Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2009 Delen Geplaatst: 2 augustus 2009 Besten,\r\n\r\nIs het mogelijk om in Excel 2007 een drop-down-box op een cel te plaatsen zodat de cel een van de opties kan bevatten? Of moet je dan terugvallen op Access 2007? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2009 Dat is mogelijk. Kies voor werkbalk Formulieren.\r\nHeb in bijlage voorbeeldje. Is gemaakt in/voor 2003; maar zou moeten kunnen werken in 2007. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2009 Voor Exel 2007,\r\nOp het lint moet de optie \"Ontwikkelaars\" staan, anders ff invoegen. dan kies je voor \"Invoegen\" > Keuzelijst met invoervak. Teken je vak > klik rechts op het vak > en kies: Besturingselement opmaken, de rest wijst zich zelf. Wil je het element weer verwijderen, selecteer het element, en druk Del.\r\n\r\nMaar je zou ook voor dat valideren kunnen kiezen: Kies op het lint voor \"Gegevens\" en dan \"Gegevens validatie\" Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2009 In mijn formulieren om bandendruk te bepalen gebruik ik diverse dropdown boxen.\r\nMijn Excell-vaardigheid is niet zo groot, dus het kan vast mooier.Bekijk maar eens of dat is wat je bedoelt.\r\n[url]http://cid-a526e0eee092e6dc.skydrive.live.com/browse.aspx/.Public/Bandendruk%20voor%20aanhangers[/url]\r\nDaar ga ik naar gegevens- gegevensvalidatie en kies dan voor lijst. kan alleen deel van kolom of hele colom dan selecteren om uit te drop-down kiezen.\r\nAls daar een mooiere manier voor is dan lees ik dat graag. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2009 [QUOTE=adbecude;478802]\r\nMaar je zou ook voor dat valideren kunnen kiezen: Kies op het lint voor \"Gegevens\" en dan \"Gegevens validatie\"[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt! Deze is bruikbaar en hetgeen ik bedoelde! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2009 [QUOTE=Jadatis;478913]In mijn formulieren om bandendruk te bepalen gebruik ik diverse dropdown boxen.\r\nMijn Excell-vaardigheid is niet zo groot, dus het kan vast mooier.Bekijk maar eens of dat is wat je bedoelt.\r\n[url]http://cid-a526e0eee092e6dc.skydrive.live.com/browse.aspx/.Public/Bandendruk%20voor%20aanhangers[/url]\r\nDaar ga ik naar gegevens- gegevensvalidatie en kies dan voor lijst. kan alleen deel van kolom of hele colom dan selecteren om uit te drop-down kiezen.\r\nAls daar een mooiere manier voor is dan lees ik dat graag.[/QUOTE]\r\n\r\nJe kaapt andermans topic. Open even een eigen topic. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2009 Zo was het niet bedoeld, maar in een topic loopt het wel vaker van het een naar het ander, zie ik niet zo als een probleem, en uiteindelijk gaat het over het zelfde onderwerp.\r\n\r\nMaar zoals jij het doet vindt ik het wel mooier, staat de pijl al gelijk in beeld.\r\nAlleen kan ik dat over \"ontwikkelaar \"nergens thuisbrengen.\r\nHoe krijg ik dus op het lint de optie ontwikkelaars, die vindt ik bij mij niet? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2009 Citaat uit dit. ComputerIdee Forum Huisregels \r\n\r\n[QUOTE]Ga ook niet in binnenin een vraag van een ander je eigen vraag stellen. Als jij met een zelfde soort probleem zit kun je net zo goed de thread volgen en meelezen. Als je er dan nog niet uitkomt, kun je het beste even je eigen thread openen. \r\nJe mag best iets ter verduidelijking vragen in een andere thread maar hiervoor geldt; stel je bescheiden op! [/QUOTE] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2009 @jadatis; als ik jouw laatste versie bekijk, zie ik daar een pijltje staan.\r\nDie \"ontwikkelaar\" slaat op versie 2007. Ik weet niet welke Excelversie jij hebt? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2009 Daar opent het sheet mee, zo heb ik het opgeslagen.\r\nMaar eigenlijk wil ik alle pijltjes constant in beeld houden, zodat je beter ziet dat dat vak een keuze bevat. Dan hoef ik er dus ook geen \"klik hier\"naast te zetten.\r\nNu moet je de cel aanklikken om het pijltje in beeld te krijgen.\r\nIk gebruik thuis de Nederlandse versie van Office 2007 en op mijn werk de engelse 2007.\r\nMaar ik sla express op in office 97/2003 om het voor meer mensen bereikbaar te houden.\r\nKan dus nergens Ontwikkelaar vinden, dus niet in 2007. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2009 Heb zelf geen 2007, maar het zou niet zo moeilijk moeten zijn: [QUOTE=adbecude;478802]Voor Exel 2007, Op het lint moet de optie \"Ontwikkelaars\" staan, anders ff invoegen.[/QUOTE]\r\n\r\nVolgens mij heb ik in mijn voorbeeld (excel2003 weliswaar) beschreven hoe ik het heb gedaan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2009 Om het tabblad ontwikkelaars op het lint weer te geven: \nOffice balletje -> Opties voor Excel -> 3e van boven: Tabblad Ontwikkelaars op het lint weergeven Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2009 Heb het gevonden, maar niet helemaal zoals je het beschreef.\r\n*Office knop [B]rechts[/B] aanklikken\r\n*Werkbalk snelle toegang aanpassen.\r\n*Kiezen voor Polulair.\r\nEn dan de derde mogelijkheid aanvinken \"tabblad ontwikkelaars op het lint weergeven\"\r\nZie als ik dat ingeschakeld heb ook mogelijkheid om iets aan te vinken of keuzebolletje.\r\nGa ik ook iets mee doen.\r\nNeem aan dat het dan ook werkt als je het opent in eerdere Office uitvoeringen.\r\nMogelijk kan topicstarter als de eenvoudige methode, met gegevens-gegevensvalidatie niet bevalt, ook iets met deze informatie, en heb ik mijn inbreken toch weer een beetje goed gemaakt:$\r\n\r\n[COLOR=\"Blue\"]Zie bij nog eens proberen dat met links aanklikken de \"Opties voor Excell\" helemaal onderaan staat, had ik over het hoofd gezien, dan kom je ook in laatste scherm.[/COLOR] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 Ontwikkelaars vind je in 2007 in de opties.\r\nOfficeknop links boven. Helemaal rechtsonder vind je opties voor Excel. Binnen de opties, op tabblad populair Belangrijke opties voor werken met Excel) is het de derde tic box van boven.\r\n\r\nJavaansezware Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen