Ga naar inhoud

Intern netwerk met een pc dierct op het externe netwerk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een vraagje omtrent mijn netweerk wat ik wil gaan aanleggen. \r\nIk heb een 100Mbit verbinding maar mijn Router kan dit niet aan. Toch zou ik op een pc graag gebruik willen maken van mijn volle lijn capaciteit. Voor de rest van de pc’s is 40 Mbit genoeg. Wel wil bij mijn ander pc’s kunnen van uit de “snelle “pc.\r\nIk heb het volgende in gedachte:\r\n\r\n[IMG]http://www.speterse.nl/Netwerk.gif[/IMG]\r\n\r\nMijn internet provider geeft via DHCP meerdere IP’s uit en die switch aan het begin werkt zeker weten.\r\n\r\nKan iemand mij vertellen hoe ik op basis van IP connecties kan scheiden?\r\n\r\nAlvast bedankt!!
Link naar reactie
Ik zou het veel makkelijker doen (sterker nog, zo heb ik het ongeveer thuis): \n\nInternet ==> Router ==> (gigabit) switch ==> Laptop/server/pc/ printer. \n\nLaat lekker de DHCP afhandelen door je router. \n\nVerder koop voor een paar tientjes een 8 poorts Gigabit switch (netgear/3com, geen SWEEX!... ), en zorg dat de computers een gigabit netwerk kaart hebben. Moderne pc\'s trekken makkelijk 50 MB per seconde, terwijl 100 MBit maximaal 12 MB trekt. Gigabit doet optimaal een dikke 100 MB per seconde dus dat verschil merk je wel. \n\nVerder regelt de switch wel de koppeling tussen je trage en snelle netwerk componenten, dus ook daar heb je geen omkijken naar. En het is ook makkelijk uitbreiden, kabeltje naar de Switch, inprikken, klaar.
Link naar reactie
Hoi! Dankje voor je post! \r\nAan deze oplossing heb ik ook zitten denken maar het probelleem is dat min Internet nou juist 100Mbit (dus 11 MB per seconde) is en daar vor gebruik wil maken. Ik heb maar een pc met Gigabit aansluiting voor de rest is alles draadloos.\r\nNu wil ik alleen op een pc het liefst zonder NAT ertussen naar mijn internet verbinding.
Link naar reactie
Ik wil intern bestanden en printers kunnen delen zonder dat de rest van de flat(300 man) erbij kan. verder is de router draadloos voor mijn laptop. Dus vandaar deze rare opstelling. Ik kan natuurlijk gewoon een dure router kopen maar dat laat het buget eigenlijk niet toe. Eigenlijk wil gewoon weten of het mogelijk is om een pc opdracht te geven zijn 10.0.0.x range over de ene kaart te sturen en de rest van het verkeer over de andere.
Link naar reactie
Ik zit in een studenten complex en ik krijg werkelijk gewoon utp (TCP/IP)signaal binnen wat beneden in de kelder gebundeld worden dmv switches die beheerd worden door mijn verhuurder. Ik kan dus ook alle werkgroepen zien van mensen die bij in het pand wonen en geen firewall hebben.\r\nWaar het bij mij nu omdraait is dat ik graag een pc direct wil aansluiten en via de router. waar ook de rest op zit. Eigenlijk moet er dus alleen een ip filter komen die zegt dit verkeer daarheen en dat verkeer naar de andere kaart op basis van IP. Een Router die mijn snelheid aankan kost ongeveer 100e een switch heb ik liggen en is dus gratis.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...