Ga naar inhoud

boot opstart


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Welke mag ik verwijderen?\r\n\r\nWindows staat nu op de D schijf.\r\nDeze computer heb ik verkocht en hij kan met opstarten en dan 2 windows keuzes aangeven.\r\nDe oude, die op C stond, staat nog in de boot, welke is dat en hoe kan ik hem eruit halen?\r\n\r\nReden is dat de D schijf een SATA schijf is.\r\n\r\n\r\n\r\n[boot loader]\r\ntimeout=0\r\ndefault=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\\WINDOWS\r\n[operating systems]\r\nmulti(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\\WINDOWS=\"Microsoft Windows XP Professional\" /noexecute=optin /fastdetect\r\nmulti(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS=\"Microsoft Windows XP Professional\" /fastdetect /NoExecute=OptIn
Link naar reactie
Nu heb ik hier niet zoveel kaas van gegeten, maar niemand heeft nog gereageerd, dus ik geef het topic maar even een schopje. Misschien dat iemand anders nog een beter idee heeft.\n\nZoals ik het zie, heb je nog gewoon 2 besturingssystemen op je PC en niet alleen maar een vermelding.\n\nAls je deze PC weg doet en jij bent in de veronderstelling dat Windows op D staat, dan lijkt me dat ook uiterst lastig voor de nieuwe eigenaar. Alles wat je installeert moet dus naar D worden geschreven (meestal staat zo\'n verwijzing standaard op C).\nWaarom niet gewoon de heleboel formatteren en netjes opnieuw installeren?
Link naar reactie
Je kunt in de actieve Windows de omschrijving van het besturingssysteem aanpassen.\nEr staat nu \"Microsoft Windows XP Professional\"\nWijzig dat in iets anders, dat zal dan ook in de boot.ini staan en kun je de andere verwijderen.\n\nMaar het lijkt erop dat je de laatste kunt verwijderen:\nmulti(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS=\"Microsoft Windows XP Professional\" /fastdetect /NoExecute=OptIn\n\nDie staat niet als \"default\" en je timeout is 0, dus zal altijd het default OS gestart worden welke is aangegeven in:\ndefault=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\\WINDOWS\n\nUiteraard maak je voordat je iets wijzigt een copy van je boot.ini\n\nTrouwens, als je de pc wegdoet is de laatste opmerking van reintje wellicht een betere optie, zoveel werk is dat niet.
Link naar reactie
Allebei bedankt voor je reactie.\r\nHet is gelukt.\r\nEr staat nog maar 1 windows XP pro met SP3 op.\r\nOp de D schijf, want dat is een SATA schijf en start daar 20 seconder sneller op dan toen hij nog op de C schijf stond (IDE 100 schijf).\r\n\r\nMijn dank is groot.\r\n\r\nNieuwe computer straks met Vista premium, ben benieuwd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...