Ga naar inhoud

header probleem

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
hallo..\r\nIk ben bezig met joomla op [url]www.hattrickzone.nl[/url].\r\n\r\nNu bestaat de header uit 3 delen.\r\nheader 1 2 en 3.\r\nheader 3 is de complete..\r\n\r\nNU heb ik zelf een header ontworden in photoschop.\r\ndie gooi ik over op men server via het programma flash fxp.\r\nAls ik die in header 3 verander veranderd er niks.. \r\n\r\nWie kan me helpen?
Geplaatst:
Ik ben zelf niet bekend met het [i]maken[/i] van eigen templates voor Joomla!, wel ben ik bekend met het editen van bestaande templates.\r\n\r\nJoomla! is niet de makkelijkste CMS om naar je zin te zetten betreft templates. Maar, mits je genoeg doorzettingsvermogen hebt, moet het kunnen lukken.\r\n\r\n[URL=\"http://www.whelp.nl/2007/02/28/een-eigen-joomla-template-maken-1/\"]Hier[/URL] staat een hele tutorial over het maken van een eigen template voor Joomla!.\r\n\r\nWat je ook kunt doen (in mijn ogen), is naar het ACP (Admin Control Panel) gaan van Joomla!:\r\n[LIST=1]\r\n[*]Extensies\r\n[*]Templatebeheer\r\n[*]*De huidige template*\r\n[*]Op Bewerk CSS klikken\r\n[*]Het bolletje zetten bij de CSS file die actief is in de huidige template (wanneer er veel CSS files te zien zijn, heet het CSS file waarin we gaan editen vaak template.css. Dit is bij de meeste templates zo, ik weet niet of dat hetzelfde is voor jou zelf gemaakte template)\r\n[*]Op Bewerken klikken\r\n[*]Met CTRL + F zoeken naar \"header\" (zonder \" )\r\n[*]Bij mijn template zijn dit mijn resultaten met \"header\" erin. Ze stonden ook nog mooi onder elkaar. ;)\r\n[CODE]div#header_l {\r\n position: relative;\r\n}\r\n\r\ndiv#header_r {\r\n height: 90px;\r\n padding-left: 370px;\r\n padding-right: 30px;\r\n padding-top: 25px;\r\n overflow: hidden;\r\n text-align: left;\r\n}\r\n\r\ndiv#logo {\r\n position: absolute;\r\n left: 0;\r\n top: 0;\r\n float: left;\r\n width: 298px;\r\n height: 75px;\r\n background: url(../images/mw_joomla_logo.png) 0 0 no-repeat;\r\n margin-left: 30px;\r\n margin-top: 25px;\r\n}\r\n[/CODE]\r\nZoals je kunt zien staat bij div#logo de background momenteel ingesteld op mw_joomla_logo.png. Als het goed is kun jij hier het pad neerzetten naar jouw eigen gemaakte header, en zou hij het dan moeten doen.\r\n[/LIST]\r\n\r\nNogmaals, ik ben niet bekend met het zelf maken van templates, dus ik ben ook benieuwd of dit werkt. :p\r\n\r\nSucces!\r\n\r\n\r\nGroeten,\r\nMike

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...