Ga naar inhoud

RAID1 toepassen op huidig systeem.


Aanbevolen berichten

Beste forum genoten,\r\n\r\nIk kan niet vinden of het mogelijk is om op mijn huidige systeem (1HDD van 500GB) RAID1 kan toepassen met een zelfde HDD alleen dan zonder dat ik windows XP etc. opnieuw moet installeren.\r\nIemand die dat wel weet? Na ong. 1jaar ga ik mun systeem nog eens een snelheids boost geven :P daar naast wil ik gewoon zekerheid hebben van mijn bestanden.\r\n\r\nAlvast bedankt voor de moeite..
Link naar reactie
Met een image die je later terugzet op de raid, alleen mis je dan de raid driver of het moeten sata schijven aan een bestaande sata/raid controller zijn waar de driver al voor geïnstalleerd is.\r\n\r\nMet Vista is dat te repareren, met XP niet, als dat niet het geval is.\r\n\r\nOverigens krijg je geen \"boost\" met raid 1.\r\n\r\nJe kunt sowieso regelmatig backups of images aanmaken zonder raid1, zijn ook de bestanden bewaard, alleen als daar iets mee gebeurd....................
Link naar reactie
Nou kijk, als ik het goed begrijp dan is RAID1 een systeem wat op 2 HDD\'s dezelfde data zet (capaciteit van de opslag word dus niet groter of kleiner bij dezelfde HDD). Hierdoor kan het systeem data van 2 schijven lezen en heb je altijd een backup op een andere schijf, daar naast moet hij dus sneller worden omdat hij van 2 schijven data kan halen.\r\nMijn neef zegt ook dat het dan sneller word (ICT-er).\r\nNou is alleen mijn vraag of dit dus mogelijk is om toe te passen zonder dat ik mijn huidige schijf helemaal moet formatteren en windows etc. er op nieuw op moet zetten..\r\nOf past mijn beschrijving meer bij RAID0?
Link naar reactie
Zeker nog in opleiding dan, met raid 1 wordt niets sneller.\r\n\r\nMet raid 0, wat eigenlijk helemaal geen raid is, wordt het wel sneller maar ook kwetsbaarder, 1 probleem en je bent alles kwijt.\r\n\r\nEn op de laatste vraag gaf ik al antwoord.\r\n\r\n\r\nLeesvoer.\r\n[url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/706460[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...