Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Delen Geplaatst: 4 augustus 2008 Hallo!\r\n\r\nHet is lastig om \'neutraal\' advies te krijgen op het gebied van webhosting e.d. Vandaar dat ik dit forum raadpleeg.\r\n\r\nWat vinden jullie van Joomla? Zijn er mensen die ervaring hebben met deze open source? Wij van SheSuit willen onze website namelijk in Joomla laten (om)bouwen maar tot nu toe zijn de meningen verdeeld. Het gaat voornamelijk om de backend. Hoe zit het met opzetten, onderhoud en de te krijgen/creeeren templates? Ik hoor van verschillende kanten dat dit een complex systeem is. Toch zijn er aan de andere vele positieve ervaringen met Joomla. \r\n\r\nDe vraag is: Kan onze site [url]www.shesuit.com[/url] in haar huidige situatie overgezet worden in Joomla? (met een aantal nieuwe layout aanpassingen en een webshop).\r\n\r\nIk hoor graag jullie advies!\r\n\r\nAlvast hartelijke dank.\r\n\r\ngroet, Rianne Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2008 Ik heb samen met een vriend van mij een website in Joomla! 1.5.4 gebouwd, \r\n\r\nHet backend valt heel goed mee te werken, alleen moet je wel weten hoe het werkt, Joomla is op zich nogal een ingewikkeld CMS, maar als je het eenmaal kent, kan je er werkelijk alles mee. Joomla kent 1000en extensies die je in joomla kan installeren, \r\n\r\nJoomla heeft volgensmij ook een webwinkel extensie ;)\r\n\r\nMijn ervaringen met joomla zijn zeer goed, wat flexibiliteit betreft, Ik kan er alles mee wat en website nodig heeft, het beschikt over een ingebouwd forum (fireboard), je kan er een blog in zetten, en nog veel meer. En ook de prijs is nog zeer goed betaalbaar :D:D\r\n\r\nHet leuke is ook dat je, je website zo vaak als je maar wilt naar een andere host kunt verplaatsen :D .\r\n\r\nOver templates gesproken, dat kan je het beste voor je laten doen door een bedrijfje als [URL=\"http://www.siteground.com\"]siteground[/URL].\r\n\r\nWat omzetten betreft weet ik het niet echt,\r\n\r\nHoe en waarmee is de website nu gebouwd? HTML of PHP.\r\n\r\nWaarschijnlijk zal alles handmatig overgezet moeten worden, dat is wel veel werk, maar het valt volgensmij best wel mee. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2008 Ik ben ook een beetje aan het spelen met joomla, en de bewoording is even wennen.\nIk bedoel secties, categorieën, enz.\nOp joomla.org staat een zeer uitgebreide wikipedia waar ik veel gevonden heb. Ook staat er een demosite op misschien moet je daar even kijken. Maar laat je niet afschrikken door de vreemde bewoording. evt. heb ik nog wel wat video tut liggen als je geïnteresseerd bent. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2008 Hi Rajo,\r\n\r\nja ik heb ook al het een en ander bekeken en geprobeerd. Probleem is dat ik met Dreamweaver kan werken en daar stopt het ook. Wat video tut (?) kan ik wel gebruiken dus! \r\n\r\nWat vind jij tot dusver van Joomla? Ken je ook nog andere cms sytstemen? Ik kreeg ook ergens de tip voor wordpress. Bekend mee?\r\n\r\nGroet, Rianne Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2008 Ivopatty, de huidige site is in PHP.. maar de backend is voor ons niet te begrijpen. De huidige bouwer heeft een cms op gezet maar de mogelijkheden zijn veel te beperkt. We kunnen in feite niets aanpassen. Dat wordt nu gedaan door iemand anders in dreamweaver.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Wordpress is meer geschikt voor een weblog. Gezien je website is wordpress niet echt geschikt als vervangend cms. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Joomla werkt erg fijn, je kan er alle kanten mee op, zelf download ik altijd leuk uitziende templates en verander alle afbeeldingen. Dus als je een beetje een template vindt die je wat lijkt is het gewoon kwestie van afbeeldingen vervangen (en als je wilt kan je ook de code aanpassen) en hij is zo goed als omgezet.\n\nMisschien kun je ook eens kijken op dutchjoomla.org. Dat is de Joomla.org alleen in het nederlands (heel simpel omschreven).\n\nVeel succes iig;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Heb hier veel Joomla 1.0.15. Maar ook Joomla 1.5.5.\nVeel (mooie) componenten en op joomla24.com zijn 1500+ templates te vinden!\nOok fireboard forum, EasyBook gastenboek, Virtuemart en nog véél meer is er te vinden.\n\nNederlands graag? [URL=\"http://www.dutchjoomla.nl\"]www.dutchjoomla.nl[/URL] die hebben alles in nederlands vertaalt! (Lees: heel veel) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 [QUOTE=Linkforsoad;402493]\r\nNederlands graag? [url]www.dutchjoomla.nl[/url]!!! die hebben alles in nederlands vertaalt! (Lees: heel veel)[/QUOTE]\r\n.nl domein is een redirect naar .org ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 oja... syvdo....\n\nRianne, kijk eens op opensourcecms.com en dan kiezen onder CMS voor Joomla. Daar kun je gratis, online uittesten. Staan er nog véél meer! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 [quote=SheSuit;402125]\nDe vraag is: Kan onze site [URL=\"http://www.shesuit.com\"]www.shesuit.com[/URL] in haar huidige situatie overgezet worden in Joomla? (met een aantal nieuwe layout aanpassingen en een webshop).\n[/quote]\nMoet lukken! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Onze site ([url]www.cameleonzwolle.nl[/url]) wordt gedraait op Joomla 1.0.15 en is door iedereen makkelijk te onderhouden. De webshop is nog in bewerking. Klanten registreren al. Er staat al een hele lijst met mensen geregistreerd. En met de style kun je (gelukkig) héél ver gaan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 [QUOTE=syvdo;402495].nl domein is een redirect naar .org ;)[/QUOTE]\r\n\r\nMaar wel naar de nederlandse versie ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 [QUOTE=Gsedb;402543]Maar wel naar de nederlandse versie ;)[/QUOTE]\r\n\r\nZei ik ook ;)\r\n\r\n[QUOTE=syvdo]Misschien kun je ook eens kijken op dutchjoomla.org. Dat is de Joomla.org alleen in het nederlands (heel simpel omschreven).[/QUOTE] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Bericht van jou had ik niet gezien. Daarom poste ik het ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 o... ik zag die van jou wook niet xD Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen