Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2009 Delen Geplaatst: 3 augustus 2009 Hallo,\n\nIk zit met een probleempje, ik moet mijn neef binnenkort helpen met zijn camera die hij wil gaan installeren in zijn winkel.\nHet idee erachter is heel simepl.\nHet is een Marmitek IP Eye Anywhere21\n\nIn het netwerk is de camera heel makkelijk te vinden m.b.v. het progje IPFinder, hij zoekt een camera en geeft daarbij een IP adres.\nAls je naar dat IP gaat moet je gebruiker en wachtwoord invoeren en kan je de camera bekijken (inclusief geluid!)\n\nMaar m\'n neef wil die camera ook thuis willen bekijken. Ik heb gehoord dat dat met portforwarden gaat.\n\nMijn vragen zijn dan ook:\n- Wat houdt portforwarden in?\n- Kan iemand uitleggen hoe je dat doet, ik weet dat het router gebonden is, maar misschien globaal.\n- Hoe werkt dat? Krijg je dan een IP adres die je van buiten het netwerk kan bereiken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2009 In de router het item \'Portforwarding\' opzoeken en daar invullen dat de poort die gebruikt wordt door de camera moet worden doorgestuurd naar het ip-adres van de camera. >[URL=\"http://portforward.com/\"]Hier[/URL]< staat nog wat nuttige informatie, ik hoop dat je de engelse taal een beetje machtig bent.\r\nPortforwarding betekent dat een verzoek om verbinding vanaf internet naar jouw internetaansluiting wordt doorgestoord (ge-\'forward\') naar een specifieke pc of ander apparaat binnen jouw lokale netwerk. Zo kan een verbinding naar een FTP-server, welke (standaard) verloopt via poort 21, doorgestuurd worden naar de PC binnen het netwerk waarop deze server draait, terwijl een verzoek voor een HTTP (web)-server via poort 80 naar een andere PC met de webserver gaat.. Zie het als de postkamer of receptioniste bij een bedrijf: jij stuurt een brief naar een adres (ipadres) en afdeling (poort), de postkamer zorgt dat deze brief op in juiste kantoortje terecht komt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen