Ga naar inhoud

Esata usb - 2.0 kabel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ik ben momenteel aan het zoeken naar een externe harde schijf en heb al wat gevonden..\r\nWat rond geneusd en gezien dat esata toch duidelijk sneller is dan usb 2.0\r\n\r\nIk heb een verouderde laptop hp pavilion dv6730,\r\ndie overigens geen aansluiting heeft voor een esata.\r\n\r\nDus is er dan geen mogelijkheid om een esata aan te sluiten?\r\nDat blijkt dus van wel met dit dingetje\r\n\r\n[B]Esata:[/B] [url]http://www.pixmania.nl/nl/nl/540805/art/freecom/externe-harde-schijf-3-5.html?srcid=104&Partenaire=Kieskeurig&CodePromo=oui#[/url]\r\nVia kieskeurig gevonden\r\n[B]Esata adapter:[/B] [url]http://www.virtuavia.eu/shop/usb-to-esata-adapter-p29874.html[/url]\r\n\r\nMaar krijg ik dan gewoon de usb 2.0 snelheid of een verhoogde versie daarvan? Natuurlijk iets langzamer als esata maar ja.. Is dit verstandig of??\r\nIk heb op veel forums gekeken maar nergens zag ik deze vraag staan dus ik hoop dat jullie voor verduidelijking kunnen zorgen :)\r\n\r\nAlvast bedankt!
Geplaatst:
Het zal wel werken, maar dan gewoon met usb2 snelheid inderdaad.\n\nMaar deze harde schijf heeft naast esata ook een usb aansluiting, dus zo\'n verloopdingetje heb je niet nodig.\n\nRealiseer je bovendien dat je voor een 3,5\" harde schijf altijd een losse voeding nodig hebt... dus voor onderweg is\'ie niet bruikbaar.
Geplaatst:
EDIT: mcDavid was me voor. Dat krijg je als je \'n kwartier gaat telefoneren en pas daarna op \'post\' drukt...\r\n\r\nAls je iets via USB 2.0 aansluit zul je nooit een snelheid hoger dan die van USB 2.0 krijgen. Wat dat betreft heeft het dus geen enkel nut om een e-sata schijf via usb aan te sluiten; kun je net zo goed een usb-schijf nemen.\r\n\r\nHoewel e-sata veel sneller is, is usb 2.0 voor normaal gebruik snel genoeg. Als je je op de toekomst wilt voorbereiden, neem dan een externe schijf waarop je e-sata EN usb kunt aansluiten. Sluit dan nu via usb aan en schakel over op e-sata mocht je daar ooit beschikking over krijgen.\r\n\r\nDe enige manier om e-sata op e-sata snelheid te gebruiken is door je laptop uit te breiden met een e-sata aansluiting. Nu kan dat wel, maar de [url=http://www.zdnet.nl/reviews.cfm?id=59708]reviews[/url] zijn niet denderend.
Geplaatst:
Hmm okee bedankt voor je reactie!\r\nBeetje jammer van die snelheid.. nog even een vraagje kan je vanaf deze externe harde schijf ook spellen spelen? Is die daarvoor snel genoeg?\r\nOf is dit geldverspilling?\r\nEn wat heb ik dan nodig een nat32 of NFTS.. \r\nIk weet er niet zoveel van dus veel vragen :D\r\n\r\nEdit:\r\nFootbar ook bedankt voor je reactie ..\r\nDat is idd een goeie tip bedankt!\r\nDat kan met deze toch? Want er staat usb 2.0 en esata dus ik neem aan van wel.
Geplaatst:
Die harde schijf uit je eerste link kun je inderdaad op beide manieren aansluiten. Op de harde schijf zit een e-sata EN een usb aansluiting, dus dat moet lukken!\r\n\r\nSpellen spelen moet geen probleem zijn. Het enige waar je daarbij op moet letten is dat de schijf altijd dezelfde schijfletter krijgt, omdat er anders een en ander verkeerd kan gaan. Het beste geef je de schijf direct bij het eerste gebruik een schijfletter hoog uit het alfabet, zodat je daar verder ook geen problemen mee krijgt.\r\n\r\nExterne schijven die je koopt zijn vrijwel altijd FAT32. Als je de schijf alleen onder XP en/of Vista wilt gebruiken, dan doe je er goed aan om \'m te herformatteren naar NTFS, omdat je dan ook bestanden groter dan 4 GB kunt opslaan.\r\n\r\n\r\nDie laatste twee (schijfletter en NTFS) kun je regelen via Configuratiescherm (klassiek) > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer.
Geplaatst:
De theoretische maximumsnelheid van USB2 is 480 Mbit/s, wat vertaalt naar 60 Mbyte/s. Er zijn niet zoveel schijven die überhaupt 60 MB/s leveren, dus het zal niet of nauwelijks trager zijn als een interne schijf. Ik heb op mijn oude PCtje ook een hele tijd met een 500 GB USB2 schijf gewerkt bij gebrek aan interne schijfruimte, en je merkte nauwelijks dat dat langzamer was. Alleen als die schijf een tijdje stil had gestaan moest hij even op snelheid komen, maar dat kan met een interne schijf ook het geval zijn.

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...