Ga naar inhoud

Router configureren als range extender


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een draadloos netwerk. De ontvangst was oip sommige plekken erg slecht, dus heb ik besloten om een range extender te kopen.\r\n\r\nDe winkel waar ik naartoe ging had geen range extenders, maar ze zeiden dat ik ook gewoon een router kon kopen, en die kon configureren als range extender. Ik heb dus nu een sitecom wl 607 gekocht. De verkoper zei dat het daarmee scheen te kunnen.\r\n\r\nNormaal gesproken ben ik redelijk handig met dit soort dingen, ik heb ook al eens ergens anders een \"gewone\" range extender geconfigureerd, maar nu kom ik er echt niet uit.\r\n\r\nIk heb er al een aantal avondjes mee gewerkt. Je kan hem instellen als universal repeater. Dat lijkt me de bedoeling. Je moet dan de ssid invullen van het netwerk wat je wilt repeaten. Ik heb toen ook gelijk maar dezelfde encryptie gebruikt als op de andere router.\r\nNadat ik dat heb gedaan kan ik wel verbinden met de \"range extender\" maar heb ik geen internet. Ik kan wel gewoon naar de configuratiesite toe.\r\n\r\nVan de manual word ik ook al niet veel wijzer. Ik zag tijdens het configureren wel iets staan over wds. Volgens mij is dat wat ik bedoel.\r\nIk hoop dat iemand me kan helpen..
Link naar reactie
Een range extender moet je aan het netwerk toewijzen. Het zal nooit zo maar alle draadloze netwerken repeaten. De wl-router die je nu hebt is mij niet bekend maar sitcom staat niet bekend om de uitgebreide mogelijkheden. Je kunt kijken of de router compattible is met de DD-WRT firmware ([url]www.dd-wrt.com[/url]). Deze firmware is gratis en bied heel veel geavanceerde mogelijkheden. Ook zijn er handleidingen te vinden met praktische voorbeelden en instellingen.\r\n\r\nControleer wel goed of de router met de firmware overweg kan en houd je goed aan de flash instructies.\r\n\r\nVeel plezier!
Link naar reactie
Hoi pietah0182,\r\n\r\nHet verschil tussen de wireless repeater of Wireless Distribution System modus van de sitecom wl 607 hangt af van de fabrikant van het apparaat. De eigenschappen van deze modussen verschillen nogal per type router en fabrikant. De wireless repeater modus houd meestal in dat het apparaat zich op de draadloze router aanmeld en er dan voor zorgt dat wireless clients via het appataat transparant verbinding kunnen maken met de router. Vaak zijn er nogal wat beperkingen in deze modus met betrekking tot de beveiliging van je draadloze netwerk. Bij de wds modus wordt het draadloze gedeelte gebruikt om de verbinding te maken met de router. Meestal accepteerd de wds geen wireless clients en worden computers via het lan gedeelte van de wds aangesloten (bekabeling). Dit word ook wel een wireless bridge genoemd. Dit kan al dan niet transparant zijn en neestal is de draadloze verbinding goed met alle opties te beveiligen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...