Ga naar inhoud

Videokaart defect, nu nieuwe onderdelen nodig


Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nOp dit moment bezit ik een zeer fijne pc, die ook zeer stabiel is.\r\n\r\nAsus P5P800SE mainboard\r\nIntel Pentium 4 2,66 Ghz\r\n4x512MB DDR (totaal dus 2GB)\r\nAsus N7600GS 256MB AGP video\r\nSamsung 320GB SATA hdd\r\nCoolermaster Cavalier 4 behuizing met originele 350watt\r\nVista Ultimate\r\n\r\nTot voor kort werkte deze pc erg goed, maar helaas heeft de videokaart het begeven. Op laatst wou de pc helemaal niet meer opstarten en had constant strepen en blokjes door mijn beeld.\r\n\r\nNu ben ik dus op zoek gegaan naar een nieuwe videokaart, maar helaas heb je niet zoveel keuze meer in AGP en ook dan ook een betere kaart. Had een MSI NX7600GS-T2D256EH op het oog, maar die vraagt een voeding van minimaal 400watt.\r\n\r\nIk ben naar een pc winkel gegaan en heb me laten informeren en daar heb ik volgende aanbod gekregen:\r\n\r\nAsus P5QL SE mainboard\r\n2x 2048MB Dual DDR-II 800/PC6400 Transcend (totaal dus 4GB)\r\nAsus EN9400GT Silent 512MB PCI-e video\r\n\r\nVoorlopig neem ik eigen CPU en hdd weer mee en wordt alles weer in de Coolermaster gebouwd met 350watt voeding.\r\n\r\nWat denken jullie? Doe ik hier verstandig aan? Zou de voeding genoeg zijn? Met huidige config was de voeding voldoende, eigenlijk nooit vastlopers.\r\n\r\nHoop dat jullie antwoord kunnen geven.\r\n\r\nGr. Johan
Link naar reactie
Die 9400GT videokaart hoeft niet noodzakelijk beter te zijn dan de 7600GS wat je nu hebt (had). Hoewel de twee elkaar niet veel zullen ontlopen, zou ik me niet verbazen als de eerstgenoemde slechter presteert. \r\n\r\nDaarbij, om een nieuw moederbord en een nieuw geheugen te kopen als de voeding de bottleneck is vind ik een beetje krom. Straks wil je bijvoorbeeld nog een nieuwe harde schijf erbij en is de voeding weer niet goed.\r\n\r\nLet wel even op de kosten, als blijkt dat je halve pc vervangen goedkoper is dan twee onderdelen vervangen, dan zou ik het wel weten...
Link naar reactie
PC wordt verder niet meer uitgebreid, gewoon 1 HDD en een externe met een eigen voeding.\r\n\r\nKan ik beter de 9600GT nemen dan?\r\n\r\nPC moet zo nu en dan wel een leuk (3d) spel kunnen draaien (bv. NFS, COD), PC wordt voornamelijk gebruikt als mediacenter, internet en tekstverwerking.\r\n\r\nProbleem met de voeding is dat dit een kleiner model is 8,5 x 15,5cm en 12,5cm hoog, niet een standaard voeding dus....
Link naar reactie
Toch besloten om de componenten te halen zoals hierboven beschreven. Dus vanavond aan de slag gegaan, leuk project!!\r\n\r\nAlles gemonteerd en eindelijk was daar het moment om de knop in te drukken.........\r\n\r\nAlle fans gaan aan, hdd gaat aan, dvd hoor ik ook een keer, maar geen PIEP-opstartgeluid. Beeld krijg ik ook niet en zelfs hdd-lampje knippert niet.\r\n\r\nNu vraag ik me af: Zou het aan de CPU liggen? Zou het kunnen dat deze niet compatible is met dit nieuwe moederbord? Het is een Pentium 4 2,66Ghz van ongeveer 2 jaar oud.\r\n\r\nOf hebben ze me gewoon een kapot moederbord mee gegeven?\r\n\r\nBaal hier goed van! Krijg nog niet eens beeld met alleen VGA, CPU en geheugen gemonteerd, voeding lijkt me dus niet de oorzaak.
Link naar reactie
Nou, de pc doet het!\r\n\r\nBleek toch aan de CPU te liggen, heb nu tijdelijk een dual core 2Ghz te leen van computerzaak, tot ze mijn nieuwe dual core met 3Ghz en 6MB binnen hebben. Moet toch zeggen dat ik het een nette oplossing vind van deze computerzaak.\r\n\r\nPC draaid nu al als een tierelier! Prestatie-index in Vista is behoorlijk omhoog geschoten!\r\n\r\nBen weer blij met mijn nieuwe config!\r\n\r\nBedankt voor het meedenken allemaal!\r\n\r\nGr. Johan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...