Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 welk type draadlze printserver kan ik benste aanschaffen voor mijn netwerkprinter\r\n\r\nik kom diverse usb printservers tegen maar (bijna) geen \"UTP\"-wireless printserver\r\n\r\nhet lieft niet te duur Quote
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2009 Auteur Geplaatst: 22 februari 2009 Ik begrijp je vraag niet. Een traadloze UTP printserver???\nUTP is niet draadloos want UTP staat voor Unshielded Twisted Pair oftewel kabel.\n \nBij mijn weten bestaan er geen printservers die alleen wireless hebben, er zal altijd een usb danwel utp aansluiting erbij zitten, om hem op een of andere wijze op een netwerk te kunnen hangen.\n \nIk neem dus aan dat je op zoek bent naar een printserver waar je zowel draadloos alsook middels utp kabel een printer op kunt aansluiten? Quote
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2009 Auteur Geplaatst: 22 februari 2009 ik ben opzoek naar iets, waar ik mijn NETWERK printer op kan aansluiten en dan draadloos kan verbinden met mijn router.\r\n\r\nik heb mijn router in de meterkast staan en de printer in de \"computerkamer\" en nu is het de bedoeling om via alle pc\'s en laptops in huis draadloos te kunnen printen.\r\n\r\nnu heb ik een draadloze router bij de printer staan, en heb ik het probleem dat ik als ik iets wil printen eerst contact moet maken met de andere router en dus ook mijn internet verbinding kwijt ben.\r\nik krijg de twee routers niet draadloos gekoppeld zodat ik gewoon met de zelfde vebinding kan printen.\r\nik kan de tweede router niet op bridge instellen.\r\n\r\nnu heb ik een tip gekregen dat ik geen router moet plaatsen maar een printserver.\r\n\r\nik sta ook open voor andere mogelijkheden\r\n\r\nalleen wil ik niet de \"hoofdprijs\" hiervoor betalen\r\n\r\n(een kabel trekken vanaf de printer naar de router is GEEN mogelijkheid) Quote
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2009 Auteur Geplaatst: 22 februari 2009 Dan krijg je dus zoiets:\n\nprinter>utp>printserver>utp>wireless client/enof bridge! Quote
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2009 Auteur Geplaatst: 22 februari 2009 ja ik denk zoiets ja,\r\n\r\nik heb een sitecom wl160 router bij de printer staan. Nu zou het wel mogelijk moeten zijn om deze in een bridge-mode te zetten.(eerst dacht ik van niet) \r\n\r\nin de router kom ik wel iets tegen over ??client??\r\n\r\nmaar ik weet niet hoe ik dit verder moet instellen om deze aan mijn \"standaart\"tele2 router te bridgen\r\n\r\nik heb begrepen dat de dhcp server uitgeschakeld moet worden. waar moet ik de ip adressen op zetten?\r\nstandaart: sitecom 192.168.0.1 en de tele2 router 192.168.1.1 Quote
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2009 Auteur Geplaatst: 22 februari 2009 Over die ip\'s : gebruik de zoekfunktie eens ;) dat wordt namelijk zo ongeveer in 1 op de 10 posts wel een keer genoemd :(\nZoek maar eens op de naam sjouwer en Blacktiger ;) Quote
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2009 Auteur Geplaatst: 22 februari 2009 Als je de (client)bridge mode wilt gebruiken dien je de Sitecom ook in de 192.168.1.x range te zetten. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2009 Auteur Geplaatst: 23 februari 2009 gaan we weer eens\r\n\r\nde eerste router na de modem doe je niks aan\r\n\r\nde tweede router haal je uit het netwerk en sluit je een computer aan\r\n\r\nhier ga je het menu in en zorgt eerst dat de ip range van deze machine in de zelfde is als de andere\r\nmaar wel buiten de dhcp reeks van de andere\r\n\r\nhierna weer in loggen en de dhcp server uit zetten\r\n\r\nhierna kan je alles aansluiten\r\n\r\nde kabel van router 1 naar router 2 gaat aan beide kanten in een lan poort\r\n\r\nop router 2 blijft de wan poort leeg Quote
Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2009 Auteur Geplaatst: 23 februari 2009 [QUOTE=sjouwer;448012]gaan we weer eens\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nGa dan nog maar eens: de TS wil de verbinding tussen de routers draadloos hebben,dus geen kabel van router 1 naar router 2. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2009 Auteur Geplaatst: 23 februari 2009 zal die nog even verder in het menu moeten zoeken\r\n\r\nis inderdaad de bridge instelling Quote
Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2009 Auteur Geplaatst: 23 februari 2009 bedankt voor de reacties ik ga het straks als ik thuis ben meteen even proberen.\r\n\r\nen uh.. sjouwer, bedankt voor het \"nog maar eens\" herhalen van de procedure. Quote
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen