Ga naar inhoud

Windows xp lan verbinding werkt niet?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een tijdje terug een sitecom Wi-Fi extender aan mijn laptop en pc aangesloten, hierdoor is er iets in de LAN en gewone verbinding instellingen veranderd, want ik kon niet meer verbinden met mijn eigen thuisverbinding. Na lang zoeken is het me gelukt om de verbinding op mijn laptop weer aan de praat te krijgen door in het netwerkcentrum de DNS-code van het IPv4 te veranderen in 8.8.8.8 / 8.8.4.4. geen idee wat dit heeft veranderd maar hierdoor kon ik op mijn laptop(windows 7) weer verbinding maken, toen ik ditzelfde probeerde voor mijn pc(windows xp) werkte het niet en tot de dag van vandaag kan ik niet meer draadloos verbinding maken. heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, want ik ben zelf een beetje ten einde raad?
Link naar reactie
De DNS-instellingen verwijzen alleen naar een server die namen van websites zoals computertotaal.nl omzet naar IP-adressen zodat de computer "weet" welke website jij wilt gaan bezoeken. In jouw geval heb je de naamserver van Google ingesteld als DNS-server. Omdat je aangeeft dat je nu wel met je Win7 pc weer kunt internetten lijkt dus in elk geval je verbinding met internet wel actief te zijn. Ik zou eens in instellingen van je netwerkkaart van die pc kijken welk IP-adres, subnetmasker en gateway die gebruikt. Vervolgens controleer je hetzelfde op de XP-machine. Je weet dan al snel of beide machines in hetzelfde ip-bereik en subnetmasker zitten en of ze beide gebruik maken van dezelfde gateway. Stel dat op je windows7 machine de instellingen zijn: IP: 192.168.2.100 Subnetmasker: 255.255,255.0 Gateway 192.168.2.1 Dan zou op je XP machine ongeveer het volgende te zien moeten zijn: IP: 192.168.2.101 Subnetmasker: 255.255,255.0 Gateway 192.168.2.1 Let op!!! Binnen 1 netwerk mogen nooit 2 verschillende apparaten hetzelfde IP-adres hebben. Controleer dus even die instellingen. MIsschien staat de XP machine op een statisch ip-adres wat niet overeenkomt met jouw ip-bereik of zo.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...