Ga naar inhoud

Envelop printen in Office 2007


Aanbevolen berichten

Iets vreemds met een envelop printen in Office 2007.\n Misschien een instellingsfout. :mad:\n\n \n Adres en afzender gaat even niet zoals het zou moeten bij envelop printen in maatje C5 (16 x 23 cm.)\n Staat dan toch te hoog waardoor afzender geheel wegvalt.\n Die moet je 4 cm. laten zakken, in het schermvoorbeeld zit ie dan lager dan de postzegel, maar hoogte is goed op de envelop, links bovenin.\n Adresregels blijven hoog, de eerste regel is 7cm. van de onderkant, ook al laat je hem bij de instellingen helemaal zakken, het blijft 7 cm. die lijkt gewoon geblokkeerd te staan al zie je in het voorbeeld wel dat hij zakt.\n Als je niets aan de instellingen zou doen, en gewoon de envelop 3.5 cm uit de rechterkant, gaat het vreemd genoeg wel goed.\n\n\nDoe je hetzelfde uitprinten op een A4tje dan staat het er keurig op.\nZet je beide rechtop, dan moet ik de envelop 3.5 cm omhoog houden om de bovenste tekst van de afzender er binnen te houden.\n\n \n Iemand een tip?
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Heb het probleem nog steeds, ook in Office 2010\nBij mij komt het nooit uit wat je instelling ook is.\nDat komt mede door het feit dat het voorbeeld scherm niet de daadwerkelijke tekst laat zien op de juiste plek.\nhet is allemaal ongeveer.\nTegen de tijd dat je de goede instelling hebt, ben je 10 enveloppen verder.\nAls snij ik nu eerst wat A4tjes door de helft om te testen :p\nMaar eigenlijk gebruik ik dat al niet meer, printen van een envelop in Office, met de hand schrijven gaat 1000x sneller.\n\nMaar ik vraag mij toch af of er niet een puur envelop programma bestaat die precies laat zien waar je ingevulde tekst komt.\n\nDus als je tekst 1 regel is, je ook 1 regel ziet en als het er 4 zijn, idem.\n\nZou een hoop papier schelen, niet dan? :D
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;577484]Maar ik vraag mij toch af of er niet een puur envelop programma bestaat die precies laat zien waar je ingevulde tekst komt.[/QUOTE]\r\n\r\nIn plaats van direct vanuit het envelop-dialoogvenster te printen kun je Word ook een nieuw document met de envelopinstellingen laten maken. Van daar uit kun je ook schuiven wat je wil, en krijg je op het scherm te zien hoe het op papier zou moeten komen.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;577497]In plaats van direct vanuit het envelop-dialoogvenster te printen kun je Word ook een nieuw document met de envelopinstellingen laten maken. Van daar uit kun je ook schuiven wat je wil, en krijg je op het scherm te zien hoe het op papier zou moeten komen.[/QUOTE]\nBedoel je in mijn geval: bij Pagina indeling - Formaat - kiezen voor bijv. A5??\n\nDat is toch ook niet handig, moet je toch ook steeds de kantlijnen instellen?\nEn het papier, de envelop staat dan gedraaid op het scherm. kun je wel draaien natuurlijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...