Ga naar inhoud
  • 0

Valse hyves virusmelding?

Anoniem2

Vraag

Geplaatst:
Hallo,\r\n\r\nVanochtend vond ik de onderstaande mail in mijn inbox, afkomstig van hyves. Een tijdje later kreeg ik een mail van een vriend dat dit om een valse melding ging. De link in het bericht verwijst namelijk niet naar de echte website van Eset, verder is er ook niks te vinden over een Conime virus op hyves. Toch is de mail echt van hyves afkomstig ([email protected]). Moet ik nu actie ondernemen en dit programma downloaden? Of gaat het hier echt om een valse melding. \r\n\r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nHyves Notification‏\r\nVan: Hyves ([email protected]) \r\nVerzonden: maandag 12 januari 2009 23:38:48 \r\nAan: \r\n\r\n-Belangrijke mededeling- \r\n\r\nHelaas moeten wij je melden dat je mogelijk geinfecterd bent met het Conime-virus. Dit virus heeft zich de afgelopen dagen verspreid via hyves. Door een bug in (onder andere) Internet Explorer kon het vanuit de cache van je browser actief worden. We gaan er vanuit dat je deze mail serieus neemt, en adviseren je, behalve onderstaande instructies op te volgen, een virusscan op je computer te doen. \r\n\r\nOm uit te vinden of jouw computer geinfecteerd is kun je het beste de Eset® Conime Cleaner downloaden. Dit is een soort mini-virusscanner die speciaal voor dit virus ontwikkeld is. Deze zal onderzoeken of je geinfecteerd bent, en verwijderd het virus direct als het gevonden is. Je kunt ook zelf kijken of je geinfecteerd bent. Dit doe je door naar Start te gaan en dan naar Zoeken. Zoek daar naar het bestand conime.exe. Als dit bestand gevonden is open het dan niet en download zo snel mogelijk de Conime Cleaner.\r\n\r\nOm dit virus te verwijderen raden wij je aan om Eset® Conime Cleaner te gebruiken. Deze mini-virusscanner zal het virus opsporen en volledig van je computer wissen. Dit is binnen een paar minuten gebeurt.\r\n\r\nWij bieden bij deze onze verontschuldigingen aan voor het ongemak. We hopen dat de schade beperkt is gebleven doordat we er vroeg bij waren. We hopen op jouw medewerking, en gaan er van uit dat je zo snel mogelijk je computer zult scannen met onderstaande Eset scanner. Let op: Dit virus verspreid zichzelf, door mailtjes naar al jouw contactpersonen te sturen, dus download zo snel mogelijk de Conime Cleaner.\r\n\r\nAls je er niet uitkomt, ga dan naar [url]link naar valse site[/url] voor meer informatie. Hier vindt je ook de risico´s van dit virus.\r\nGebruik onderstaande link om dit virus van jouw pc te verwijderen.\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\n\r\nRaymond Spanjar\r\nHyves External Affairs

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:
Sterker nog, Eset biedt helemaal geen \"Conime cleaner\" aan. Je computer eens scannen op virussen kan geen kwaad, maar blijf maar beter van die link af. Beter nog, haal \'m ook even uit je bericht weg zodat mensen daar niet op gaan klikken.
  • 0
Geplaatst:
[QUOTE=Flater;438220]ik kan jou ook wel een mail sturen alsof het lijkt dat die van hyves.nl afkomstig is, staat dit ook in de header van de mail?[/QUOTE]\r\n\r\nJa dat is juist het rare, ik krijg wel vaker zogenaamde hyves doorstuur-berichten maar hier staat als afzender [email][email protected][/email] (zie ook bijlage), en het ziet eruit als een officiele mail. Daarnaast staat er boven de mail \"Hi Thom\", bij andere ontvangers die ik ken staat hier hun eigen naam.
  • 0
Geplaatst:
ik heb dit ook gehad en ik vond het al raar want ik gebruik helemaal geen internet explorer maar Firefox speciaal ook omdat er een gat in de beveiliging van internet explorer zit of zat.\nmaar ik ging tog maar even kijken of ik die conime.exe had en die had ik maar op een hele vage plaats in de map van de cd van xp die ik naar me pc had gekopieerd.\ndus ik hat het bestand ff geupload naar [url]http://virusscan.jotti.org/[/url] en die zei dat het geen virus was en die maakt ook gebruik van Eset om het te controleren.

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...