw provider niet de mogelijkheid om de mail die naar B en C gezonden wordt automatisch door te sturen naar A? Meestal is dat in de omgeving van de webmail of mail-instellingen bij de provider wel aan te passen.[/QUOTE]\r\n\r\nIk begrijp je mail. Maar het werkte altijd in Office 2003 perfect.\r\nWij kregen een mail binnen verstuurd naar ons caiway adres en beantwoorden deze automatisch bij het maken van een nieuw bericht of bij het beantwoorden van het bericht via ons info adres.\r\n\r\nMaar nu wij 2007 hebben lukt het niet meer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2009 [QUOTE=Frank Bots;479023]Ik begrijp je mail. Maar het werkte altijd in Office 2003 perfect.\r\nWij kregen een mail binnen verstuurd naar ons caiway adres en beantwoorden deze automatisch bij het maken van een nieuw bericht of bij het beantwoorden van het bericht via ons info adres.\r\n\r\nMaar nu wij 2007 hebben lukt het niet meer.[/QUOTE]\r\n\r\nIk zal jou op je woord moeten geloven, want ik weet niet of dat zo was in Outlook 2003.\r\n\r\nAan de andere kant kan ik niet begrijpen wat er dan \'anders\' in Outlook 2003 in te stellen was om dat voor elkaar te krijgen..... en de eventuele reden daar achter....... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2009 [QUOTE=qpc;479031]Ik zal jou op je woord moeten geloven, want ik weet niet of dat zo was in Outlook 2003.\r\n\r\nAan de andere kant kan ik niet begrijpen wat er dan \'anders\' in Outlook 2003 in te stellen was om dat voor elkaar te krijgen..... en de eventuele reden daar achter.......[/QUOTE]\r\n\r\nHet lukt zelfs nog steeds. Onder de verzendknop zit een knop met Account met een pijltje. Als je deze knop indrukt kan je kiezen vanaf welk account je de email wilt verzenden. Bij beantwoorden en doorsturen wordt automatisch gekozen voor het caiway adres en dit kunnen wij dus telkens handmatig veranderen in het info adres.\r\n\r\nDit kunnen wij dus zonder problemen doen. Ik hoop alleen dat dit automatisch te regelen valt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2009 [QUOTE=Frank Bots;479034]Het lukt zelfs nog steeds. Onder de verzendknop zit een knop met Account met een pijltje. Als je deze knop indrukt kan je kiezen vanaf welk account je de email wilt verzenden. Bij beantwoorden en doorsturen wordt automatisch gekozen voor het caiway adres en dit kunnen wij dus telkens handmatig veranderen in het info adres.\r\n\r\nDit kunnen wij dus zonder problemen doen. Ik hoop alleen dat dit automatisch te regelen valt.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, [B]DAT [/B]deel dat weet ik, dat is ook zo bedoelt en is bij elk emailprogramma zo.....\r\nStandaard zal het programma altijd beantwoorden of doorsturen via de account waarop dat mailtje is binnengekomen. Dat is dus ook de bedoeling.\r\n\r\nIk begreep echter dat jij altijd wilt beantwoorden of door wil sturen met 1 bepaalde account, ongeacht op welke account (dus aan welk emailadres het is verzonden) het mailtje binnenkomt. Toch?\r\nNou, daar reageerde ik dus op, dat kan niet zomaar (volgens mij), want dat is ook totaal niet logisch....... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Het is inderdaad zo dat Outlook, en ook mailprogs als Outlook Express, ..., standaard altijd als afzendadres bij een reply zal gebruiken, het adres van het account waarnaar dat inkomend berichtje was gestuurd - dat kan je vlg mij niet aanpassen! Je kan bij het versturen van een berichtje wel aangeven dat een eventuele reply naar een ander adres moet worden gestuurd. Begin hiervoor een nieuw mailtje (in OUtlook 2007) en klik op Opties. Rechts verschijnt nu Antwoord richten aan: bij Antwoorden verzenden naar kan je nu het gewenste reply-adres geven - meer adressen (via puntkomma\'s) is ook mogelijk! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2009 @Cemes: Hier hoeft naar mijn mening niets aan toegevoegd worden: dit is m.i. dé oplossing. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen