Anoniem2 Geplaatst: 16 februari 2009 Geplaatst: 16 februari 2009 Ik heb Windows Power Point Viewer en vanaf de harde schijf worden PPS-en prima gespeeld. Als ik echter een PPS via email krijg, krijg ik een melding dat ik de boel moet koppelen, wat al gebeurd is. \r\n\r\nIemand enig idee wat hier fout gaat ? Quote
Anoniem2 Geplaatst: 16 februari 2009 Auteur Geplaatst: 16 februari 2009 Ik sla hem op op de schijf en dan heb ik geen problemen... Quote
Anoniem2 Geplaatst: 16 februari 2009 Auteur Geplaatst: 16 februari 2009 Dat doe ik nu ook, maar ze moeten toch ook rechtstreeks vanuit de email te openen zijn ? Waarom zo omslachtig ? Als ik dubbelklik op de bijlage van de email moet de PPS toch ook gewoon openen netzo als nadat ik hem opgeslagen heb. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 16 februari 2009 Auteur Geplaatst: 16 februari 2009 Het kan een optie zijn om OpenOffice te gebruiken. Wanneer je een PowerPoint Viewer gebruikt ga ik ervan uit dat je niet over een Office pakket beschikt. \r\n\r\nOpenOffice kan redelijk goed overweg met MS Office bestanden, hoewel het nog wel eens wil voorkomen dat presentaties/spreadsheets/documenten iets anders uitzien betreft lay-out.\r\n\r\nHet probleem kan ook in een klein hoekje schuilen: staat je PowerPoint Viewer als standaardprogramma ingesteld voor .pps/.ppt bestanden?\r\n\r\nGroeten,\r\nMike Quote
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2009 Auteur Geplaatst: 17 februari 2009 Die vraag wou ik nu net ook stellen.Ik krijg best veel ppsjes.Bepaalde kan ik zonder meer openen,Bij anderen komt de mededeling dat dit niet gaat omdat er geen programma aan het aangegeven bestand is gekoppeld.,En ik iets via het configuratiescherm en koppelingen moet instellen.Maar ik snap niet hoe, ik dit moet doen.Ik werk met vista.Wie kan het mij uitleggen hoe dit moet? Quote
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2009 Auteur Geplaatst: 17 februari 2009 Vista:\n\n[QUOTE][LIST]\n[*]Kies [B]Starten [/B]>> [B]Standaardprogramma\'s[/B].\n[*]Om het programma in te stellen dat wordt geopend bij dubbelklikken op een specifiek bestandstype kiest u [B]Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen[/B].\n[*]Zoek de desbetreffende extensie in de lijst, bijvoorbeeld .log.\n[*]Klik vervolgens op de knop [B]Ander programma[/B].\n[*]Selecteer in het dialoogvenster [B]Openen met [/B]het programma dat u aan deze extensie wilt koppelen. Klik eventueel op[B] Andere programma\'s [/B]om alternatieven te zien.\n[*]Staat het programma er niet bij, klik dan op [B]Bladeren [/B]en zoek het programma op de harde schijf in de map [B]Program Files [/B]op.\n[*]In dit voorbeeld wilt u log-bestanden voortaan in WordPad in plaats van Kladblok openen, dus selecteert u de optie [B]WordPad[/B].\n[*]Klik op [B]OK [/B]>> [B]Sluiten [/B]>> [B]Sluiten [/B]om het dialoogvenster te sluiten.[/LIST] \n[/QUOTE]\n\nals je de extensies nog niet zichtbaar hebt:\n\n[QUOTE]Ga naar Start -> Configuratiescherm -> Vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen. Klik op \"Mapopties\" en ga naar het tabblad \"Weergave\". In de lijst met Geavanceerde instellingen haal je het vinkje voor: \"Extensies voor bekende bestandstypes verbergen\" weg.[/QUOTE]\n\n\nGequote vanaf het net, omdat ik zelf geen Vista gebruik, Quote
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2009 Auteur Geplaatst: 17 februari 2009 Voor XP:\n\nConfiguratiescherm > Mapopties > Bestandstypen > PPS selecteren en desgewenst wijzigen als er niet jouw Miscorsoft Powerpoint Viewer, Open Office, of Miscrosoft Office staat.\n\nextensies zichtbaar maken\n\nConfiguratiescherm > Mapopties > Weergave > vinkje weghalen:\n\n[ATTACH]13872[/ATTACH] Quote
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2009 Auteur Geplaatst: 17 februari 2009 Ik heb inderdaad geen office maar works. Ik heb de tips van Reintje gevolgd, geen succes. Jammer dan, ik blijf ze wel opslaan en zo openen... Quote
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2009 Auteur Geplaatst: 17 februari 2009 In hotmail werkt het wel ,en in outlook onder xp ook ,,alleen met Window\'s mail onder vista werkt het hier ook niet..\nMaar ik heb er ook eigenlijk geen probleem mee ,want alle pps\'jes worden opgeslagen ,en de meeste ook echt bewaard. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2009 Auteur Geplaatst: 17 februari 2009 Zoek op google naar het programmaatje pps fix en installeer het,dan werkt het wel.\r\n\r\nGrt Simpel. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2009 Auteur Geplaatst: 18 februari 2009 Kijk, dat zocht ik dus. Bedankt Simpel. Quote
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen