Ga naar inhoud

Het is de bedoeling om in een gang van 25 meter meerdere access points te maken?.


anoniem

Aanbevolen berichten

het is de bedoeling om in een gang van 25 meter meerdere access ponts te maken Nu zit er één aan het begin en één aan het eind van de gang via Wi Fi met elkaar verbonden . Ik denk door harde signalen van telefoons en i pads dat deze Wi Fi verbinding vast loopt. De een ziet de ander niet meer , weggedrukt. aan het begin staat een switch ( 8 poorts) en van daaruit wil ik boven en beneden bekabeld naar de access points. Misschien de laatste van de rij met een met extender. Deze heb ik toch liggen ( vier stuks ) wat denken jullie ervan ??
Link naar reactie
Je zou ook eens kunnen overwegen om de sterkte van de signalen van AP's in kaart te brengen met een programma zoals Ekahau Heatmapper (http://www.ekahau.com/wifidesign/ekahau-heatmapper#!download-3). Misschien kom je dan wel tot de ontdekking dat je alles ook kunt regelen met 1 Ap die echter wat strategischer is opgesteld. Gerommel met extenders levert over het algemeen alleen maar een trager en storingsgevoeliger Wi-Fi netwerk op.
Link naar reactie
Extenders krijgen hun signaal via wifi en zetten dat door. Als ze allemaal een ander IP-adres hebben zou je ze kunnen gebruiken. Maar al die mensen komen uiteindelijk toch uit op een en hetzelfde punt. En als iedereen online is kan je je snelheid wel goeiedag zeggen, ongeacht hoeveel extenders of access points je ook hebt hangen. Ga eens denken aan een (veel) zwaarder abonnement. Liefst een glasvezel-abbo. Even een beeldend voorbeeld? Neem een tuinslang waar je iedere 5 meter een sproeier op aansluit. Hoe meer sproeiers er tegelijk actief zijn hoe minder kracht er per sproeier overblijft. Je moet dus krachtiger beginnen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...