Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Heb een klein probleem met mijn dvd/cD rom lezer. Ik heb een tijdje geleden mijn computer eens flink opgeschoond met Ccleaner en sindsdien werkt de cdrom lezer niet goed meer. Ik had een game dat ik voordien gewoon goed kon spelen en als ik nu de cdrom in de pc steek leest hij deze niet en geeft aan dat er zich niets in de cdrom bevindt. Nu ben ik gisteren een nieuw spel gaan halen gewoon geinstalleerd en gespeeld, alles ok. Nu wil ik dit vandaag terug opstarten en zegt m\'n pc weeral dat er geen cd in de lader zit???\r\nHij heeft dit niet met alle cd\'s slechts met enkele en die game van gisteren is gloednieuw dus kan het niet aan een beschadiging liggen.\r\nMisschien is hier een eenvoudig antwoord op te geven dus bij voorbaat al BEDANKT!! Quote
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2009 Auteur Geplaatst: 4 januari 2009 Regfix.\r\n[url]http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_cd_dvd_fix.htm[/url]\r\n\r\n\r\nCode 39 fix.\r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/314060[/url] Quote
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2009 Auteur Geplaatst: 4 januari 2009 oude cd/ dvd spelers lezen soms de nieuwe cd\'s/ dvd\'s niet meer, kun je ook niet branden\r\ndaarvoor heb je een firmware update nodig\r\nik vermoed dat dat het probleem is Quote
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2009 Auteur Geplaatst: 4 januari 2009 Ter info het nieuwe spel dat ik ben gaan halen is een oud spel van 2005 dus zal niets met een nieuwe cd ofzo te maken hebben. En een spel zoals AoE3 werkt zonder problemen. En voor alle duidelijkheid, ik heb het nieuwe spel gisteren wel kunnen spelen.\nIk heb beide oplossingen geprobeerd de eerste heb ik kunnen uitvoeren maar biij de tweede meldt hij dat hij dit bestand niet kan verwijderen. Dus het werkt nog steeds niet :-(((\nIk vind het vreemd dat hij het gisteren wel deed en vandaag niet en dat ik dat andere spel vroeger ettelijke malen heb gespeeld en dat de PC dit nu gewoon niet herkend. En ook nog even ter info ik krijg GEEN foutmelding ofzo, er gebeurt gewoon niets wanneer ik de cd er in steek??\nMisschien een andere oplossing of heeft één van jullie hieromtrent nog wat achtergrond info nodig? Quote
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2009 Auteur Geplaatst: 4 januari 2009 Heeft ook niks te maken met orginele spellen.\r\nIk heb precies hetzelfde probleem gehad. Nooit iets aan de hand... bestel nieuwe dvd\'s (lege) en kan ineens niet meer nranden, dvd (lege media wordt niet eens herkend), bestel nieuwe cd-roms... lukt ook niet. \r\nEen firmware update van de cd/ dvd brander bracht voor mij de oplossing, en alles werd weer gelezen\r\n\r\nBelangrijk: firmware update, alles eerst even goed lezen (anders kans dat je brander het niet meer doet)\r\n\r\nTip 2) systeemherstel ? Quote
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2009 Auteur Geplaatst: 5 januari 2009 Ik vond de firmware update wat te moeilijk. Dus heb zelf een oplossing gevonden :-)\nIk steek de cd erin en start windows media player???!!!! Blijkbaar kan dit programma wel een cd detecteren, vervolgens sluit ik media player af en de cd draait en ik kan verder. Misschien een beetje raar maar HET WERKT.\n\nToch bedankt voor de tips!! Quote
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2009 Auteur Geplaatst: 6 januari 2009 Het blijkt nu dat het de DVDROM games zijn die hij niet afspeelt. En m\'n oplossing blijkt ook niet altijd te werken :-( Quote
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2009 Auteur Geplaatst: 6 januari 2009 Voor 20 euro koop je een Dual Layer DVD brander die alles kan lezen en schrijven.\nVoor dat geld zou ik niet moeilijk doen en het apparaat gewoon vervangen.\nDan kun je zowel je CD als je DVD games spelen.\nDaarnaast kun je dan zowel DVD5 als DVD9 in min en plus mode lezen en schrijven.\nDan ben je dus in 1x klaar.\nDe LG die ik kocht voor 17,95 (aanbieding) zat tevens een volledige versie van Nero bij die in de winkel 40 euro kost. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2009 Auteur Geplaatst: 7 januari 2009 heb je al geprobeerd de dvd speler opnieuw te installeren in apparaatbeheer? Quote
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2009 Auteur Geplaatst: 8 januari 2009 Ik heb gewoon een nieuwe recente DRIVER gaan halen en heb geen problemen meer.\nAAN ALLEN BEDANKT!!!! Quote
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen