Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2009 Geplaatst: 6 januari 2009 Ben ik gebonden aan het modem dat de provider levert bij een aansluiting.\r\nNu gebruik ik de wereldberoemde ex van kpn Quote
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2009 Auteur Geplaatst: 6 januari 2009 ik weet niet hoe het bij kpn zit met de ex. Als het modem gehuurd is dan mag het waarschijnlijk niet. als het modem van jezelf is (dus niet gehuurd), dan kan het waarschijnlijk wel. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2009 Auteur Geplaatst: 7 januari 2009 Het kan en mag allemaal. Geen enkele provider kan je verplichten om hun modem te gebruiken, tenzij ze dat doen doordat ze hun aansluitgegevens verborgen houden.\nDe meeste providers doen dat niet. Online.nl doet dat bijv. wel met hun telefoniegegevens. Je kunt bij Online een ander modem gebruiken, doch dan heb je geen telefonie omdat de voip gegevens van Online niet bekend zijn.\nBij Alice kun je ook een ander modem gebruiken maar op dit moment maken die nog gebruik van VoDSL en ik weet niet zeker of daar de inloggegevens van zijn vrijgegeven.\n \nDe Experiabox van KPN kun je gewoon in de kast kiepen. Voip en adsl gegevens van KPN, Planet en soortgenoten zijn bekend dus je kunt en mag gerust een ander modem gebruiken.\n \nDenk er wel aan dat de meeste providers geen support bij problemen geven als blijkt dat je niet van het door hun geleverde modem gebruik maakt. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2009 Auteur Geplaatst: 7 januari 2009 Als je van je provider een modem krijgt ,,waarom zouw je dan een ander willen gaan gebruiken ,waar je misschien ook nog wel problemen mee krijgt ??? Quote
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2009 Auteur Geplaatst: 7 januari 2009 Daar kunnen veel redenen voor zijn hoor! :D\r\n\r\n[LIST]\r\n[*]Snelheid (van je thuisnetwerk)\r\n[*]meer/duidelijkere instellingen\r\n[*]USB of ander aansluitingen \r\n[*]Print, download, media of bestandsserver\r\n[*]Gebruiksvriendelijkheid\r\n[*]enz.\r\n[/LIST]\r\n\r\nDe reden kan ook zijn dat hij problemen heeft met zijn HUIDIGE modem. :rolleyes: Quote
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2009 Auteur Geplaatst: 7 januari 2009 [quote=Animal;436805]Als je van je provider een modem krijgt ,,waarom zouw je dan een ander willen gaan gebruiken ,waar je misschien ook nog wel problemen mee krijgt ???[/quote]\n \nomdat sommige modems die je meegeleverd krijgt van je provider slechte zooi zijn. Vooral de livebox van orange is echt zooi, en daar moet je per maand ook nog eens huur voor betalen. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2009 Auteur Geplaatst: 8 januari 2009 Ik had geen problemen met de Livebox, maar er zijn ook mensen die er wel problemen mee hadden.\nEr zijn ook mensen die geen problemen hebben met de door Telfort geleverde Zyxel. En op dat apparaat valt bij mij en een aantal anderen de telefonie steeds gewoon weg.\nDus daar een Copperjet op gehangen en probleem voorbij.\nBij Alice zijn er weer mensen die de Copperjet een prul vinden, etc. etc. etc.\n \nOver het algemeen krijg je geen slechte zooi geleverd, je kunt wel toevallig slecht ermee uitvallen. Overal zullen wel een aantal slechte apparaten bij zitten, bij elke provider komt dit voor.\n \nWaarom dan een ander modem nemen? Zie mijn voorbeeld met de telefonie.\nKoenverbruggen heeft er ook al een aantal genoemd.\nNat-Loopback ondersteuning (heeft Livebox, bijv. niet, maar Zyxel en Speedtouch wel).\nBridge-mode ondersteuning.\nEn er is nog wel meer te bedenken.:) Quote
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen