Ga naar inhoud

nieuwe game-pc gekocht, veel problemen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
omdat mijn oude pc de meeste games al niet meer helemaal begon te trekken( 2,8 ghz dualcore,gforce 6150 2 gb ram) hbe ik een nieuwe gekocht met de volgende specs:\r\nAMD X4 phenom 9950 black (2,6 ghz/core)\r\nATI rad 4870 overclocked ( winkel verkocht hem zo, en goedkoper)\r\n4 gb ram ( heb xp 64 liggen, 1066)\r\nmboard: M3A-H/HDMI\r\nVoeding: 600 W StealthXStream (OCZ)\r\n\r\nnou had ik bij de eerste keer van dit systeem in elkaar zetten veel problemen, wat op het volgende bleek uit te komen: de biosbatterij was leeg. na er een nieuwe biosbatterij in gedaan te hebben, startte het systeem maar 2/3 van de tijd op na een CMOS reset, hoe vaker hoe minder. omdat ik dit al gedaan had met de min configuratie (1 gb ram, cpu, mboard,speaker van kast, starten met schroevendraaier) heb ik de mboard en cpu terug opgestuurd naar de winkel ( alternate duitsland, omdat ik toch nog naar duitsland ging en de prijzen daar lager liggen, zelfs als bij alternate nederland).\r\nnou heb ik dus eindelijk de processor terug( mboard kwam al eerder) maar nou doet de computer dus helemaal niks meer als ik op de power duw. ook al geprobeerd met min configuratie, maar er gebeurd helemaal niks ( voor vervanging van mboard en cpu begon de processor nog etc.)\r\nNou vraag ik mij af, heb ik nou toevallig een configuratie die door een of andere reden niet werkt qua compabiliteit? want volgens de specs van de onderdelen moet het kunnen (de 1066 geheugen wordt bij mboard native ondersteund, mboard ondersteunt phenom cpus, en ati crossfire dus ook ati kaartjes)\r\nals het wel past, enig idee wat er dan fout aan kan zijn?Het lampje van de mboard dis het enige wat het tot nu toe doet met de minimum configuratie.
Geplaatst:
Goedkoop is duurkoop in dit geval.;)\r\n\r\nUitbouwen, moederbord op de doos ervan of een houten plank leggen en alleen met de CPU opstarten en de speaker aangesloten, krijg je dan biosbeeps?
Geplaatst:
@gaargast:\r\n\r\n[QUOTE=Kir;435192]Er is vooruitgang: met de schroevendraaier gaat de power nu aan, en begint de cpu-fan met draaien. Alleen houdt die er na ong. 5 seconden[B] zonder fout/beepcodes [/B]mee op.[/QUOTE]\r\n\r\nMisschien moet je toch echt even naar de winkel ermee...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...