Ga naar inhoud

Word/excel: wie is hier de samenvoegexpert?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,\r\n\r\nik heb een vrij specifiek probleem m.b.t. het samenvoegen in word met een exceldocument op het gebied van datumvelden (bv. geboortedatm). Ik kan daar geen info van vinden op dit forum of in de helpfunctie van office.\r\nOngeacht de opmaak van het datumveld in excel; op het moment ik dat veld samenvoeg in word wordt door word standaard de notatie mm-dd-jjjj aangehouden (maand-dag-jaar), terwijl in excel gewoon dd-mm-jjjj is aangegeven (dag-maand-jaar). Ik kan in word nergens vinden hoe ik die notatie aan kan passen. Aanpassingen qua notatie in excel maakt niet uit. In word wordt diezelfde notatie aangehouden.\r\nHeeft iemand van jullie een idee hoe ik dit aan kan passen ??\r\n\r\nbvd\r\n\r\nGeert
Link naar reactie
Welke versie van office gebruik je?\n\nMisschien heb je iets aan dit topic:\n[url=http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=276798]samenvoegen excel/word datum veranderd in amerikaans[/url]\nDaar staat onder andere dit:\n[quote]\nOpen de brief in Word,\nklik op Extra / Opties/ tabblad Algemeen en vink \"Conversie bevestigen bij openen\" aan.\nKlik op OK. Klik op \"Adressen selecteren\" en kies het excel document via Extra/ Brieven en verzendlijsten/ Afdruk samenvoeg/Bladeren.\nKies in het volgende venster voor \"MS-Excel werkbladen via DDE (*.xls)\" en klik op OK.\nDe tekst \"Heel Werkblad\" dient geselecteerd te zijn (blauw). Klik op OK.\nLet er op dat alle adressen aangevinkt zijn en klik op OK.\nKlik op \"Volgende: Uw brief schrijven\" en op \"Volgende: Briefvoorbeeld” en vervolgens op \"Volgende: Samenvoeging voltooien\".\nDe brieven zijn nu samengevoegd met de goede datumnotatie (Nederlands).\n[/quote]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...