Ga naar inhoud

Geen netwerk verbinding


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Als ik mijn notebooek opstart maakt hij geen verbinding met mijn draadloos netwerk. Rood kruis in het icoon op de taakbalk. Aanklikken brengt mij in het netwerkcentrum alwaar er geen draadloze netwerken beschikbaar of zichtbaar zijn. Bij het opnieuw opstarten van de pc doet het netwerk het wel normaal. Dit is nu al een poos aan de gang en welke plek in mijn huis ik ook probeer het resultaat is steeds hetzelfde. Pc heeft hiervoor altijd prima gewerkt zonde rproblemen.
Link naar reactie
[QUOTE=Apachje;439636]Als ik mijn notebooek opstart maakt hij geen verbinding met mijn draadloos netwerk. Rood kruis in het icoon op de taakbalk. Aanklikken brengt mij in het netwerkcentrum alwaar er geen draadloze netwerken beschikbaar of zichtbaar zijn. Bij het opnieuw opstarten van de pc doet het netwerk het wel normaal. Dit is nu al een poos aan de gang en welke plek in mijn huis ik ook probeer het resultaat is steeds hetzelfde. Pc heeft hiervoor altijd prima gewerkt zonde rproblemen.[/QUOTE]\r\n\r\nMeestal zit er een schakelaar op een notebook waarmee je het draadloze netwerk aan of uit kan schakelen. Afhankelijk van het merk en type notebook, zit zo\'n schakelaar gewoon bovenop bij de rest van de toetsen, of ergens aan de zijkant of voorkant van de notebook.\r\nZoek naar een symbooltje van een satellietschotel.
Link naar reactie
Notebook is een Acer. Netwerkschakelaar zit aan de voorzijde. Deze licht even op bij het opstarten om daarna weer uit te gaan en ook uit te blijven. Ook het kanaal heb ik gewijzigd. Eerst op een ander kanaal gezet en nu op automatisch kanaal kiezen maar ook dit heeft geen resultaat. Ook het modem op een andere plaats in huis gezet zonder resultaat. Notebook maakt alleen bij een herstart contact met het wifi modem. Alle mogelijke suggesties zijn welkom.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Ik denk even mee:idea:\r\n\r\nVaak is een modem ingesteld met een WEP/WPA key om te voorkomen dat andere mensen ongewenst je netwerk kunnen binnendringen. De sleutelcode die in het modem staat moet in dat geval overeenkomen met de sleutelcode die ingesteld staat voor je draadloze adapter. Als de WEP/WPA keys niet gelijk zijn zal er geen verbinding tussen draadloze adapter en modem/router tot stand worden gebracht. Als het modem/router niet te configureren is terwijl er wel signaalsterkte is, kun je het modem/router benaderen door een netwerkkabel tussen uw PC en modem te gebruiken
Link naar reactie
[QUOTE=Deetje;554445]Hoi, \r\n\r\nIk heb precies hetzelfde probleem op moment, met een Acer N61jv serie.\r\nKan geen wifi internetverbindingen meer vinden, continue een icoontje met rode streep erdoorheen. Maar probleem begon precies hetzelfde als hierboven.\r\nIs hier nog een oplossing voor gevonden?\r\n\r\nGroetjes Deetje[/QUOTE]\r\n\r\nIs het niet verstandig (in ieder geval wel gebruikelijk en wenselijk) dat je even een eigen nieuw topic aanmaakt op het forum?\r\nJe schrijft nu namelijk een berichtje in een topic van iemand anders, welk ook al 2 jaren oud is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...