Ga naar inhoud
  • 0

Folder Lock verwijderen.

Anoniem2

Vraag

Geplaatst:
Zoonlief heeft enige tijd geleden \"Folder Lock\"op zijn PC geinstalleerd maar is hiervan het password vergeten. Dit progje houdt de installatie van System Mechanic tegen en valt zonder password niet te de-installeren. Heb \'t al in zoverre kunnen verwijderen dat het niet meer in de verkenner is terug te vinden maar blijft toch actief op de PC. Op internet een heleboel vragen hieromtrent kunnen vinden maar helaas nog geen oplossing: iemand enig idee?

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:
Probeer eens opnieuw te installeren, en dan Revo uninstaller laten draaien ;)\r\n\r\nAls ook opnieuw installeren niet werkt met CCleaner het register opschonen, waarschijnlijk zijn er nog wat overgebleven sleutels ;)
  • 0
Geplaatst:
Gelockte folders zijn via de veilige modus met DOSprompt bereikbaar en de bestanden kunnen dan verplaats worden naar een vrij toegangkelijke map.\n\nEr staat op C:\\ een hidden sccfg.sys file opgeslagen, deze kan je alleen in de veilge modus verwijderen. Echter zodra je in normale modus opstart zal deze weer gecreeerd worden. Maak na het weghalen in de veilige modus een map aan met de naam sccfg.sys. (een file mag niet dezelfde naam als een folder hebben in de root). In c:\\ staat ook een file hooklog.bat, deze kan je zo verwijderen.\n\nHierna in veilige modus een regclean doen, bij mij werkte dit vanuit jv16powertools goed.\nHierna waren bij mij de gelockte folders weer toegangkelijk.\n\nHet \"aanmaken\" van de sccfg.sys file krijg ik ook niet weg. Ben nog op zoek naar een oplossing voor dit euveltje.\n\nEdit, dd 10-02-09:\nLaatste euveltje opgelost.\nIn c:\\windows\\system32 de volgende files verwijderen:\nwindrvnt.dll\nsuppdll.dll\nNa het verwijderen van deze files werd sccfg.sys niet meer in de root geschreven.\n\nBen wel benieuwd of het probleem bij jou nu ook opgelost is.\nLaat je dat nog even weten?
  • 0
Geplaatst:
Waarschijnlijk is dit mosterd na de maaltijd, maar toch...\r\nIk heb precies hetzelfde probleem gehad als inzender ; dus bij installeren van SystemMechanic werd gemeld door dit progje dat eerst Folderlock moest worden verwijderd. Heb ik gepoogd te doen met hetzelde resultaat als gemeld. Na uninstall via conf.scherm en software leek uninstall te werken edoch bleek later folderlock gewoon nog aktief te zijn en probleemloos te werken ( ik miste alleen ergens een ikoontje ). Nu komt de clou :\r\nOmdat ik dacht Folderlock te hebben verwijderd heb ik opnieuw getracht SystemMechanic te installeren. Dit ging zonder probleem en zoals gezegd bleek later ook FolderLock nog te werken !!!\r\nDus eind goed al goed, maar wie het snapt mag het nu zeggen.

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...