Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ben ik met je eens, alhoewel o.a. de Beatles toch echt eerder hun eerste nummers uitgebracht hebben.\nMaar het precies aangeven wanneer muziek \'goed\' is... *-)\n\nIk ben ook bang dat het verschrikkelijk subjectief is om een afgebakend tijdsperk te beoordelen, en dat het tijdperk waar je van gaat houden voor een groot deel te maken heeft met je eerste aanraking met de muziek. De leeftijd dat je de wereld gaat verkennen is denk ik heel belangrijk, alle verbazing, maar ook het min of meer onbezorgd verkennen van de wereld, begeleid door bepaalde muziek, zal je muziek voorkeur onbewust mede bepalen.\n\nMaar al dat wordt toch wel weer ontkracht door het idee dat het overgrote deel van de mensen de muziek uit de \'60 toch kunnen pruimen.\nMisschien de eerste generatie na de oorlog die zónder oorlog maar mét een sterk aangebracht verantwoordelijkheidsgevoel (de muziek is vaak \'dood-serieus\') in vrijheid kunnen experimenteren ?\n\nVoor mij is het ook van 1962 tot ergens midden/eind jaren \'70. Daarna ging het in mijn beleving snel bergafwaarts.\n\n\nVorige maand was er (ik meen op Radio2) een week waarin elke dag een ander decennium gedraaid werd, op maandag te beginnen met \'60, en eindigend op vrijdag met de \'00.\nAls je daar had geluisterd (wat ik mezelf echt verplicht had om een vergelijk te krijgen) dan stond je misschien net zo verbaasd als ik over de reacties van de jongeren die dus \'hun\' jaren \'90 beleefd hadden, en toch net zo dol enthousiast waren bij (in mijn oren) brakke (of geen...) teksten met muzikale gatenkazen :D\nMaar we moeten dan nog zien of ze daar over vijftig jaar nog zo over denken, zoals velen nu over de \'60 muziek doen.\n\n\nWat mij opvalt als ik vaker de oude muziek terug hoor is dat ik beter of anders naar de individuele muziekinstrumenten luister, en vaker gepakt wordt door b.v. een gitaar of clarinet op de achtergrond welke plots een nieuwe eigen plaats inneemt (zeg maar de boventoon voert) waardoor een nummer wat ik al honderden malen gehoord heb ineens een heel eigen leven rond dat muziekinstrument gaat leiden.\nIk denk dat dat komt doordat er nu vaker verschillende apparatuur gebruikt wordt, zoals een andere radio (alzo geen AM), of vaker met andere oordopjes of hoofdtelefoon, zodat het \'eigen geluid\' (eigen resonantie) van die apparatuur ineens de nadruk weet te leggen op die tonen.\nHet heeft de mij bekende muziek soms totaal met andere oren laten horen.\n\nEn terugluisteren heeft me steeds meer overtuigd dat de elektronische \'beatbox\' of drumcomputer (whatever) één van de grootste vernietigers van een goed muziekproduct is.
Link naar reactie
  • Reacties 2,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    2366

[QUOTE=BlackTiger;568209]Vind je vrouw dat ook goed dan? :D:D[/QUOTE]\r\n\r\nJawel die kent me.:-) dus no problem. \r\nIk was afgelopen maandag 38 jaar getrouwd..... en iemand vroeg me \"Hoe lang moet je nog\" :-)\r\nWaarop ik antwoorde: Ik hoop nog heel lang.\r\n\r\nEnne: Elke avond genieten we een selectie uit een totaal van 120 GB aan muziek uit de periode 64 tot ongeveer 73. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;569395]Ben ik met je eens, alhoewel o.a. de Beatles toch echt eerder hun eerste nummers uitgebracht hebben.\nMaar het precies aangeven wanneer muziek \'goed\' is... *-)\n\nIk ben ook bang dat het verschrikkelijk subjectief is om een afgebakend tijdsperk te beoordelen, en dat het tijdperk waar je van gaat houden voor een groot deel te maken heeft met je eerste aanraking met de muziek. De leeftijd dat je de wereld gaat verkennen is denk ik heel belangrijk, alle verbazing, maar ook het min of meer onbezorgd verkennen van de wereld, begeleid door bepaalde muziek, zal je muziek voorkeur onbewust mede bepalen.\n\nMaar al dat wordt toch wel weer ontkracht door het idee dat het overgrote deel van de mensen de muziek uit de \'60 toch kunnen pruimen.\nMisschien de eerste generatie na de oorlog die zónder oorlog maar mét een sterk aangebracht verantwoordelijkheidsgevoel (de muziek is vaak \'dood-serieus\') in vrijheid kunnen experimenteren ?\n\nVoor mij is het ook van 1962 tot ergens midden/eind jaren \'70. Daarna ging het in mijn beleving snel bergafwaarts.\n\n\nVorige maand was er (ik meen op Radio2) een week waarin elke dag een ander decennium gedraaid werd, op maandag te beginnen met \'60, en eindigend op vrijdag met de \'00.\nAls je daar had geluisterd (wat ik mezelf echt verplicht had om een vergelijk te krijgen) dan stond je misschien net zo verbaasd als ik over de reacties van de jongeren die dus \'hun\' jaren \'90 beleefd hadden, en toch net zo dol enthousiast waren bij (in mijn oren) brakke (of geen...) teksten met muzikale gatenkazen :D\nMaar we moeten dan nog zien of ze daar over vijftig jaar nog zo over denken, zoals velen nu over de \'60 muziek doen.\n\n\nWat mij opvalt als ik vaker de oude muziek terug hoor is dat ik beter of anders naar de individuele muziekinstrumenten luister, en vaker gepakt wordt door b.v. een gitaar of clarinet op de achtergrond welke plots een nieuwe eigen plaats inneemt (zeg maar de boventoon voert) waardoor een nummer wat ik al honderden malen gehoord heb ineens een heel eigen leven rond dat muziekinstrument gaat leiden.\nIk denk dat dat komt doordat er nu vaker verschillende apparatuur gebruikt wordt, zoals een andere radio (alzo geen AM), of vaker met andere oordopjes of hoofdtelefoon, zodat het \'eigen geluid\' (eigen resonantie) van die apparatuur ineens de nadruk weet te leggen op die tonen.\nHet heeft de mij bekende muziek soms totaal met andere oren laten horen.\n\nEn terugluisteren heeft me steeds meer overtuigd dat de elektronische \'beatbox\' of drumcomputer (whatever) één van de grootste vernietigers van een goed muziekproduct is.[/QUOTE] Ik zou het niet beter hebben kunnen omschrijven, wat de beleving betreft komen onze ervaringen zo goed als overeen in dit geval.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;569403]\nEnne: Elke avond genieten we een selectie uit een totaal van 120 GB aan muziek uit de periode 64 tot ongeveer 73. \nNiek[/QUOTE]\n[QUOTE=Anacho;569405]Ik zou het niet beter hebben kunnen omschrijven,\nwat de beleving betreft komen onze ervaringen zo goed als overeen in dit geval.[/QUOTE]\nAl weer twee verankerd in hun jaren \'60 jeugdmuziek.\nEr zijn er nog wel een aantal hier die die periode als het vruchtbaarst zien.\n\nToch is er in latere jaren (veel en) zeer goede muziek gemaakt, maar die is niet geschikt genoeg voor de dames en heren die de media bedienen[B]; [/B]niet commercieel genoeg, wat meestal \'te lang\' betekent, want de radio heeft volgens hun niks aan een nummer wat werkelijk de pan uit swingt, maar dan wel de commerciële activiteit 22 minuten plat legt.\n\nEn ik denk zeker ook dat (maar dan strijk ik waarschijnlijk de naïviteit tegen de haren in :p ) dat teksten in muziek \'bruikbaar\' moet zijn (voor gebruik als manipulatie) wil het gestimuleerd worden om een hit te worden. Moeilijk uit te leggen hoe ik dat zie, maar het valt mij meer en meer op dat in elke hit ergens vóór 1/3 van de tijdsduur van het nummer een regel gezongen wordt waarin een [I]associatie [/I] verborgen ligt met \'zappen\', dus \'overschakelen naar een andere zender\', dus om luisteraars onbewust te pushen in beweging te blijven. Een \'oprotregel\' noem ik dat maar gekscherend.\nMocht dat waar zijn, en en geen paranoia momentopname van mij, en mochten muziekmakers daar op inspelen, nou dan mogen we zeker nog meer lopende-band-muziek verwachten.... Meelopende bands dus. Hopelijk dat het dan geen marsmuziek wordt :rolleyes:\n\n\nMaar ja.... wat is goede muziek...\nIk denk vandaag zonder rede al voor de tiende maal aan [I]Caravan - In the land of grey and pink[/I], dus noem ik het gewoon maar. Niets speciaal, maar gewoon niet weg te denken uit mijn kleine \'grey\'-gedraaide archief. Staat ergens ver weg op een cassette, en ik hoop er snel weer eens de conussen van mijn hoofdtelefoon mee te laten swingen (8)\n(Oh, en dan bedoel ik het origineel uit 1971, niet de latere CD met bonustracks, want als er één ding is wat een ervaring kan vergallen dan is het wel een her-uitgave, geremasterd, en voorzien van [I]bonustracks....[/I] :( Please laten ze de mind en beslissingen van die originele periode gewoon intact houden. Als je bonustracks geeft, doe dat dan maar lekker op een apart meegeleverde CD )
Link naar reactie
Oh Niek, 38 jaar getrouwd, wat goed..... echt. En zo te oordelen nog gewoon een gezellig tienertje ?\nIk ben 26 jaar alleen, geldt dat ook ? 8-|\n\n(B.t.w., Radio West is op dit moment non-stop.... kan ook een onzichtbare diskjockey zijn, dat kan ik niet helemaal zien. Maar het klinkt alsof de TV bij mij uit blijft ;) )
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;569426]Mijn Muziek keuze is vast een beetje bekend alhier.;):rolleyes:[/QUOTE]\r\nHmmm, tja vroeger.... Vroeger had je een avatar die mij sterk deed denken dat je van Pink Floyd houdt, maar die avatar werkt op de één of andere manier niet meer. \"Pigs on the wing\" van \'Animals\' was het ? Moeten we toch eens achter komen waarom ComputerIdee dat niet meer weergeeft.
Link naar reactie
[quote=Anacho]Ik zou liever de muziek willen horen van \'65-\'75, omdat in mijn oren hier toch meer vernieuwing en variatie zit.[/quote]\r\nHet wordt meestal in blokken verdeeld, maar het is wel mooi als je zelf kunt kiezen. In jouw geval kun je dan 2 blokken achter elkaar kiezen. Een prachtige site, met muziek van 1950 t/m 1989 is er ook. Even gewoon in url vorm omdat ie zo goed en gevarieerd is qua tijdsperiode:\r\n[url]http://www.tropicalglen.com[/url]\r\n\r\nJe kunt op jaartal kiezen of op periode van 5 jaar en er zijn ook kanalen met genre, dus country, blues, jazz etc.\r\n\r\nIk heb zelf al eens geprobeerd de muziek daarvan te downloaden, is me ook gelukt maar dit is gewoon leuk voor op de pc ofzo, de kwaliteit is te laag voor op een cd te zetten.\r\nProbeer hem maar eens.
Link naar reactie
Ja he? Voor elk wat wils. Ik had hem van een kennis, die had altijd lekkere achtergrondmuziek op staan als we bij hem in de kelder biljarttraining deden zomer 2009. Totdat ik hem eens vroeg of hij gewoon een -tig gigabyte aan mp3\'s had ofzo. En toen bleek dat dit allemaal van deze site kwam.:)\r\nDus dat was er gelijk eentje om te onthouden.;)
Link naar reactie
Best wel een leuke link. Een jukebox in het internet café... Maar dan kunnen we alleen niet hetzelfde horen op een moment, dat kan alleen een beetje met radio.\r\n\r\nDat vind ik zelf ook zo zonder charme bij b.v. \'on demand\' TV, de saamhorigheid is een beetje pleite. Ik vind mezelf tijdens radio of TV regelmatig denken dat ik het leuk vind dat anderen op dat moment hetzelfde zien of horen. Dan is het weer allemaal teruggetrokken in eigen grot, met de sluitsteen op slot.
Link naar reactie
Ik heb 27,9 ºC gemeten. In de schaduw achter het huis waar de zon nooit komt, vlak onder de dakrand. Maar wel in de stad, en dan is het bij windstilte en zon zeker 2 à 3 graden warmer als in open land zoals bij De Bilt.\r\nVoor mij is dat mijn eerste zomerse dag :D en ik heb er al genoeg van. Binnenshuis zat ik al tegen 30 ºC. (H) Ik geef me over.\r\n\r\nLaat het in het oosten warmer zijn, maar dat is lekker niet beter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...