Ga naar inhoud

Php "echo" probleem

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Hallo\r\n\r\nOp mijn site gebruik ik een script welke gebruik maakt van meerdere echo\'s. \r\neen voorbeeld is CATEGORIES; ?>\r\n\r\nNou heb ik een dergelijk echo verplaatst van het eene template naar het andere template waardoor deze niet meer werkt. zie: [url]http://www.sjoukito.com/e-cards/index.php?cmd=ecard&card=3[/url] (het search en login gedeelte lings)\r\n\r\nNou is dit hetgeene wat ik moet doen om om het toch te doen werken. \r\n[QUOTE]if you open the main index.php file and find line 3751 you`ll see a block of code that runs and assigns the cats to a var called $cats.\r\n\r\nThen slightly lower down you`ll see:\r\n\r\n$tpl_search->assign(\'CATEGORIES\', $cats);\r\n\r\nSo, basically, in the template you are trying to have the cats display, these two sets of code need to be in place for the template. The var name $tpl_search would of course need changing.[/QUOTE] Bron: [url]http://www.maianscriptworld.co.uk/forum/viewtopic.php?pid=6442#p6442[/url]\r\n \r\nDe code waar hier over gesprooken word is als volgd: \r\n[PHP]\r\n //-----------------------------\r\n // Build category data\r\n //-----------------------------\r\n\r\n $q_cats = mysql_query(\"SELECT * FROM \".$database[\'prefix\'].\"categories ORDER BY catname\") or die(mysql_error());\r\n\r\n while ($CATS = mysql_fetch_assoc($q_cats))\r\n {\r\n $cat_string = \'\';\r\n $cat_string = \'\' . cleanData($CATS[\'catname\']) . \'\'.\"\\n\";\r\n\r\n //Does this category have sub categories?\r\n\r\n $q_sub = mysql_query(\"SELECT * FROM \".$database[\'prefix\'].\"subcategories WHERE parent = \'\".(int)$CATS[\'id\'].\"\' ORDER BY subname\") or die(mysql_error());\r\n\r\n if (mysql_num_rows($q_sub)>0)\r\n {\r\n while ($SUBS = mysql_fetch_assoc($q_sub))\r\n {\r\n $cats .= \'\' . cleanData($CATS[\'catname\']) . \' => \' . cleanData($SUBS[\'subname\']) . \'\'.\"\\n\";\r\n }\r\n }\r\n else\r\n {\r\n $cats .= $cat_string;\r\n }\r\n\r\n unset ($q_sub,$cat_string);\r\n }\r\n\r\n $tpl_search =& new Savant2();\r\n $tpl_search->assign(\'PROCESS_MESSAGE\', ($error_string ? show_errors($msg_script22,$error_string) : \'\'));\r\n $tpl_search->assign(\'MESSAGE\', $msg_sitesearch);\r\n $tpl_search->assign(\'FORM_ACTION\', ($SETTINGS->modr ? \'index.html\' : \'index.php\'));\r\n $tpl_search->assign(\'KEYWORD_TXT\', $msg_sitesearch2);\r\n $tpl_search->assign(\'KEYWORDS_VALUE\', (isset($keywords) ? cleanData($keywords) : \'\'));\r\n $tpl_search->assign(\'CAT_TXT\', $msg_sitesearch3);\r\n $tpl_search->assign(\'ALL_TEXT\', $msg_sitesearch5);\r\n $tpl_search->assign(\'CATEGORIES\', $cats);\r\n $tpl_search->assign(\'SEARCH\', $msg_sitesearch4);\r\n $tpl_search->display(\'templates/search.tpl.php\');\r\n \r\n include(FOLDER_PATH.\'inc/footer.php\');\r\n\r\n break;\r\n \r\n //-----------[/PHP]\r\nik heb geprobeerd $tpl_search->assign(\'CATEGORIES\', $cats); simpelweg te verandere in $tpl_ecard->assign(\'CATEGORIES\', $cats); maar dat werkt niet\r\n\r\nKan iemand mij hier mee helpen? \r\nalvast bedankt
Geplaatst:
Als $this niet gedefinieerd is (wat ik verwacht dat de oorzaak is), kun je die ook niet gebruiken. Dat die in het ene template wordt gedefinieerd, wil niet zeggen dat dat in het andere ook het geval is.\r\n\r\nProbeer voor de lol eens $tpl_search->CATEGORIES in plaats van $this->CATEGORIES...
Geplaatst:
Dat is inderdaad het probleem:\r\n\r\nNou begrijp ik dat $tpl_search->assign(\'CATEGORIES\', $cats); verwijst naar het search template en dat dit dus in in mijn huidige voorbeeld moet verwijsen naar het ecard template dus dat het dan $tpl_ecard->assign(\'CATEGORIES\', $cats); moet worden maar dat heb ik geprobeerd en werkt toch niet. \r\n\r\nNou heb ik dat zoals je zach al hier [url]http://www.maianscriptworld.co.uk/fo...pid=6442#p6442[/url] gevraagd en het is dus wel mogenlijk om het redenlijk makelijk te wijsigen maar helaas is mijn php kennis verre van perfect.\r\n\r\noverigens gebruik ik op dat form een andere nickname omdat ik merk dat waneer ik in google \"sjoukito\" intik ik eerst alle forms vind en dan pas me eigen site :p
Geplaatst:
Heeft niemand een idee?\r\n\r\nFoobar, jij mischien?\r\n\r\nIk zit hier namenlijk helemaal vast geen idee wat ik nog kan doen en ik kan niet verder met de rest van het e-card systeem voordat ik dit goed heb aangezien het een tamplate moet worden. \r\n\r\nIn iedergeval bij voorbaat alvast heel erg bedankt
Geplaatst:
Nee, sorry. Ik ken het script verder niet, en heb ook niet echt tijd om het te leren kennen. Verder dan wat triviale mogelijkheden kom ik de komende paar maanden (wegens drukte) ook niet, helaas.

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...