Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=Niekie30;512404] Je hebt toch een paspoort. Dan mag je toch ook buiten Rotterdam nog een strippenkaart gebruiken? \nDus ga een keer een bakkie doen hier of daar.:-)\n\nNiek[/QUOTE]\nJa maar, ja maar.... \n\nWat kan een probleem toch een makkelijke oplossing hebben....\nHet is net hoe je het benadert:\n\n* rijkere reiziger: € 5,35 kwijt = 3 zweetdruppels van je rug laten afvegen door experts....\n* armere reiziger: € 5,35 kwijt = 3 zweetdruppels op de rug er bij.....\n\nDus je stelt voor om de stad uit te reizen, [B]daar[/B] mijn strippenkaart op te reizen, een bak koffie te kopen, en weer terug te reizen ?\nDus dat kost me op de chipkaart een heenreis om de stad uit te komen + een terugreis om de stad in te komen + een bak koffie.... Wat een lol om € 5,35 op te maken :-|
Link naar reactie
  • Reacties 2,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    2366

[QUOTE=hj1;512409]Ja erik we leven in een fantastisch land!!:rolleyes: \nZie [URL=\"http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/462663/2010/02/11/Zet-vrachtwagen-stil-bij-sneeuwval.dhtml\"][B]HIER[/B][/URL] wat één van die idioten nú weer heeft bedacht.....[/QUOTE]\nIk hoorde het, en schaterde het ook uit....\nKan je je voorstellen, die tankauto\'s die een verbod krijgen, en dus al die tankstations niet meer bevoorraden ? Vanzelf de wegen leeg.\nOf die pekelwagens ? :p\n\nEn al die vrachtwagenchauffeurs die nooit meer ervaring in gladde oppervlakken krijgen, en in angst op bed blijven liggen als ze onder de douche moeten ? :D
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;512551]Alles wat je de laatste tijd in de sloot op zijn kop zag liggen ,waren bijna allemaal kleine auto,s[/QUOTE]\r\n\r\nKleine auto\'s rijden er dan ook wat meer dan grote vrachtauto\'s. En ja veel meer aslast, maar ook wel wat meer massa om te vertragen die vrachtauto\'s.\r\n \r\nWaarom zijn de rem vertragingseisen van vrachtwagens dan een stuk lager, dan die van personenauto\'s? \r\nIk ben met je eens, een vrachtwagen gaat niet echt snel, maar als ie gaat, is hij niet meer te houden.\r\nBuiten dat is het waanzin om ze met bijzonder weer van de weg te halen. Het zijn de jongens die er hun brood mee moeten verdienen (en dat van hun werkgever).\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;512411]Ja maar, ja maar.... \r\n\r\nWat kan een probleem toch een makkelijke oplossing hebben....\r\nHet is net hoe je het benadert:\r\n\r\n* rijkere reiziger: € 5,35 kwijt = 3 zweetdruppels van je rug laten afvegen door experts....\r\n* armere reiziger: € 5,35 kwijt = 3 zweetdruppels op de rug er bij.....\r\n\r\nDus je stelt voor om de stad uit te reizen, [B]daar[/B] mijn strippenkaart op te reizen, een bak koffie te kopen, en weer terug te reizen ?\r\nDus dat kost me op de chipkaart een heenreis om de stad uit te komen + een terugreis om de stad in te komen + een bak koffie.... Wat een lol om € 5,35 op te maken :-|[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben het met je eens..... eeeeh fietsen naar buiten de stad? (Ook wel extra zweetdruppels ja) En dan op de strippenkaart verder en dan een dagje gratis aan het strand gaan liggen deze zomer? ;)
Link naar reactie
[quote=hj1;512534]Ja, en ik vraag me af of ze OOIT in een vrachtwagen gezeten hebben.....:rolleyes:\nMet een vrachtwagen heb je grotere wielen en een grotere aslast dus veel meer grip op een glad wegdek. (uit eigen ervaring;))[/quote]\n \nMaar ook veel meer massa ,en die is op een glad wegdek veel moeilijker tot stilstand te brengen.\n \nEen personen wagen op zijn kant of in de berm blokkeert niet de hele weg. Een vrachtwagen wel.\n \nMaar als gewoon iedereen rustger zouw rijden dan is er niets aan de hand en komt iedereen gewoon waar hij moet zijn ,maar natuurlijk wel later dan de bedoeling was.\nEn dat is hier metteen het ergste probleem,,,alles moet snel snel en snel ,ook in het verkeer.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;512618]Maar ook veel meer massa ,en die is op een glad wegdek veel moeilijker tot stilstand te brengen.[/QUOTE]\n\nJe hebt helemaal gelijk animal maar daar worden we voor opgeleid, ik heb twee weken geleden het eerste deel van een opfriscursus gedaan, \'zuinig rijden en anticiperen\'. Met name het anticiperen is erg belangrijk en dat gaat in een vrachtwagen tóch iets makkelijker omdat je overal overheen kijkt. Het gaat hier om 40 uur per 5 jaar maar je mag het ook in 1 jaar afhandelen. Die opfriscursus is trouwens ook weer zo\'n lumineus idee van de overheid om de ongevallen met vrachtwagens terug te dringen. Op zich een mooi streven maar een beetje lastig in de praktijk omdat het in 90% van de ongevallen poolse, tsjechische, litouwse of russische chauffeurs betreft :(\nNou ja ik rij nog steeds met erg veel plezier moet ik zeggen hoor maar net zoals met alle andere beroepen wordt het wel steeds minder leuk door al die maatregelen.
Link naar reactie
[quote=hj1;512409]Ja erik we leven in een fantastisch land!!:rolleyes: \nZie [URL=\"http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/462663/2010/02/11/Zet-vrachtwagen-stil-bij-sneeuwval.dhtml\"][B]HIER[/B][/URL] wat één van die idioten nú weer heeft bedacht.....[/quote]\n\nOver idioten gesproken:\nNou, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het geen veilig gevoel en al helemaal geen prettig idee is wanneer al het verkeer met 50 - 60 km/u op de rechter rijstrook rijdt vanwege de hevige sneeuw en gladheid terwijl de een na de andere idioot met vrachtwagen je met 80 inhaalt. \nAls er wat fout gaat en zo\'n kolos moet in de ankers dan kun je nog zo veel grip hebben: als 30 ton gaat glijden dan valt er niks meer te houden.\nZulke vrachtwagenchauffeurs mogen van mij hun rijbewijs inleveren.
Link naar reactie
[quote=hj1;512687]Je hebt helemaal gelijk animal maar daar worden we voor opgeleid, ik heb twee weken geleden het eerste deel van een opfriscursus gedaan, \'zuinig rijden en anticiperen\'. Met name het anticiperen is erg belangrijk en dat gaat in een vrachtwagen tóch iets makkelijker omdat je overal overheen kijkt. Het gaat hier om 40 uur per 5 jaar maar je mag het ook in 1 jaar afhandelen. Die opfriscursus is trouwens ook weer zo\'n lumineus idee van de overheid om de ongevallen met vrachtwagens terug te dringen. Op zich een mooi streven maar een beetje lastig in de praktijk omdat het in 90% van de ongevallen poolse, tsjechische, litouwse of russische chauffeurs betreft :(\nNou ja ik rij nog steeds met erg veel plezier moet ik zeggen hoor maar net zoals met alle andere beroepen wordt het wel steeds minder leuk door al die maatregelen.[/quote]\n\nHet is een bekend gegeven dat veel mensen die vervolg- of opfriscursussen volgen zich betere chauffeurs wanen dan de rest en hun rijgedrag daaraan \"aanpassen\": ze nemen meer risico\'s. \n\nEn wat over klevende vrachtwagens? Veel te vaak rijden vrachtwagens griezelig dicht achter elkaar: hoe kunnen ze dan ooit ergens op anticiperen? Ze zien dan toch niks anders dan de achterkant van hun voorganger?
Link naar reactie
Ook zijn vrachtwagen chauffeurs (alle beroepschauffeurs eigenlijk) vaak in hun auto met meerdere dingen bezig dan alleen met auto rijden. Het zijn ook meestal alleen maar vrachtwagens die achter op een stilstaande file rijden.\n \nMaar het grootste probleem en gevaar is het ongeduld van veel mensen. Moet altijd maar snel en sneller ,en sommige denken echt dat ze meer zien dan andere (is ook zo met mist). ,en rijden net zo kort achter elkaar dan met normaal weer. Let ook maar eens op hoeveel automobilisten je ziet rijden die de moeite niet nemen om al hun ruiten sneeuw of ijsvrij te maken. Zelfs de verlichting is dan nog geheel bedekt met sneeuw.
Link naar reactie
[QUOTE=Navy;512752]Het is een bekend gegeven dat veel mensen die vervolg- of opfriscursussen volgen zich betere chauffeurs wanen dan de rest en hun rijgedrag daaraan \"aanpassen\": ze nemen meer risico\'s. \r\n\r\nEn wat over klevende vrachtwagens? Veel te vaak rijden vrachtwagens griezelig dicht achter elkaar: hoe kunnen ze dan ooit ergens op anticiperen? Ze zien dan toch niks anders dan de achterkant van hun voorganger?[/QUOTE]\r\n\r\nJa tuurlijk dat doen vrachtwagenchauffeurs want \'gewone\' automobilisten rijden altijd perfect, kleven nooit en rijden met slechte weersomstandigheden altijd met \'aangepaste\' snelheid toch?\r\nWat is dat toch altijd met ZE doen dit en ZE doen dat als we nou eens bij onszelf beginnen?!\r\nIk ga van mezelf uit wat betreft anticiperen en al heb ik haast dan ga ik niet zitten kleven vooral niet bij gladheid. Beroepschauffeurs worden op de goede manier opgeleid maar als ze er vervolgens een potje van maken dan is dat toch hun eigen verantwoordelijkheid?\r\nMag ik je er nog even subtiel op wijzen dat maar 7% van het totale verkeersaanbod uit vrachtverkeer bestaat? Ik stel voor dat je dat even op je in laat werken en dan een oordeel gaat vormen over chauffeurs.\r\nMaar ja, ik ben natuurlijk bevooroordeeld hè? :rolleyes:
Link naar reactie
[quote=hj1;512835]Ja tuurlijk dat doen vrachtwagenchauffeurs want \'gewone\' automobilisten rijden altijd perfect, kleven nooit en rijden met slechte weersomstandigheden altijd met \'aangepaste\' snelheid toch?\nWat is dat toch altijd met ZE doen dit en ZE doen dat als we nou eens bij onszelf beginnen?![/quote]\n\nIk heb het toch niet over ZE? Ik heb het over het FEIT dat [U][I]veel te vaak vrachtwagens[/I][/U] kleven. Integenstelling tot \"gewone\" automobilisten hebben zij een hele opleiding achter de rug en rijden met grotere massa\'s aan gewicht rond dan \"gewone\" automobilisten. Ze zouden toch heus beter moeten weten.\n\n[quote=hj1;512835]Ik ga van mezelf uit wat betreft anticiperen en al heb ik haast dan ga ik niet zitten kleven vooral niet bij gladheid. Beroepschauffeurs worden op de goede manier opgeleid maar als ze er vervolgens een potje van maken dan is dat toch hun eigen verantwoordelijkheid?[/quote]\nBeweer ik iets anders dan?\n\n[quote=hj1;512835]Mag ik je er nog even subtiel op wijzen dat maar 7% van het totale verkeersaanbod uit vrachtverkeer bestaat? Ik stel voor dat je dat even op je in laat werken en dan een oordeel gaat vormen over chauffeurs.\nMaar ja, ik ben natuurlijk bevooroordeeld hè? :rolleyes:[/quote]\n\nMag ik er subtiel op wijzen dat het heus verschil uitmaakt of er een 40 tonner achterop een file klapt, of slipt, dan een 1100 klio zware personenauto, en dat veel chauffeurs rijden alsof ze in een Fiat Punto rijden? Mag ik er ook op wijzen dat het percentage van bij ongevallen betrokken vrachtwagens hoger is dan 7%? In Duitsland bv. 12%, in België zelfs meer. Omdat Nederland juist een hoger percentage vrachtwagens kent zullen de cijfers voor Nederland naar verwachting niet gunstiger zijn.\nMisschien ben ik ook wel bevooroordeeld......\n\nMaar als je inderdaad tot de modelchauffeurs behoort, dan hoef je je toch niet aangesproken te voelen?
Link naar reactie
In Nederland bedraagt het aandeel ongevallen met dodelijke afloop waarbij vrachtauto’s betrokken zijn 15% van het totaal aantal ongevallen met dodelijke afloop in Nederland.\r\n\r\nIn ruim 55% van alle ongevallen waarbij een vrachtauto betrokken is, wordt de vrachtauto door de politie als veroorzaker van de hoofdtoedracht aangemerkt.\r\n\r\nDus bij slechts ongeveer 7% tot 8 % van de dodelijke ongevallen is de va de schuldige. Dat is dat normaakl gemiddeld, want het verjeer bestaat voor 7% uit vrachtauto\'s.\r\n\r\nDe conclusie zou kunnen zijn, dat bestuurders van va\'s ondanks het gewicht en de grote, niet meer dodelijke ongevallen veroorzaken, dan bestuurders personenauto\'s.\r\n\r\nHet idee dat het anders is, komt mogelijk, omdat een ongeval met een va vaak de media haalt (landelijk) zowiezo al door de file melding, dus denk je al snel \"Alweer een vrachtauto! \".\r\n\r\nzie: [url]http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Images/br.5037%20bijlage_tcm195-174052.pdf[/url] \r\n\r\nRapport uit 2006 en het spreekt van een dalende lijn.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...