Ga naar inhoud

Icoverandering snelkoppeling website op bureaublad

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, ik weet dat dit probleem eerder aan de orde is geweest (ik heb alle berichten erover gelezen), maar tot een oplossing is het niet gekomen en ik ben dit probleem nu ook tegengekomen.\r\nAls ik bijv. een snelkoppeling van de site van de postbank op mijn desktop plaats (of, en daar gaat het me om, in de taakbalk), dan krijg ik het pictogram van Internet Explorer. Ik werk met Firefox en in het begin kreeg ik een Firefoxicoontje, maar na een paar dagen veranderde dat weer in het irritante IE/icoon. Ik wil graag gewoon het icoon van de Postbank, of bij een snelkoppeling naar mijn bibliotheek een zelfgemaakt icoontje (van een stapel boeken). De aangedragen oplossingen in de eerdere discussies werken bij mij (ook) niet, dus wie heeft de ultieme oplossing?
Link naar reactie
in[COLOR=\"darkslateblue\"] Configuratiescherm/mapopties > tabblad Bestandstypen [/COLOR]zijn de extenties [COLOR=\"darkslateblue\"]HTM[/COLOR] en [COLOR=\"darkslateblue\"]HTML[/COLOR] toegekend aan internet explorer.\r\nin [COLOR=\"DarkSlateBlue\"]Configuratiescherm/Software [/COLOR]> klik rechtsonder op [COLOR=\"darkslateblue\"]Programmatoegang en -instellingen[/COLOR]\r\nkan je een standaard browser toewijzen onder [COLOR=\"darkslateblue\"]aangepast[/COLOR].\r\nen in in [COLOR=\"darkslateblue\"]Configuratiescherm/Internetopties > tabblad Programma\'s [/COLOR]onder [COLOR=\"darkslateblue\"]standaard webbrowser[/COLOR] > \r\n[COLOR=\"DarkSlateBlue\"]een melding geven als internet explorer niet de standaardbrowser is [/COLOR]uitvinken.
Link naar reactie
[QUOTE]in het begin kreeg ik een Firefoxicoontje, maar na een paar dagen veranderde dat weer in het irritante IE/icoon. Ik wil graag gewoon het icoon van de Postbank, of bij een snelkoppeling naar mijn [/QUOTE]\r\nVoor wat betreft die saaie E\'s in de favorietenlijst van IE ben ik nog steeds de FAQman dankbaar, zie [url]http://www.computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=101577[/url]. Ik bewaar mijn gekopieerde favicons in een map in Windows/system32. Misschien moet je iets dergelijks verzinnen?
Link naar reactie
Ik heb de ideeén van erix en Joman uitgeprobeerd, maar die brengen mij niets verder. Zo gauw een snelkoppeling van een website op mijn desktop wordt geplaatst krijg ik het icon van Internet Explorer en dat laat zich niet veranderen. Ik heb trouwens Windows XP prof. en gebruik vnl Firefox. IE of Firefox maakt niet uit. Ik denk dat het probleem gewoon ergens in Windows zit. Mocht op dit forum geen oplossing gevonden worden moet ik misschien eens de helpdesk van Windows proberen?\nJullie in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
Als je de snelkoppeling op je bureaublad, of in de taakbalk heb staan, klik er dan met rechts op. Kies \'Eigenschappen\' en ga naar het tabblad \'Webdocument\'. Kies \'Ander Pictogram\' en in het pad voor de vindplaats van je pictogram type je dit in: \'C:\\Program Files\\Mozilla Firefox\\firefox.exe\' Druk op enter en je bent er.\r\n\r\nDaar staan de FF pictogrammen, zo kun je dus een FF pictogram selecteren, waarna het ook niet meer veranderd.
Link naar reactie
Lange Pier. Nee, lezen vind ik niet moeilijk, maar zou het kunnen dat iets bij jou wel werkt en bij mij niet? Wat Riky voorstelt heb ik gedaan en ook dat werkt niet. Als ik de eigenschappen van een snelkoppeling (die verwijst naar een internetadres!) op mijn bureaublad of in mijn taakbalk opvraag, dan kan ik bij \nWebdocument een ander pictogram kiezen, daarna druk ik op toepassen en dan laat hij ook het nieuwe pictogram zien; daarna ga ik naar Algemeen en vink het kenmerk Alleen-lezen aan, druk op OK en krijg als reactie: \"Kan de wijzigingen in deze internetkoppeling niet doorvoeren\".\nMaak ik ergens een denkfout of zie ik iets over het hoofd?
Link naar reactie
Hmm, dit werkt bij mij dus zonder problemen...\r\n\r\nWeet je zeker dat je alle machtigingen over je pc hebt? Vista wil daar nogal eens moeilijk mee doen.\r\n\r\nKlik met rechts op je schijf waar windows geïnstalleerd is (station C meestal) Ga naar het tabblad beveiliging. Controleer of de groepen Administrators en Gebruikers volledige rechten over je systeem hebben. Kijk anders in \'Bewerken\' of \'Geavanceerd\' of je de machtigingen kunt aanpassen.
Link naar reactie
[QUOTE=sproetkool;402653]Lange Pier. Nee, lezen vind ik niet moeilijk, maar zou het kunnen dat iets bij jou wel werkt en bij mij niet? Wat Riky voorstelt heb ik gedaan en ook dat werkt niet. Als ik de eigenschappen van een snelkoppeling (die verwijst naar een internetadres!) op mijn bureaublad of in mijn taakbalk opvraag, dan kan ik bij \r\nWebdocument een ander pictogram kiezen, daarna druk ik op toepassen en dan laat hij ook het nieuwe pictogram zien; daarna ga ik naar Algemeen en vink het kenmerk Alleen-lezen aan, druk op OK en krijg als reactie: \"Kan de wijzigingen in deze internetkoppeling niet doorvoeren\".\r\nMaak ik ergens een denkfout of zie ik iets over het hoofd?[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nHeb je er wel eerst een favoriet van gemaakt? anders werkt het niet.\r\nFavoriet maken/opnemen/toevoegen, snelkoppeling kopieëren bij de favorieten en op het bureaublad plakken.
Link naar reactie
[quote=sproetkool;402814]Riky: ik heb Windows XP prof. Anacho: waar kan ik vinden of ik defender heb en kan ik die in dat geval zonder problemen uitschakelen of verwijderen?[/quote]Ik dacht ook dat je Vista had, daar zit het standaard in, maar als je dus XP hebt en je hebt defender nooit gedownload en\\of geïnstalleerd, dan heb je die niet.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Het heeft even geduurd, maar via gathering.tweakers.net wist iemand mij wel aan de juiste oplossing te helpen. Als je op de volgende wijze een snelkoppeling maakt, lukt het wel om het icoon te wijzigen:\n \nDoe het dan makkelijker, maak een snelkoppeling naar je browser, dus \"C:\\Program Files\\Internet Explorer\\iexplore.exe\" en zet daar je URL achter. Je hebt dan een snelkoppeling die er als volgt uitziet in het Uitvoeren veld:\n\"C:\\Program Files\\Internet Explorer\\iexplore.exe\" [url]http://gathering.tweakers.net[/url]\nof\n\"C:\\Program Files\\Internet Explorer\\iexplore.exe\" \"http://gathering.tweakers.net\"\nQuotes maken niet uit voor de URL, als het bestandspad maar met quotes is.\n\nEen ieder bedankt voor het reageren.
Link naar reactie
\"C:\\Program Files\\Internet Explorer\\iexplore.exe\" \"http://gathering.tweakers.net\"\r\n\r\nwelke pictogram krijg je dan als je deze commandline in een snelkoppeling zet?\r\n\r\ngeen IE pictogram?\r\n\r\nin je vraag wou je juist van die IE pictogram af zei je.\r\nging over firefox, waar de pictogram weer een blauwe E werd toch?\r\n\r\nnu gaat het hier over de commandline, die internet explorer opent.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...