Ga naar inhoud

zyxel p 2602r-d1a


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hey,\r\n\r\nik zit met een probleem. in de studentenkamer die ik huur is internet via adsl. de verbinding loop nu a.d.v. netwerkkabels.\r\n\r\ntoevallig zag ik dat het om een draadloze modem ging. namelijk de zyxel p 2602r-d1a.\r\nop de website van zyxel vond ik in de handleiding dat ik bij de instellingen van de modem kon komen via [url]http://192.168.1.1[/url] . \r\n\r\nhet probleem is dat ik niet bij deze instellingen kom. ook niet na de modem gereset te hebben.\r\n\r\nwie kan me helpen...\r\n\r\ngroetjes Harm
Link naar reactie
Ga voor xp: Start> Run of uitvoeren > En typ daar in: cmd\r\nEen DOS venster opent zich, typ het commando in: ipconfig\r\nZoek daar de Standaard gateway op en typ het ip adres erachter in internet explorer.\r\n\r\nGa voor vista: Start en zoek op cmd. (Onderaan het menu)\r\nStart het cmd programma.\r\nEen DOS venster opent zich. Typ daar in ipconfig.\r\nZoek daar ook naar een standaard gateway en vul dat ip erachter in internet explorer in.\r\n\r\nZo laat je windows het ip zoeken :P\r\nGreets Erik
Link naar reactie
Gewoon admin en dan op ok klikken werkt ook niet?\nOok al admin met wachtwoord admin geprobeerd?\n \nNormaal moet het werken, kan goed zijn dat iemand anders het modem voorheen heeft gehad en dat ze het niet gereset hebben allemaal.\nIn dat geval even een fabrieksreset uitvoeren dan moet je er ook weer in kunnen, maar probeer eerst nog even de tips die ik net gaf.\n \nAls het van Telfort is zou het 192.168.1.254 moeten zijn dacht ik met die Zyxels.
Link naar reactie
@Maximus: Het is definitief een \"niet\". Draadloze Zyxel versies hebben er de W bij staanin het serienummer.\n \n@Harm: Da\'s heel eenvoudig om te doen. Koppel er een Linksys draadloze router aan en je kunt al bijna beginnen. Eerst even in de Linksys de dhcp uitzetten, daarna de kabel van een van de 4 LAN (pc) poorten van de Zyxel naar een van de 4 LAN (pc) poorten op de Linksys.\nAangezien de Linksys normaliter ook 192.168.1.1 als standaard ip hebben, kun je dan via 192.168.1.1 in je Linksys komen om de draadloze beveiliging in te stelen en via 192.168.1.254 in de Zyxel komen om eventuele portforwards en andere zaken in te stellen.\n \nMet andere draadloze routers kan het ook, alleen moet je dan wel even zorgen dat het LAN ip adres van betreffende router ook op 192.168.1.1 staat. Mag ook een ander adres in die range maar liefst buiten dhcp range van de Zyxel. Echter 192.168.1.1 is geschikt en makkelijk te onthouden.\nEn ook op betreffend merk ruoter dan dhcp uitzetten want voor de ip adressen blijft de Zyxel zorgen.
Link naar reactie
Ik heb voor iemand een eenLinksys aangesloten op deze modem/router bij telfort.\nHet viel me op dat dat de DHCP-server ergens bij 192.168.1.33 pas begint uit te delen.\nHet standaard IP-adres van een Linksys op 192.168.1.1 zetten werkt.\nDan zoals gezegd DHCP-server uit, maar wel de W-LAN beveiliging op de Linksys regelen. (MAC en WPA)
Link naar reactie
[quote]maar wel de W-LAN beveiliging op de Linksys regelen. (MAC en WPA)[/quote]\nJazeker, ik had immers ook al geschreven dat je de draadloze beveiliging op de Linksys moet doen, logisch want deze Zyxel is geen draadloos modem.\nIk heb hier thuis ook zo\'n ding staan alleen krijg ik er verbindingsproblemen mee dus hij zit weer netjes terug in de doos.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...