Ga naar inhoud

Is mijn netwerkadapter kapot?


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste, sinds een aantal weken heb ik wat problemen met de wifi verbinding. Zodra ik op de kabel zit is er geen enkel probleem. Zodra ik deze eruit haal is de verbinding verbroken. Echter als ik héél dicht bij de router zit maakt hij verbinding maar is deze heel traag. Als ik een aantal meter van de router vandaan zit, valt die uit en is het netwerk niet meer binnen bereik. Andere laptops in het huis hebben hier geen moeite mee en hebben in heel het huis wifi. Kunnen jullie mij hiermee helpen? Ps. Er zit geen wifi schakelaar met de fn toets op mijn laptop (lenovo g500s)
Link naar reactie
Je zou eens kunnen proberen om de energieinstellingen van je netwerkkaart aan te passen. In apparaatbeheer met rechtermuisknop de adapter klikken dan kiezen voor eigenschappen en op het tabblad ENERGIE het vinkje weghalen bij "Windows mag dit apparaat uitschakelen ..... Verder even kijken in de BIOS-instellingen van je laptop of daar staat aangegeven dat zodra je op accu werkt alles wat meer enigszins energie gebruikt op halve kracht moet gaan draaien. Zo ja, dat even aanpassen. ( Als die optie al aanwezig is...) Misschien toch eens kijken via Windows Update of er een beter / nieuwer stuurprogramma voor je WIFI-adapter beschikbaar is. Je moet dan wel even kijken of de Instellingen voor Windows Update staan op "Ook updates ophalen voor niet-Microsoft producten." Succes.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...