Ga naar inhoud

Mailform


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Kan iemand me verder helpen met volgende foutmelding:\r\n[COLOR=\"Navy\"]Toegang verboden!\r\nU hebt niet de toestemming om toegang te krijgen tot de gevraagde map. Die is ofwel beveiligd tegen lezen of onleesbaar door de server. \r\nIndien u van oordeel bent dat deze server in fout is, gelieve de webmaster te contacteren. \r\nError 403\r\nstrombeeksetennisclub.be\r\nSat Jan 10 17:58:29 2009\r\nApache/2.0.54 (Debian GNU/Linux) FrontPage/5.0.2.2635 mod_ssl/2.0.54 OpenSSL/0.9.7e[/COLOR]\r\nIk heb een invulformulier aan gemaakt met de naam \"mailform.html met als code\r\n[COLOR=\"DarkRed\"]\r\n\r\n
\r\nUw gegevens\r\n\r\n

U kunt hier uw gegevens invullen. Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt.

\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n\r\n
\r\n
\r\n
\r\n\r\n
\r\nInformatie\r\n

\r\nVul de velden in waar u interesse in heeft en meer informatie over wilt.
\r\nU kunt meerdere velden tegelijk selecteren. \r\n

\r\n\r\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\r\n
\r\n
\r\n\r\n
\r\nCommentaar\r\n

Bij vragen of commentaar kunt u dit veld invullen.

\r\n\r\n\r\n\r\n
\r\n
\r\n\r\n[/COLOR]\r\nDe code van de post.php is als volgdt:\r\n\r\n[COLOR=\"Blue\"]110 euro Seniors+18\";\r\n }\r\n if ($_POST[\'75_euro_Studenten-25\'] == \"true\")\r\n {\r\n $message .= \"
  • 75 euro Studenten-25
  • \";\r\n }\r\n if ($_POST[\'50_euro_Juniors1_13_t/m_17jaar\'] == \"true\")\r\n {\r\n $message .= \"
  • 50 euro Juniors1 13 t/m 17jaar
  • \";\r\n }\r\n if ($_POST[\'30_euro_Juniors2_9_t/m_12jaar\'] == \"true\")\r\n {\r\n $message .= \"
  • 30 euro Juniors2 9 t/m 12jaar
  • \";\r\n }\r\n if ($_POST[\'Gratis_voor_Juniors3_4_t/m_8jaar\'] == \"true\")\r\n {\r\n $message .= \"
  • Gratis voor Juniors3 4 t/m 8jaar
  • \";\r\n }\r\n if ($_POST[\'30_euro_Winterleden_te_betalen_voor_1_september\'] == \"true\")\r\n {\r\n $message .= \"
  • 30 euro Winterleden te betalen voor 1 september
  • \";\r\n }\r\n if ($_POST[\'20_euro_NIET_spelende_leden\'] == \"true\")\r\n {\r\n $message .= \"
  • 20 euro NIET spelende leden
  • \";\r\n }\r\n $message .= \"\";\r\n\r\n\r\n //Tijd, datum, en IP-adres worden gecontroleerd\r\n $tijd = time();\r\n $datum = strftime(\"%d/%m/%y %H:%M\", $tijd);\r\n $ip = getenv(\"REMOTE_ADDR\");\r\n\r\n\r\n // Gedeelte dat de ontvanger krijgt te zien\r\n $message = \"Nieuw bericht via het mailformulier op www.strombeeksetennisclub.be:
    \" .\r\n \"
    \" . \" Het bericht is vestuurd op: \" . $datum . \"
    \" .\r\n \" Het e-mail adres van verzender is: \" . $email . \"
    \" .\r\n \" Het IP-adres van de verzender is: $ip
    \" . \"
    \" .\r\n \"Hieronder kunt u de ingevulde gegevens bekijken.
    \" .\r\n \"Deze gegevens mogen niet aan derden verstrekt worden.
    \" . \"
    \" .\r\n \"=============================================
    \" .\r\n \"De persoonlijke gegevens zijn:
    \" . \"
    \" . \"Achternaam: \" . $achternaam .\r\n \"
    \" . \"Voornaam: \" . $voornaam . \"
    \" . \"Adres: \" . $adres .\r\n \"
    \" . \"Postcode: \" . $bedrijfsnaam . \"
    \" . \"Woonplaats: \" .\r\n $woonplaats . \"
    \" . \"Telefoon: \" . $telefoon . \"
    \" .\r\n \"GSM: \" . $gsm . \"
    \" . \"E-mail: \" . $email . \"
    \" . \"
    \" .\r\n \"=============================================
    \" .\r\n \"De bezoeker wilt meer informatie over:
    \" . \"
    \" . $message . \"\" .\r\n \"=============================================
    \" .\r\n \"De bezoeker heeft het volgende ingevuld:
    \" . \"
    \" . \"\\\"\" . $commentaar .\r\n \"\\\"
    \" . \"
    \" . \"=============================================
    \";\r\n\r\n\r\n // Gedeelte voor het verzenden van het bericht\r\n $mailadres = \"NO@SPAM.COM\";\r\n $message = str_replace(\"
    \", \"\\n\", $message);\r\n $headers .= \"From: Strombeekse tennis Club \" . \"\\r\\n\";\r\n mail(\"$mailadres\", \"Nieuw bericht via mailformulier\", $message, $headers);\r\n\r\n echo \"Uw bericht is verzonden. U krijgt zo spoedig mogelijk bericht.\";\r\n}\r\n?> [/COLOR]Op de webhosting staat de \"mailform.html\" in de map public_html en de \"post.php\" stat in de map \"cgi-bin\".\r\n\r\nik hoop dat iemand me kan helpen met dit mailform probleem.\r\n\r\nmvg,\r\n\r\nIvan
    Link naar reactie
    :confused:Geachte, hier ben ik weer, het vorig probleem is opgelost. Maar nu heb ik 3 ander fouten, nm:\r\n1. wanneer ik de postcode invul word deze niet getoond in de ontvangen mail.\r\n2. hetzelfde gebeurt met de geboortedatum, deze word ook niet getoond in de ontvangen mail.\r\n3. bij \"De bezoeker heeft het volgende ingevuld:\" krijg ik enkel deze \"\" te zijn en gen tekst.\r\n\r\nWij kan me daar bij helpen?\r\n\r\nHieronder het mailbericht dat ik toe gestuurd krijg:\r\n\r\nNieuw bericht via het mailformulier op [url]www.strombeeksetennisclub.be:[/url]\r\n<\r\nHet bericht is vestuurd op: 10/01/09 20:31\r\nHet e-mail adres van verzender is: [email]NO@SPAM.COM[/email]\r\nHet IP-adres van de verzender is:000000000000000\r\nHieronder kunt u de ingevulde gegevens bekijken. \r\nDeze gegevens mogen niet aan derden verstrekt worden. \r\n\r\n============================================= \r\nDe persoonlijke gegevens zijn: \r\n\r\nAchternaam: Verdoodt\r\nVoornaam: Ivan\r\nAdres: Lakensestraat 20\r\nPostcode:\r\nWoonplaats: Strombeek-bever\r\nTelefoon: 0000000000\r\nGSM: 0475799948\r\nE-mail: [email]NO@SPAM.COM[/email]\r\n\r\n============================================= \r\nDe bezoeker wilt meer informatie over:\r\n\r\n\r\n110 euro Seniors+18\r\n============================================= \r\nDe bezoeker heeft het volgende ingevuld:\r\n\r\n\"\"\r\n\r\n============================================= \r\n\r\nlink naar de webpage: [url]http://www.strombeeksetennisclub.be/mailform.html[/url]
    Link naar reactie
    Haal je email en je ip ff weg ;)\r\n\r\n1. Kijk eens of hij met de onderstaande code wel werkt?:mrgreen: \r\n[B]post.php[/B]\r\n[CODE]110 euro Seniors+18\";\r\n}\r\nif ($_POST[\'75_euro_Studenten-25\'] == \"true\")\r\n{\r\n$message .= \"
  • 75 euro Studenten-25
  • \";\r\n}\r\nif ($_POST[\'50_euro_Juniors1_13_t/m_17jaar\'] == \"true\")\r\n{\r\n$message .= \"
  • 50 euro Juniors1 13 t/m 17jaar
  • \";\r\n}\r\nif ($_POST[\'30_euro_Juniors2_9_t/m_12jaar\'] == \"true\")\r\n{\r\n$message .= \"
  • 30 euro Juniors2 9 t/m 12jaar
  • \";\r\n}\r\nif ($_POST[\'Gratis_voor_Juniors3_4_t/m_8jaar\'] == \"true\")\r\n{\r\n$message .= \"
  • Gratis voor Juniors3 4 t/m 8jaar
  • \";\r\n}\r\nif ($_POST[\'30_euro_Winterleden_te_betalen_voor_1_september\'] == \"true\")\r\n{\r\n$message .= \"
  • 30 euro Winterleden te betalen voor 1 september
  • \";\r\n}\r\nif ($_POST[\'20_euro_NIET_spelende_leden\'] == \"true\")\r\n{\r\n$message .= \"
  • 20 euro NIET spelende leden
  • \";\r\n}\r\n$message .= \"\";\r\n\r\n\r\n//Tijd, datum, en IP-adres worden gecontroleerd\r\n$tijd = time();\r\n$datum = strftime(\"%d/%m/%y %H:%M\", $tijd);\r\n$ip = getenv(\"REMOTE_ADDR\");\r\n\r\n\r\n// Gedeelte dat de ontvanger krijgt te zien\r\n$message = \"Nieuw bericht via het mailformulier op www.strombeeksetennisclub.be:
    \" .\r\n\"
    \" . \" Het bericht is vestuurd op: \" . $datum . \"
    \" .\r\n\" Het e-mail adres van verzender is: \" . $email . \"
    \" .\r\n\" Het IP-adres van de verzender is: $ip
    \" . \"
    \" .\r\n\"Hieronder kunt u de ingevulde gegevens bekijken.
    \" .\r\n\"Deze gegevens mogen niet aan derden verstrekt worden.
    \" . \"
    \" .\r\n\"=============================================
    \" .\r\n\"De persoonlijke gegevens zijn:
    \" . \"
    \" . \"Achternaam: \" . $achternaam .\r\n\"
    \" . \"Voornaam: \" . $voornaam . \"
    \" . \"Adres: \" . $adres .\r\n\"
    \" . \"Postcode: \" . $postcode . \"
    \" . \"Woonplaats: \" .\r\n$woonplaats . \"
    \" . \"Telefoon: \" . $telefoon . \"
    \" .\r\n\"GSM: \" . $gsm . \"
    \" . \"E-mail: \" . $email . \"
    \" . \"
    \" .\r\n\"=============================================
    \" .\r\n\"De bezoeker wilt meer informatie over:
    \" . \"
    \" . $message . \"\" .\r\n\"=============================================
    \" .\r\n\"De bezoeker heeft het volgende ingevuld:
    \" . \"
    \" . \"\\\"\" . $commentaar .\r\n\"\\\"
    \" . \"
    \" . \"=============================================
    \";\r\n\r\n\r\n// Gedeelte voor het verzenden van het bericht\r\n$mailadres = \"pc.mate@telenet.be\";\r\n$message = str_replace(\"
    \", \"\\n\", $message);\r\n$headers .= \"From: Strombeekse tennis Club \" . \"\\r\\n\";\r\nmail(\"$mailadres\", \"Nieuw bericht via mailformulier\", $message, $headers);\r\n\r\necho \"Uw bericht is verzonden. U krijgt zo spoedig mogelijk bericht.\";\r\n}\r\n?>[/CODE]:\r\n\r\n2. Ik heb niet genoeg kennis van PHP (als dit uberhaupt mogelijk is) om de geboortedatum mee te laten zenden, dat wordt even wachten op FooBar of een van de andere.\r\n\r\n3. Heb je bij commentaar wel iets ingevuld? In dat vak?
    Link naar reactie
    2) Ik zie in je oorspronkelijke code nergens een veld voor geboortedatum. In de php-code staat ook niets hierover. Je zult dan nog iets als het volgende in het formuliergedeelte moeten toevoegen:\r\n[html]\r\n
    \r\n[/html]\r\nEn het php-gedeelte ook uiteraard uitbreiden met iets als:\r\n[php] . \"Geboortedatum: \" . $gebdat . \"
    \" .[/php]\r\n\r\n\r\n3) Hoewel ik het niet zeker weet, zou het hier door kunnen komen:\r\n[html]
    \r\nCommentaar\r\n

    Bij vragen of commentaar kunt u dit veld invullen.

    \r\n\r\n\r\n\r\n
    [/html]\r\nAan het begin wordt aan de fieldset het id \'commentaar\' toegekend, terwijl later datzelfde id nog een keer wordt gebruikt bij het textarea. Hierbij moet je weten dat alle gebruikte id\'s in een html-pagina uniek moeten zijn. Ik weet echt niet of die dingen hoofdlettergevoelig zijn. Pas het eerste eens aan naar iets geheel anders en kijk wat dat doet.
    Link naar reactie
    [QUOTE=FooBar;437619]2) Ik zie in je oorspronkelijke code nergens een veld voor geboortedatum. In de php-code staat ook niets hierover. Je zult dan nog iets als het volgende in het formuliergedeelte moeten toevoegen:\r\n\r\n[html]\r\n
    \r\n[/html]\r\nEn het php-gedeelte ook uiteraard uitbreiden met iets als:\r\n[php] . \"Geboortedatum: \" . $gebdat . \"
    \" .[/php]\r\n\r\n\r\n3) Hoewel ik het niet zeker weet, zou het hier door kunnen komen:\r\n[html]
    \r\nCommentaar\r\n

    Bij vragen of commentaar kunt u dit veld invullen.

    \r\n\r\n\r\n\r\n
    [/html]\r\nAan het begin wordt aan de fieldset het id \'commentaar\' toegekend, terwijl later datzelfde id nog een keer wordt gebruikt bij het textarea. Hierbij moet je weten dat alle gebruikte id\'s in een html-pagina uniek moeten zijn. Ik weet echt niet of die dingen hoofdlettergevoelig zijn. Pas het eerste eens aan naar iets geheel anders en kijk wat dat doet.[/QUOTE]\r\n\r\nEmail en IP adres zijn verwijderd.\r\n\r\nDe aanpassingen zijn in het script in gevoegd, maar ik blijf met 2 probs zitten.nm:\r\n\r\n1. Voor de geboortedatum heb ik nu 2 invulvelden, \r\nWanneer men deze 2 velden invuld krijg ik in de mail 1 leeg vak.\r\n[HTML]\r\n\r\n
    \r\n
    Reageer op dit topic

    ×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

      Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

    ×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

    ×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

    ×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...