Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Beste allemaal, \r\n\r\nNa een paar jaar met zo\'n oude computer te hebben gewerkt wil ik graag een nieuwe kopen. \r\nIk weet wel het één en ander van computers, maar zou graag wat hulp willen bij het kopen van een nieuwe computer.\r\n\r\nWat ik graag van mijn computer verlang is het volgende: \r\n-Je moet er goed op kunnen gamen. Ik ben geen actieve gamer maar af en toe is een leuk spelletje spelen moet wel kunnen. En dan wel graag de nieuwste spelletjes.\r\n-Hij moet ongeveer 5 jaar meegaan.\r\n-Hij moet erg snel zijn.\r\n-Veel geheugen ik zat te denken aan 750/1000 GB Harddisk.\r\n\r\nIk heb zelf op wat sites zitten kijken. En ben op de volgende computer(s) gekomen:\r\n\r\nParadigit Performer P540 (€733,96) [url]http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2287[/url]\r\n\r\n-AMD Phenom™ X4 9600 \r\n-2 x 2048 MB DDR2/800 Dimm Bulk\r\n-1 TB Samsung SATAII 32MB 7200rpm \r\n-NVIDIA Graphics Plus GeForce® 9600GT 512 MB \r\n-MSI K9A2GM-F V3 AM2+ AMD 740V DDR2 VGA \r\n-SONY AD5200A DVD±RW Dual Layer OEM zwart\r\n-CoolerMaster CM690 Big Tower Kast Zwart\r\n-Forton Source 400W Voeding ATX 2.0\r\n\r\nVoor de rest heb ik nog gekeken naar alternate.nl/azerty.nl\r\n\r\nMaar daar kom ik toch steeds op een foutmelding uit. (ik heb dan waarschijnlijk 2 dingen die niet bij elkaar kunnen)\r\n\r\nVerder is mijn budget rond de €750,-\r\n\r\nMijn vraag is als volgt: \r\n\r\n1. Zit ik op de goede weg?\r\n2. Wat raden jullie me aan?\r\n3. Suggesties zijn welkom. (graag vermelden waarom dat beter is)\r\n\r\n\r\nIk hoop dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven en dat jullie mij een beetje kunnen helpen met deze beslissing.\r\n\r\nPS: ik ben hier voor het eerst dus sorry als ik het onder het verkeerde topic heb geplaatst. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2009 Auteur Geplaatst: 17 februari 2009 Nou, vergeleken het opzetje van Paradigit kan het wel een heel stuk beter. Sowieso is een Phenom X4 alweer verouderd, neem liever een Phenom [b]II[/b] X4. Voor games kan het ook aanzienlijk beter door i.p.v. een GeForce 9600GT een veel snellere Radeon HD4870 te nemen. Hierbij een opzetje van [url]www.4launch.nl[/url]\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/1066[/url] Quote
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2009 Auteur Geplaatst: 18 februari 2009 Ik heb een screen in de attachments gezet met een opzetje dat lijkt op mijn eigen PC, en die draait momenteel heel goed.\r\n\r\nZoals je ziet kom je heel goed uit met je budget. Let wel op: dit is zonder beeldscherm, net zoals bij Paradigit. \r\n\r\nHet nadeel van mijn samenstelling is dat je het zelf, door een kennis, of (met betaling) door een computerwinkel in elkaar moet laten zetten. Ook zit er geen besturingssyteem bij, iets wat bij Paradigit wel het geval is.\r\n\r\nSucces!\r\n\r\n\r\nGroeten,\r\nMike Quote
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen