Anoniem2 Geplaatst: 30 december 2008 Geplaatst: 30 december 2008 Hoi. \r\n\r\nIK download wel eens het een en ander via bitcomet en het gaat zo vreselijk traag..\r\n\r\nFirewalls staan uit en nu was mijn vraag wat als ik een statisch ip aanmaak.\r\n\r\nHeeft dit gevolgen voor andere pc die aan router zit gekoppeld?\r\n\r\nOp mijn pc ben ik hierveel mee bezig terwijl mijn vriend op zijn pc dagelijks online aan hetgamen is..\r\n\r\nNIet dat ik dadelijk het een en ander ga veranderen wat gevolgen heeft voor zijn pc.. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 30 december 2008 Auteur Geplaatst: 30 december 2008 [url]http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=47430[/url]\r\n\r\nNiet zo fatsoenlijk voor de helpers aldaar om hier hetzelfde te vragen. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 30 december 2008 Auteur Geplaatst: 30 december 2008 @Lange pier: Waarom niet? Ik zie dat toch heel anders, als je snel antwoord op een vraag wilt hebben, dan kun je die vraag beter op meerdere forums zetten.\nDaarnaast zitten er vaak op diverse forums ook mensen met een diversiteit aan kennis, derhalve dat ik het verstandig vindt om het op meerdere plaatsen te vragen.\nTemeer daar bijv. het CID forum publiek is, terwijl je op het door Lange Pier genoemde forum ingelogt moet zijn om vragen en antwoorden te kunnen zien (iets wat ik dan weer minder netjes vindt ten opzichte van de helpers).\n \n@Jolandalina:\n[quote]Heeft dit gevolgen voor andere pc die aan router zit gekoppeld?[/quote]\nIn principe niet als je een beetje oplet. Kijk eerst in de router vanaf en tot waar de dhcp range loopt, bijv. vanaf 192.168.1.2 en dan 50 pc\'s of 192.168.1.2 tot 192.168.1.50 (ik noem maar een voorbeeld, ip\'s kunnen dus ook anders zijn).\nNeem dan voor je statisch ingestelde pc een ip adres buiten de dhcp range bijv. 192.168.1.60.\n \nAls er toch maar 2 pc\'s zijn en je vriend doet vaker gamen, zou ik gewoon die hele dhcp uitzetten en lekker allebei een vast ip gebruiken. Met dhcp uit hoef je dan ook niet meer op de range te letten als je maar in hetzelfde netwerk blijft.\nDat maakt ook portforwarden een stuk gemakkelijker, ook als hij eens een game wil hosten. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 31 december 2008 Auteur Geplaatst: 31 december 2008 denk dan er ook om dat je het submask, dns server en gateway moet instellen Quote
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen