Anoniem2 Geplaatst: 1 augustus 2009 Delen Geplaatst: 1 augustus 2009 Hallo,\r\n\r\nIk heb nu ruim een jaar een HP 6715s notebook (xp pro), deze werkt prima zoals het hoort op 1 puntje na. Na het opstarten stijgt de snelheid van de fan met rasse schreden en deze blijft constant draaien op een hoog niveau. \r\n\r\nIk heb hiervoor al regelmatig de temperaturen in de gaten gehouden, deze zijn wel aan de hoge kant maar niet dusdanig hoog dat mijn laptop zichzelf uitschakelt.\r\nIdle:\r\n[IMG]http://i31.tinypic.com/dh655k.jpg[/IMG]\r\nNormaal belast:\r\n[IMG]http://i29.tinypic.com/3463xwz.jpg[/IMG]\r\n\r\nHet probleem is dat wanneer ik niks doe op mijn laptop de fanspeed nog steeds op een hoog niveau blijft hangen. Waar ligt dit aan en wat kan ik eraan doen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2009 Schroef hem eerst eens open, en verwijder het stof. \r\nMet bijv. perslucht.\r\nWant deze temperaturen zijn wel erg hoog.\r\n\r\nKan je misschien ook even vermelden wat de fanspeed is?\r\nDat staat nml. altijd links naast de temperaturen, maar zie ik hier niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2009 Ik kan bij speedfan nergens de snelheid van de fan terug vinden. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt omdat het een laptop is oid!? \r\n\r\nIk heb hem deels open geschroefd en kan eigenlijk nergens stoffigheid vinden, dus dit is waarschijnlijk niet het probleem.\r\n\r\nIemand nog ideeën waar dit aan kan liggen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2009 Als de waarden kloppen met de werkelijkheid en er zit geen stof in het apparaat, dan kan het niet anders dan een constuctiefout zijn, want deze waarden zijn voor een notebook inderdaad behoorlijk hoog. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 je zou kunnen kijken voor een laptop koeler, dat is een soort plaat die je onder je laptop legt. Misschien als de temp omlaag gaat, de fans ook langzamer gaan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Hoe weet je dan dat de fan speed te hoog is? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 [QUOTE=sven5010;479603]Hoe weet je dan dat de fan speed te hoog is?[/QUOTE]\r\n\r\nEen fan draait nooit \'te hoog\'...... Hoe sneller een fan draait, des te beter. Het enige nadeel is dat sommige (goedkope) fans dan herrie gaan maken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 [QUOTE=qpc;479610]Een fan draait nooit \'te hoog\'...... Hoe sneller een fan draait, des te beter. Het enige nadeel is dat sommige (goedkope) fans dan herrie gaan maken.[/QUOTE]\r\n\r\nJah, zo bedoelde ik het ook sorry voor het gebruiken van het verkeerde woord. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Dit onderwerp is al eerder geplaats? met dezelfde foto\'s? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen