Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Yeps dat weet ik. k\'Heb er ook al ervaring mee. Maar ik ben positief ingesteld. Ik rij om te rijden, niet om te vallen. Dat het altijd kan gebeuren, ben ik met je eens.\r\nIk ben de afgelopen 8 jaar, 5 keer gevallen. 3 keer niets aan overgehouden (ja motorschade), 1 keer gekneusde ribben en wat kleine wondjes. \r\n1 keer droeg ik motorkleding en ging ik in de regen, over een olievlek onderuit. Ik brak toen een middenhandsbeentje en dat was een paar weken gips. \r\nDie 5 keer was overigens op een (voor mijn leeftijd) te snelle motor. \r\nMogelijk door de motorkleding, sprong ik er niet snel genoeg vanaf en kwam m\'n hand onder de motor terecht.\r\nMaar ik ben met iedereen eens. Motorkleding is veel veiliger.\r\nMaar in het leven moet je risico\'s durven nemen om er uit te halen wat er in zit en soms dingen doen waar je gewoon enorm veel plezier aan beleefd.\r\n\r\nWaarom gaan mensen parachute springen voor de hobby? ........ Juist. \r\nOp de grond blijven is veel veiliger.\r\n\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
  • Reacties 2,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    2366

Al kun je zelf nog zo goed motor rijden, er hoeft maar een onoplettende automobilist tegen je op te rijden (buiten jouw schuld) en ze kunnen je van het asfalt schrapen als je geen motorkleding aan hebt.\r\n\r\nIk begrijp dat motorrijders met war weer liever niet zo\'n snikheet pak aan hebben. Maar wat heb je liever: het risico om bezweet te raken of het risico dat iemand anders de weg schoon moet komen maken.
Link naar reactie
Je moet er constant rekening mee houden dat je niet wordt gezien ,of dat je geen voorrang krijgt.\nHet grootste deel van het eventuele gevaar komt door je eigen rijstijl.\nAls je rustig rond toert is er niet meer gevaar dan met welk ander vervoermiddel.\nJe moet natuurlijk niet gaan \"klaverblad racen\" zoals hier in de buurt gedaan wordt.
Link naar reactie
[quote]en op een brommer doe je ook geen speciale kleding aan.[/quote]\r\nLogisch, met een brommer ga je ook geen 120 rijden op de snelweg en geen 80 buiten de bebouwde kom. Scheelt wel effe.\r\n\r\nVoor de rest is het allemaal hetzelfde. Als je zelf echt goed je best doet, dan hangt alles af van de wet van Murphy, dus andere bestuurders en plotselinge onvoorziene materiaalschade.\r\nEnig nadeel is dat je net als een brommer weiniger bescherming hebt en dus kwetsbaarder. En hoe hoger de snelheid, hoe kwetsbaarder.\r\nEn als je de snelweg mijdt zit je vaak ook nog op wegen van 70 a 80 buiten de bebouwde kom.\r\n\r\nWat mij betreft moet iedereen het voor zichzelf weten, motorpak of geen motorpak. Zolang men maar niet gaat klagen als er iets is dat de verwondingen groter zijn.\r\n\r\nP.s. het heeft hier de hele dag af en aan geregend.:(\r\nHoezo zeiden die weermensen al vanaf het begin van de week dat het weer de hele week hetzelfde zou blijven? Ik noem dit nogal erg afwijkend t.o.v. gisteren. Slechte voorspellers. Dit soort buien moet je toch eigenlijk al 2 dagen van tevoren zien aankomen dus dat had woensdag al gezien kunnen worden dat er misschien iets van in zou zitten.\r\nMaar toen werd nog gewoon lekker zon voorspelt en temperaturen van boven de 22 graden. Alleen voor gisteravond was heel misschien een klein beetje regen voorspeld. Wat er vandaag uit viel noem ik echter geen beetje meer. Bij mekaar opgetelt begint het toch wel een licht regenachtige dag te worden i.p.v. een bui.
Link naar reactie
Er is landwind, al dagen. En het schijnt moeilijk in te schatten te zijn hoeveel vocht er na zo\'n langere droge periode nog vanuit de grond verdampt om buien te kunnen vormen. Er zitten namelijk geen vochtmeters in de grond.\n\nHou het op twee daagse voorspelling, en alles daarna neem je met een korrel zout.
Link naar reactie
Sorry, ik kan niet nalaten even in te haken... Toen ik begin \'52 \"in dienst moest\" deed ik m\'n Norton 500 van de hand, en heb nadien nooit meer mijn leven aan \'twee wielen\' toevertrouwd..Vandaag lees ik dit: [url]http://www.telegraaf.nl/binnenland/9611075/__Motorrijder_verongelukt__.html?sn=binnenland[/url] en kan wel janken !! (het zal je zoon maar wezen).
Link naar reactie
Elk ongeluk is triest, als je er bij nadenkt. \r\nDoodgaan is de enige echte zekerheid die de mens heeft, zeg ik vaak.\r\nNou ben ik rederlijk \"verhard\"door m\'n werk, maar elk mens loopt overal wel het risico te overlijden.\r\nIk heb ze zien gaan met gescheurde Aorta\'s, gewone hartaanvallen, hersenbloedingen of gewoon aan flarden gereden in het verkeer. En allemaal te jong. \r\n\r\nIk weiger, om me mijn hele leven zorgen te maken over hoe lang ik nog leef en wat er allemaal wel niet kan gebeuren. \r\nIk wil nl van dit leven genieten en er alles uithalen wat mogelijk is. \r\nIk ben nu begonnen aan de periode na mijn werkzame leven. Doe de dingen, die ik graag doe en waarvan ik geniet.\r\nGewoon iemand helpen met een stukke usb stick, of als vrijwilliger computercursus geven aan minder jonge mensen, of gewoon met mooi weer die grote heerlijke shopper op.\r\nEn nee daarbij wil ik beslist niet zweten. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=pappaharry;569726]Sorry, ik kan niet nalaten even in te haken... Toen ik begin \'52 \"in dienst moest\" deed ik m\'n Norton 500 van de hand, en heb nadien nooit meer mijn leven aan \'twee wielen\' toevertrouwd..Vandaag lees ik dit: [URL]http://www.telegraaf.nl/binnenland/9611075/__Motorrijder_verongelukt__.html?sn=binnenland[/URL] en kan wel janken !! (het zal je zoon maar wezen).[/QUOTE]\nHeeft weinig met motor rijden te maken ,,ik denk dat er op zo\'n mannier meer fietser\'s en voetgangers om het leven komen.
Link naar reactie
\"Behoedzaamheid kent geen tijd\" is, denk ik, een vergeten begrip.. Zo\'n 55 jaar rijd ik schadevrij (amper 1,5 miljoen Km) auto .. (fietsen is -kapotte knieën- niet meer aan de orde); rijd écht niet \'als een slak\' maar volgens \'regeltjes\' die ik oot leerde. Als een ander zich vergist hoef ik daar niet de doodstraf op te zetten! Een paar honderd meter voor- of achteruit- kijken om verkeers-situaties in te schatten is toch niet zo moeilijk ! De weg is niet van mij of van jou; we moeten die \'fatsoenlijk delen\'. Gún me mijn mening maar :\"\'eérst \'plichten\' en dán pas \'rechten !\" Veel Almeerders lijken te denken dat mijn \'kofferbak\' een \'parkeergarage\' is (\"dringen / jagen\") en moeten vevolgens vól in de remmen.. STOM ,hè !!
Link naar reactie
[quote]rijd écht niet \'als een slak\' maar volgens \'regeltjes\' die ik oot leerde.[/quote]\r\nHopelijk heb je die regels wel geupgrade, want er is het nodige verandert.\r\n1.) Snelheidsweergaven op de matrixborden boven de snelweg zijn geen adviessnelheden meer maar verplichte maximum snelheden, idem andere bordaanduidingen aldaar.\r\n2.) Langzaam verkeer van rechts heeft tegenwoordig ook voorrang\r\n3.) Knipperlicht gebruiken bij elke zijdelings verplaatsing, dus ook van rijstrook (dus ook bij teruggaan).\r\n4.) Witte onderborden zijn geen uitzonderingsborden meer maar betekenen nu dat het grote bord alleen geldig is voor de op het onderbord afgebeelde voertuigcategoriën. Dit zou het makkelijker maken, maar feitelijk was de oude situatie (onderbord=uitgezonderd) veel eenvoudiger, want dan wist je meteen dat het grote bord voor de grootste groep verkeersgebruikers geldig was. Daarnaast is een fietser en brommer langzamer en kon dus beter het onderbord lezen dat de situatie voor hun niet geldig was.\r\n5.) Caravans mogen nu ook 90.\r\n6.) Voorrangsvoertuigen mogen ook de wet overtreden (door rood rijden bijv.) zonder gebruik te maken van optische en/of geluidsignalen.\r\n7.) Rijdt je een fietser/bromfietser omver, ben je in principe altijd schuldig of je moet al heel sterk in je schoenen staan en getuigen hebben en dan is het nog vaak zo dat de schuld gedeeld wordt.\r\n8.) Opheffen van minimumsnelhedegen op autowegen en autosnelwegen, hetgeen mede veroorzaakt dat mensen pas op de snelweg vaart beginnen te maken i.p.v. op de toerit alwaar dat behoort te gebeuren en dan met 60 of 70 de autosnelweg op komen zeiken.\r\n9.) Invoering verbod van vasthouden van telefoon (goede zaak).\r\n\r\nEn dan noem ik slechts de belangrijkste wat me zo te binnen schieten die sinds 1982 zeg maar ongeveer veranderd zijn.\r\n\r\n[quote]Een paar honderd meter voor- of achteruit- kijken om verkeers-situaties in te schatten is toch niet zo moeilijk ![/quote]\r\nGoed vooruitkijken en goede inschattingen maken en goed anticiperen is voor sommigen best lastig. De meesten kunnen het wel, maar behoorlijk wat mensen doen het niet of niet graag. Er heerst teveel het \"ik eerst en dat die ander maar wacht\" gevoel op de wegen.\r\n\r\nIk ben het overigens helemaal met je eens, ook het \"heer in het verkeer\" (of vrouw als men een vrouw is) beleid, passen te weinig mensen nog toe. Het is allemaal stress, jagen en irritatie.:(
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;570313]Misschien teveel weggehaald... heb de zin een paar keer gelezen, maar begrijp hiet niet helemaal of eigenlijk helemaal niet LoL[/QUOTE]\nIk heb nog even in mijn prullenbak van Thunderbird gekeken, maar nee, van dit bericht van je heb ik nooit een notificatie gekregen.\n\n\"[I]Het is weer waarvan je het liefst wat in een flesje zou doen en pas opent als de beste mensen zich laten maken.[/I]\"\n\nwas vóór de edit: \n\n\"[I]Vandaag is het weer waarvan je het liefst wat in een flesje zou doen en pas opent als de beste mensen zich laten maken.[/I]\"\n\nIk vond dat elk woord wat weg kan ook weg moet. Vandaar mijn edit.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...